הפד בשירות שוק ההון האמריקני

יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, מתייחס לסיכויי הבנק המרכזי האמריקני להודיע על מהלך של הרחבה כמותית שלישית, והשפעת צעד זה על השוק
יניב פגוט | (1)

במסגרת המדיניות להגברת שקיפות, פרסם הבנק המרכזי האמריקני תחזית ריבית עדכנית ביום רביעי שעבר. הפד מעריך כעת כי הריבית האפסית במשק האמריקני תיוותר לכל הפחות עד שנת 2014. כמו כן, הודיע הפד כי האפשרות של הרחבה כמותית שלישית נמצאת "על השולחן", ובמידה ולא יחול השיפור המתבקש בכלכלה,הוא יבחן זאת בכובד ראש.

מדובר בבשורות מצוינות עבור שוקי המניות, הן בכל האמור באלטרנטיבת הריבית הנמוכה, והן באשר למחויבות של הפד לעידוד הצמיחה. כל זאת על אף הביקורת הקשה לה זכה הבנק בעקבות ההרחבה הכמותית השנייה. ביקורת אשר היה ניתן לחשוב כי תוציא את האוויר ממפרשי הרחבה כמותית נוספת.

בהינתן מכפיל רווח עתידי של 12.2 על בסיס הרווחים החזויים של החברות הנכללות במדד ה-S&P500 לשנת 2012, קצב צמיחה החזוי ברווחי החברות עומד בטווח של 6%-8% ותשואת דיבידנד של כ-2.5%. הנהירה לשוק המניות האמריקני מובנת וצפויה להערכתנו להמשיך.

השילוב בין אופק ריבית אפסית והרחבות כמותיות מסיביות של הבנק המרכזי, מהווה מכניזם מובנה של הבנק המרכזי לעידוד החלשות הדולר תוך מטרה לעודד את הייצוא האמרקיני. למרות המאמץ הלא מוצהר להחלשת הדולר על ידי הבנק המרכזי האמריקני, הרי חולשת האירו נוכח ההתרחשויות באירופה, מעקרות את המאמץ להחלשת הדולר האמריקני.

כידוע לכולנו רע וטוב בחיים הינן הגדרות יחסיות, ובאירופה המצב הרבה יותר רע. לפיכך על אף ההחלשות האחרונה של הדולר אל מול האירו, אנו מעריכים כי הדולר ישוב ויתחזק אל מול המטבע האירופי ויתמוך באטרקטיביות בשוק המניות האמריקני.

בהמשך לכך, ראינו צורך להציג זווית נוספת לשינוי בעמדתו הפומבית של הבנק המרכזי כלפי הרחבה כמותית נוספת. הפוליטיקה הפנימית בבנק המרכזי ומאזן הכוחות בו חשובים לא פחות מן התיאוריות הכלכליות. לכן שינוי במבנה צוות מקבלי ההחלטות בפד, יכול לשפוך אור אחר על האנרגיות החיוביות החדשות הזורמות מכיוונו של הפד בכל האמור בהרחבה כמותית נוספת.

בכל החלטה המתקבלת ע"י הפד מצביעים 12 חברים. 7 מתוכם מושלי הפד בוושינגטון ובעלי זכות הצבעה קבועה, נוסף אליהם יושב נשיא הפד של ניו יורק (גם הוא בעל זכות הצבעה קבועה) וכן 4 מושלי פד אזורים מתוך 11 מושלי פד אזוריים המבצעים רוטציה כל שנה. באופן מסורתי מתוך קבוצת הרוטציה של מושלי הבנק הפדרלי האזורי, מגיעים המתנגדים למדיניות הפד, ואילו 8 החברים האחרים כולל היו"ר, מצביעים באופן זהה.

התחלופה בתחילת שנת 2012 מגדילה את גמישות הבנק המרכזי לבצע הרחבה כמותית נוספת במידת הצורך בהמשך השנה, שכן ארבעת החברים המצביעים שסיימו כהונתם, היו אלו שהתנגדו להרחבה הכמותית השנייה. לעומת זאת, מתוך ארבעת החברים המצביעים החדשים, רק אחד נתפש כנץ אינפלציוני והשאר נוחים לנגיד ברננקי.

איננו מעריכים כי צפויה הרחבה כמותית שלישית ברבעון הראשון של שנת 2012. רק החלשות במומנטום הכלכלי ובעיקר רגרסיה בשוק העבודה או אסקלציה באירופה, יביאו את הבנק המרכזי לאמץ מדיניות של הרחבה כמותית ממוקדת משכנתאות כבר תחילת השנה. במצב עולם שכזה, ולאחר "הזובור" שספג הבנק המרכזי האמריקני הן מבית והן מהמגרש הפוליטי, חשוב לדעת כי לפחות השורות מבית של הבנק המרכזי מיושרות ומהוות כר נוח להחלטה של הרחבה כמותית נוספת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחח 02/02/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    " אנו מעריכים כי הדולר ישוב ויתחזק אל מול המטבע האירופי ויתמוך באטרקטיביות בשוק המניות האמריקני." ---הפוך---דולר חזק פוגע ביצוא מארה" ב !!!
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.