מנכ"ל גולדמן סאקס: "תכנית התמריצים תשאר מקלה מאוד, הרבה מאוד זמן"

המנכ"ל התייחס גם לסין, ואמר כי הוא מעריך שסימנים מראים שהממשל החדש מתפקד כראוי. בשבוע הבא - ועידת הפד' שתכריע אם נראה ריסון בקרוב
ידידיה אפק | (1)

למרות נתוני המאקרו המעודדים בארה"ב בשבוע האחרון, יש כאלו שמאמינים שתכנית התמריצים תמשך לעוד הרבה זמן. אחד מהם הוא מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, שמעריך כי "מאמצי התמרוץ כנראה ישארו לזמן ממושך".

"אנו מצפים לראות את מדיניות הבנק המרכזי בארה"ב ממשיכה להיות מקלה מאוד לעוד הרבה מאוד זמן", אמר היום בלנקפיין בארוע בסידני, אוסטרליה. הוא הוסיף כי הוא מאמין שהריסון המדורג של רכישות האג"ח לא יפגע בכלכלה, אך ילווה בעצבנות לכל אורך הדרך.

מנכ"ל הבנק האמריקני הוסיף כי הצמיחה בארה"ב "מבוססת אך לא מצוינת", ושההתאוששות באירופה נמצאת כמה שלבים מאחורי המצב בארה"ב, מאחר שהמשקיעים מודאגים .

בלנקפיין הוסיף והתייחס גם למדיניות הבנק המרכזי ביפן, כאשר היקף התמריצים מעלה חששות לגבי החוב במדינה, אבל "לקובעי המדיניות אין עוד אפשרויות בהצחשב במצבה הגרוע של הכלכלה בשני העשורים האחרונים". לגבי סין, אמר בלנקפיין כי היא "הג'וקר של כלכלות העולם, בגלל חוסר הוודאות לגבי תפקודה הנכון של הממשלה החדשה. יש ציפיות גבוהות מאוד מהממשלה החדשה בסין, והסימנים עד כה, אני מעריך, הם חיוביים", סיכם המנכ"ל.

ועידת הבנק הפדרלי בשבוע הבא - מה לצפות?

בד בבד, הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להשאיר על כנה את תכנית רכישות האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בחודש, בועידה שיערוך בשבוע הבא, אך הבכירים בבנק ידונו בשינויים אפשריים לגבי המשך הדרך ולגבי מדיניות הריבית, כך מדווח היום הוול סטריט ג'ורנל.

בפגישה בת היומיים שתחל ב-30 לחודש צפויים לדון בכירי הפד' בשאלה האם לחדד או לשנות את ה"דרך העתידית" של תכנית התמריצים לשנים הבאות. כזכור, לאחר פרסום הפרוטוקולים מהפגישה האחרונה, אמר , כי גם אם תכנית רכישות האג"ח תקח צעד אחורה בקרוב, הריבית תישאר נמוכה לעוד זמן רב.

בכירים בבנק המרכזי אמרו בחודש האחרון כי הפד' מתכוון להשאיר את שיעור הריבית לטווח קצר נמוך מאוד לפחות עד ששיעור האבטלה ירד ל-6.5% או אם האינפלציה תטפס מעל ל-2.5%. קולות נוספים בפדרל רזרב אומרים כי האינפלציה אינה מהווה איום, ושיש להשאיר את תכנית התמריצים גם לאחר ששיעור האבטלה יגיע ליעד הבנק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברוך 26/07/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    לך לדחוף לחברה שלכם אצבע משולשת אולי בחברה שלך עומד לי היות שחור אז תעשה סדר אצלך קודם בחברה הדפוקה שלך ועל. תאיים אל אנשים מתוך אינטרס אישי
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.