נסטי משיבה לפיוז טי מלחמה - אבל צריך רעיון חדש
בשורה התחתונה: הפרסומת מבטאת מאמץ ניכר לגשר בין שימור ערכי העבר לבין החדרת יתרון תחרותי חדיש המוגדר כמי מעיין טבעיים. יתכן שהאחד מקזז את האחר.
הפרסומת מתחילה כמו מישהו שאחרי הפסקה גדולה בשיחה אומר "אז איפה היינו?". נסטי חוזרת בדיוק למקום של הפרסומת האחרונה. מכונת משקאות נסטי בכפר נידח בתאילנד. מטיילים צעירים. מוזיקה בת 20-30 שנה. הכסף בכיס אזל וכולנו ממתינים (או שלא ממתינים) לתחבולה החדשה שתייצר כמה מעות לקנית נסטי. הרעיון בבסיס תפאורה זו: שום דבר לא השתנה. העסקים כרגיל. מישהו חושב אחרת? אולי מישהו איפס לכם את המונה ועליכם להתחיל פחות או יותר מאפס?
גם הסיפור הוא אותו סיפור. בעבר היה זה המטייל הגיטריסט שתלה על מכונת המשקאות את השלט out of order, ולאחר שניגן לכל תייר מוזיקה מותאמת למולדתו, השתמש בכסף שקיבל מהעוברים והשבים כדי לקנות לעצמו נסטי.
ניחא. נניח שמותר להגזים כי מדובר בפרסומת. מותר לייצר בדיה מוסכמת על שני הצדדים - הפרסומת והנחשף לפרסומת. אבל כעת חוזר המותג נסטי למלחמה שלעת עתה רק נורתה בה יריית הפתיחה מצד המתחרה הישיר, וכנראה שעוד לא ראינו שום דבר עדיין כפי שאומרים באנגלית.
מאז הגירושין מקוקה קולה, מכה פיוז טי שוב ושוב עם המסר שהמשקה המקורי בידיו. מה שאומר שנסטי קיבל רק את השם נסטי והתה הקר בתוכו הוא תה חדש. כדי להתמודד עם שם מוכר ותה חדש עשתה נסטי מה שנקרא "שפגט". גם להגן על נכסי צאן הברזל לפחות על פי תפיסת החברה - שזה המטיילים הערמומיים בתאילנד, וגם לייצר יתרון יחסי בזכות מרכיב המים המינרליים בתה.
לחצו כאן -
אז נכון שעצם העלייה לאוויר הזכירה לרבים מנאמני הנסטי הקודם שהם אוהבים את המותג. ונכון שנוכחותה של "קלרה" היפה מ"פיני" ממש לא מפריעה, אבל סיפור המעשה מחופף. לוקח כמה פעמים להבין את התחבולה של "המעיין הקדוש". אבל גם אחרי שהבנו שיש קשר בין התכסיס של המטיילים לבין ערך המעיין המקודש של נסטי, קשה מאד להשתכנע שהשלולית הירקרקה עם ליליות המים, שבאסוציאציה אולי גם שורצת ראשנים, היא מעיין שמתאים להכין ממנו תה קר.
בנוסף, ברור לנו שנסטי הוא מותג שוויצרי ושמי המעיינות כנראה מגיעים מהאלפים (אכן ממעיינות סן פלגרינו שבאיטליה), ולכן הפנטזיה על בריכת הצפרדעים בתאילנד לא רק לא אמינה אלא קצת מזלזלת באינטליגנציה של נאמני נסטי בהנחה שמה זה משנה לאנשים בני 15-17 מאיפה המים מגיעים?
אז אם זה ככה - למה בכלל להתעסק עם ערך המים?
נסטי נכנס לתקופה שתיראה כפי הנראה כמו תקופת קוקה קולה ופפסי או במבה ושוש או צבר ואחלה - ענקים שנלחמים על כל גולגולת בשוק ולא משאירים אבן לא הפוכה. כדי להוסיף עניין, גם ספירנג מבקש לא להפריע לו באמצע הספרינג - טי. בתוך מלחמה זו צריך יותר מעבר מפואר ומעיין חדש.
הצרכן מחפש את הטעם יותר מאשר את השם לא בגלל ששם לא יכול להפוך עולמות אלא בגלל שאי אפשר להתווכח עם החושים, וטעם מוכר הוא winner ותיק שמנצח קרבות ובלבד שמדובר ביתרון טעם מוכח. במקרה של פיוז - זה התה שכולנו קנינו ושתינו. עובדה מוצקה.
מאזן הכוחות בין פיוז טי לנסטי אינו סימטרי, וכדי לשמור על הנכסים ולהחדיר חדשים אסור שיראו את התפרים והדבק. צריך לייצר רעיון על חדש ולשחרר את העבר לחופשי. זה בזבוז להיאחז בו.
נסטי מדבר עם בני נוער שצריך יותר ממעיין אלפיני כדי לבנות נאמנות. הפרסומת שמפציצה בכל ברייק פרסומות תעשה עבודה לא רעה בחסימה ראשונית של המתחרה ובשימור נתח שוק קיים אבל היא לא מחזיקה מים לאורך זמן ועליה להתמודד עם השינוי בשוק ולא לנסות להרדים את הצרכנים.
- 3.מד מן 04/11/2012 16:07הגב לתגובה זונראה כאילו משרד הפרסום שלף איזה תסריט עבש מהמגרות (אתם יודעים ,לא זורקים כלום במשרדי פרסום) והדבילים האלה באוסם אישרו את השטות הזו. וואלה פשוט אהבלים
- 2.רוני 04/11/2012 15:58הגב לתגובה זוכל כך נכון עטרה.
- 1.pix37 04/11/2012 12:12הגב לתגובה זוהשיר של ננסי סינטרה הוא שיר התרסה נשי שאין לו שום קשר למוצר החדש / ישן שמנסים לשווק ו/או לערכים שנסטלה מנסה להתחבר אליהם. לא ברור מי בחר אותו ומה הוא אמור לתרום לקמפיין.
- יואב 04/11/2012 18:32הגב לתגובה זוהוא מדבר על המלחמה בין המותגים ועל זה שנסטי עוד ידרכו על פיוז טי. מקווה שאתה לא איש קריאייטיב כי אתה לא ממש חד. בכללי ניתוח נכון ופרסומת שנראת משנות השמונים.
- pix37 05/11/2012 17:31במהלך הפרסומת ולכן הגישה האלימה אינה רלוונטית כלל למסר שהם מבקשים להעביר. אל תשכח שנסטי הם השם הותיק ואילו fuze הוא המותג החדש ולכן הקישור בין הותיק לבין הצעיר אינו רלוונטי. נקווה שיצליחו יותר בפרסומת הבאה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
