גולף עברה להפסד של 5.8 מ' ש' - תסגור 36 סניפים בשנתיים
חברת האופנה גולף 0% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 ולרבעון הרביעי לפיהן החברה עברה להפסד של 5.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 35.7 מיליון שקל ב-2014. מנגד, הוספת פעילות כיתן טופשופ ועדיקה הביאה לעלייה של 13.9% בהכנסות ל-817 מיליון שקל. גולף הזהירה כי הידרדרות המצב הפוליטי והביטחוני בישראל עלולה להביא לירידה בביקוש ובצריכה ולהשפיע בהתאם על התוצאות. בתוך כך החברה מנסה לשחזר את ההצלחה של עדיקה ומתכננת להעביר את המותג בלו בירד לאון ליין. גולף סגרה השנה 11 סניפים מפסידים ובשנה הקרובה היא צפויה לסגור עוד 25 סניפים. החברה רשמה ירידה של 3% בפידיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות. נזכיר כי מניית גולף איבדה ב-12 החודשים האחרונים יותר מ-50%.
ההפסד התפעולי הסתכם ב-5.8 מיליון שקל לעומת רווח של 43.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2015 נרשמו הוצאות בגין ירידת ערך מוניטין בלו בירד ורכוש קבוע בגין חנויות שנסגרו. בתוך כך, גולף מתכוונת להסב את מרבית חנויות בלו בירד לחנויות אינטרנטיות. הרווח התפעולי לפני הוצאות חד פעמיות הסתכם ברבעון הרביעי בכ-7.2 מיליון שקל, בין היתר, הודות למהלכי ההתייעלות שכללו בין היתר סגירת 11 חנויות הפסדיות. בשנת 2015 כולה הסתכם הרווח התפעולי לפני הוצאות חד פעמיות בכ-3.1 מיליון שקל.
אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף: "אנו בעיצומו של מהלך התאמת התוכנית האסטרטגית לתנאי השוק המשתנים, אשר עיקרה הינה תוכנית התייעלות תוך התמקדות במנועי הצמיחה. יעד התוכנית הרב שנתית להגיע לרף המיליארד שקל לא שונה, ושלושת הרכישות שביצענו מסייעות לכך, תורמות לגידול דו ספרתי בשורת ההכנסות ואנו מצפים כי תרומתן לשורת הרווח תגדל במהלך שנת 2016. ברבעון הרביעי המשכנו לפעול לצמצום העלויות בעיקר באמצעות הפחתת הוצאות, שמירה על יציבות בהוצאות המכירה, התייעלות במטה החברה וכן סגירת חנויות שלא היו רווחיות. תחום האונליין ממשיך להוות מנוע צמיחה בפעילות הקבוצה, ועדיקה מהווה פלטפורמה חזקה ואיכותית להאצת החדרת מותגי הקבוצה בערוץ האונליין, כגון גולף קידס, לביסוס מעמדנו כקבוצה מובילה בתחום האונליין. אתר גולף קידס מציג צמיחה מהירה והצלחתו תומכת גם בחנויות המותג . השקת האתר מחזקת את הגידול ב- SSS של המותג ושביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות".
מניית החברה ב-12 החודשים האחרונים:
- 3.אלמוג 21/03/2016 13:04הגב לתגובה זובטח הראל ויזל צוחק עליו עכשיו
- 2.השוק לא מאמין באלי מיזרוח,אחד המנכלים הגרועים שיש (ל"ת)אלמוג 21/03/2016 12:52הגב לתגובה זו
- 1.פוקס מן 21/03/2016 10:33הגב לתגובה זוגולף תפשוט את הרגל

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
