השעון של ערוץ 1, אי שם בשנות ה-70
צילום: צילום מסך
TV

ערוץ 8 משיק סדרה על הפריים-טיים: חדשות ממוסחרות, קהל שבוי ופסיבי

פרויקט על הטלוויזיה הניב את 'אתם שם בבית'. המפיקים עמי אמיר והילה אלון מספרים על היצירה, מנהל ערוץ 8 ב-HOT אייל אופנהיים נזכר בעידן החד-ערוצי

מ'חדווה ושמוליק', דרך 'ניקוי ראש' ו'המעגל', ועד 'האח הגדול' ו'כוכב נולד', עבור ב'מבט' הבלעדית עם 95%, ועד קידום תכנית במהדורות החדשות המסחריות - הטלוויזיה בישראל עברה שינוי של 180 מעלות ב-44 שנות קיומה.

מחר (יום שבת) יעלה בערוץ 8 של HOT הסדרה 'אתם שם בבית' שסוקרת את תולדות הפריים-טיים הישראלי , מעידן חד ערוצי ומפוצץ ברייטינג, לתקופה רבת ערוצים, עם קומבינות שנועדו לגרד עוד רבע אחוז בטבלאות הבוקר.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

את הסדרה הפיקו עמי אמיר והילה אלון מ'מטר הפקות', שהיו גם מיוצריה, יחד עם רוגל אלפר ורן לנדאו, שביים. לרגל חגיגות 20 שנה לערוץ 8, ועל רקע האפשרות כי הערוץ יוחלף בערוץ אחר בסוף 2012, תשודר הסדרה בת 4 הפרקים שמציעה סקירה ביקורתית של תולדות הפריים טיים הישראלי. הסדרה שואפת לחקור את מערכת היחסים של הישראלים עם הפריים טיים שלהם, תוך התמקדות בזיקה שבין הפריים לבין פני החברה הישראלית והתמורות שחלות בה.

ראיינה: שימרית ספקרו. צילם וערך: גיל לופו

הסדרה תעסוק בשידורי החדשות והאקטואליה, והאובססיביות שלנו הישראלי לתכנים אלו; במהפך שעבר תחום הבידור והאירוח על המסך; הריאליטי שכבש את המסך בעשור האחרון; ובצופה הישראלי - בטטת כורסא שלא שאוכלת מה שמאכילים אותה. גם קאדר המרואיינים מרשים במיוחד: מוטי קירשנבאום, חיים יבין, דן שילון, רם לנדס, טלי בן עובדיה, אורי שנער, אבי ניר, אבי וייס, ראודור בנזימן, מודי פרידמן, אילנה דיין, שלום קיטל, אלכס גלעדי, אביב גלעדי, אהרון גולדפינגר, מני פאר, דן אלמגור, משה שלונסקי, אלעד קופרמן, קרני זיו, ליאת פלדמןיואב צפיר, אילן דה פריז, אורי ברבש, גידי רף, מולי שגב, ואחרים.

"חשבנו על סדרה כזאת שנים", מספר עמי אמיר, המפיק ומיוצרי הסדרה. "רצינו בהתחלה לעשות סדרה של 12 פרקים, שתתייחס גם לתכניות ספורט, הומור, ילדים ודרמה. אבל בגלל מגבלות תקציב וכל מיני בעיות אחרות, אישרו לנו 3 פרקים, שגדלו אחר כך לארבעה".

אלון, המפיקה ומיוצרות הסדרה, צברה קילומטרז' רב כתחקירנית תוכן ו-ויזואליה בסדרה 'מדינת היהודית'. "התחלנו את הפיתוח של הסדרה ועשינו תחקיר לפיילוט", היא מספרת, "ואז ראינו שצריך לזקק את זה, שיש הרבה מאד חומרים מארכיונים ויזואליים, כמו של רשות השידור, קשת, רשת, ואחרים. אז כשהגיע רוגל אלפר, החלטנו לתמצת את הסדרה לנושא הפריים-טיים".

אמיר: "בעבר 'מטר הפקות' בדקה את החברה הישראלית ואת התרבות הישראלית. לפריים-טיים יש השפעה גדולה על החברה והתרבות שלה. הרעיון הראשוני היה לספר את הסיפור של שידורי הטלוויזיה בישראל, אבל ככל התקדמנו עם התחקיר, הבנו שאי אפשר להחיל את כל הנושא הזה, ובעצם התמקדנו בפריים-טיים".

-ומה לומדים מכזו תכנית?

"למדנו על האבולוציה של הטלוויזיה הישראלית, איך תכניות הבידור הפכו לריאליטי, איך מהדורות החדשות הפכו לבידוריזציה, איך הטלוויזיה משפיעה המציאות, והמציאות על הטלוויזיה".

-אז אנחנו צריכים לחכות לסדרות המשך לגבי התחומים שלא נכנסו לתכנית הזאת?

אמיר: "כן, בהחלט. יש כבר דיבור על המשך".

ביום רביעי ערך ערוץ 8 ערב השקה לתכנית, אליה הוזמנו בכירי הטלוויזיה בישראל. יש לציין כי מבליל המוזמנים, קשה מאד היה למצוא נשים. "אין כמעט כאלה", הסביר מנהל ערוץ 8 אייל אופנהיים, "לא היו נשים בחוד העשייה הטלוויזיונית במשך עשרות שנים, וגם בסדרה אין הרבה נשים מרואיינות.

על השינוי שעברה הטלוויזיה למה שהיא היום - קליפית ואפילו שטחית, אמר אופנהיים כי "ערוץ 1 עשה טלוויזיה ציבורית והוא לא היה מחויב לרייטינג, לכן הוא היה יכול להחדיר לתוך הפריים טיים מסרים שהיום הם כמעט אסורים, איכותיים, חינוכיים".

אחת מנקודות הציון של הטלוויזיה בישראל, היא 'המעגל' של דן שילון, ששידורה החל עוד בעידן ערוץ 2 הניסיוני, ונמסך עמוק לתוך שידורי טלעד עד לשנת 2000. התכנית הצליחה להשיג נתוני צפייה מדהימים, ולהפגיש פוליטיקאים, אנשי בידור, יצאניות ושאר ירקות, יחדיו סביב שולחן אחד. "דן עשה מעשה מאד חלוצי ומאד מעניין, ועובדה שברגע מסוים, רוח הזמן הפכה את זה למיותר", מנתח ירון לונדון, עוד אושיית טלוויזיה. "מה קרה זו שאלה מרתקת, אבל זה לא מאד שונה ממשה שעושים היום בטלוויזיה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משה 06/05/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה בהמשך הדרך!!!!!!
  • 4.
    למה זה לא בערוץ 1? (ל"ת)
    שאלה טובה 06/05/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נוטאנאלפרפאן 06/05/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    הציניות המאנפפת שלו לא באמת נותנת עומק והקשר לדברים שנאמרים אלא הופכת את כל הטקסט לאיזו בדיחה ילדותית. אתם אומרים דברים חשובים, הקריינות המתיילדת הזאת מיותרת.
  • 2.
    כתבה טובה! מי זו המראיינת? (ל"ת)
    דניאל 04/05/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק השדרנית טובה , היתר.... (ל"ת)
    גיא 04/05/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״