סייבריזן הישראלית שואפת לצאת להנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על פי מקורות אנונימיים, כי הסטארט אפ הישראלי בתחום הסייבר סייבריזן (Cybereason) בו מושקעים בין השאר קרן ההשקעות ויזן פאנד 2 של סופטבנק וחטיבת הענן של גוגל GOOGLE , וכן קרן ההשקעות
של שר האוצר האמריקאי לשעבר סטיבן מנושין, מתקדם לקראת הנפקה ראשונית בוול סטריט הצפויה להיות במחצית השניה של השנה, והגיש תשקיף חסוי לקראת ההנפקה.
סייבריזן הוערכה ב-3 מיליארד דולר בסבב האחרון שנערך בשנה שעברה ובו גייסה 275 מיליון דולר. עד כה גייסה
החברה קרוב ל-750 מיליון דולר. היא הוקמה בשנת 2012 על ידי ליאור דיב, יוסי נער ויונתן עמית. היא מעסיקה יותר מ-700 עבדים כמחציתם בישראל.
סקטור הסייבר בכלל וחברת סייבריזן בפרט נהנו בתקופת הקורונה מצמיחה מהירה עקב המעבר של עובדים לעבודה מרחוק שחייב
הערכות מתאימה להגנות סייבר. סייברסיזן מתחרה ב סנטינל וואן הישראלית שנסחרת לפי שווי של 12 מיליארד דולר כעת, וקראודטרייק האמריקנית הנסחרת לפי שווי של 41.4 מיליארד דולר. שתי החברות הללו הונפקו בשנתיים האחרונות.
- משווי של 5 מיליארד דולר ל-300 מיליון - ההתרסקות של סייבריזון
- השקרים בהייטק - השווי, העובדים, התדמית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
/>
החברה מפתחת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ומציעה שירותים שונים להגנה ומניעה מפני תוכנות כופר ושאר התקפות סייבר. החברה אף פיתחה תוכנה שנועדה למנוע התקפות על סוכנויות של ממשלת ארצות הברית. מוצרי החברה מותקנים על מוצרי הקצה כגון טלפונים או מחשבים.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
