נסטי משיבה לפיוז טי מלחמה - אבל צריך רעיון חדש
בשורה התחתונה: הפרסומת מבטאת מאמץ ניכר לגשר בין שימור ערכי העבר לבין החדרת יתרון תחרותי חדיש המוגדר כמי מעיין טבעיים. יתכן שהאחד מקזז את האחר.
הפרסומת מתחילה כמו מישהו שאחרי הפסקה גדולה בשיחה אומר "אז איפה היינו?". נסטי חוזרת בדיוק למקום של הפרסומת האחרונה. מכונת משקאות נסטי בכפר נידח בתאילנד. מטיילים צעירים. מוזיקה בת 20-30 שנה. הכסף בכיס אזל וכולנו ממתינים (או שלא ממתינים) לתחבולה החדשה שתייצר כמה מעות לקנית נסטי. הרעיון בבסיס תפאורה זו: שום דבר לא השתנה. העסקים כרגיל. מישהו חושב אחרת? אולי מישהו איפס לכם את המונה ועליכם להתחיל פחות או יותר מאפס?
גם הסיפור הוא אותו סיפור. בעבר היה זה המטייל הגיטריסט שתלה על מכונת המשקאות את השלט out of order, ולאחר שניגן לכל תייר מוזיקה מותאמת למולדתו, השתמש בכסף שקיבל מהעוברים והשבים כדי לקנות לעצמו נסטי.
ניחא. נניח שמותר להגזים כי מדובר בפרסומת. מותר לייצר בדיה מוסכמת על שני הצדדים - הפרסומת והנחשף לפרסומת. אבל כעת חוזר המותג נסטי למלחמה שלעת עתה רק נורתה בה יריית הפתיחה מצד המתחרה הישיר, וכנראה שעוד לא ראינו שום דבר עדיין כפי שאומרים באנגלית.
מאז הגירושין מקוקה קולה, מכה פיוז טי שוב ושוב עם המסר שהמשקה המקורי בידיו. מה שאומר שנסטי קיבל רק את השם נסטי והתה הקר בתוכו הוא תה חדש. כדי להתמודד עם שם מוכר ותה חדש עשתה נסטי מה שנקרא "שפגט". גם להגן על נכסי צאן הברזל לפחות על פי תפיסת החברה - שזה המטיילים הערמומיים בתאילנד, וגם לייצר יתרון יחסי בזכות מרכיב המים המינרליים בתה.
לחצו כאן -
אז נכון שעצם העלייה לאוויר הזכירה לרבים מנאמני הנסטי הקודם שהם אוהבים את המותג. ונכון שנוכחותה של "קלרה" היפה מ"פיני" ממש לא מפריעה, אבל סיפור המעשה מחופף. לוקח כמה פעמים להבין את התחבולה של "המעיין הקדוש". אבל גם אחרי שהבנו שיש קשר בין התכסיס של המטיילים לבין ערך המעיין המקודש של נסטי, קשה מאד להשתכנע שהשלולית הירקרקה עם ליליות המים, שבאסוציאציה אולי גם שורצת ראשנים, היא מעיין שמתאים להכין ממנו תה קר.
בנוסף, ברור לנו שנסטי הוא מותג שוויצרי ושמי המעיינות כנראה מגיעים מהאלפים (אכן ממעיינות סן פלגרינו שבאיטליה), ולכן הפנטזיה על בריכת הצפרדעים בתאילנד לא רק לא אמינה אלא קצת מזלזלת באינטליגנציה של נאמני נסטי בהנחה שמה זה משנה לאנשים בני 15-17 מאיפה המים מגיעים?
אז אם זה ככה - למה בכלל להתעסק עם ערך המים?
נסטי נכנס לתקופה שתיראה כפי הנראה כמו תקופת קוקה קולה ופפסי או במבה ושוש או צבר ואחלה - ענקים שנלחמים על כל גולגולת בשוק ולא משאירים אבן לא הפוכה. כדי להוסיף עניין, גם ספירנג מבקש לא להפריע לו באמצע הספרינג - טי. בתוך מלחמה זו צריך יותר מעבר מפואר ומעיין חדש.
הצרכן מחפש את הטעם יותר מאשר את השם לא בגלל ששם לא יכול להפוך עולמות אלא בגלל שאי אפשר להתווכח עם החושים, וטעם מוכר הוא winner ותיק שמנצח קרבות ובלבד שמדובר ביתרון טעם מוכח. במקרה של פיוז - זה התה שכולנו קנינו ושתינו. עובדה מוצקה.
מאזן הכוחות בין פיוז טי לנסטי אינו סימטרי, וכדי לשמור על הנכסים ולהחדיר חדשים אסור שיראו את התפרים והדבק. צריך לייצר רעיון על חדש ולשחרר את העבר לחופשי. זה בזבוז להיאחז בו.
נסטי מדבר עם בני נוער שצריך יותר ממעיין אלפיני כדי לבנות נאמנות. הפרסומת שמפציצה בכל ברייק פרסומות תעשה עבודה לא רעה בחסימה ראשונית של המתחרה ובשימור נתח שוק קיים אבל היא לא מחזיקה מים לאורך זמן ועליה להתמודד עם השינוי בשוק ולא לנסות להרדים את הצרכנים.
- 3.מד מן 04/11/2012 16:07הגב לתגובה זונראה כאילו משרד הפרסום שלף איזה תסריט עבש מהמגרות (אתם יודעים ,לא זורקים כלום במשרדי פרסום) והדבילים האלה באוסם אישרו את השטות הזו. וואלה פשוט אהבלים
- 2.רוני 04/11/2012 15:58הגב לתגובה זוכל כך נכון עטרה.
- 1.pix37 04/11/2012 12:12הגב לתגובה זוהשיר של ננסי סינטרה הוא שיר התרסה נשי שאין לו שום קשר למוצר החדש / ישן שמנסים לשווק ו/או לערכים שנסטלה מנסה להתחבר אליהם. לא ברור מי בחר אותו ומה הוא אמור לתרום לקמפיין.
- יואב 04/11/2012 18:32הגב לתגובה זוהוא מדבר על המלחמה בין המותגים ועל זה שנסטי עוד ידרכו על פיוז טי. מקווה שאתה לא איש קריאייטיב כי אתה לא ממש חד. בכללי ניתוח נכון ופרסומת שנראת משנות השמונים.
- pix37 05/11/2012 17:31במהלך הפרסומת ולכן הגישה האלימה אינה רלוונטית כלל למסר שהם מבקשים להעביר. אל תשכח שנסטי הם השם הותיק ואילו fuze הוא המותג החדש ולכן הקישור בין הותיק לבין הצעיר אינו רלוונטי. נקווה שיצליחו יותר בפרסומת הבאה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
