הפד בשירות שוק ההון האמריקני
במסגרת המדיניות להגברת שקיפות, פרסם הבנק המרכזי האמריקני תחזית ריבית עדכנית ביום רביעי שעבר. הפד מעריך כעת כי הריבית האפסית במשק האמריקני תיוותר לכל הפחות עד שנת 2014. כמו כן, הודיע הפד כי האפשרות של הרחבה כמותית שלישית נמצאת "על השולחן", ובמידה ולא יחול השיפור המתבקש בכלכלה,הוא יבחן זאת בכובד ראש.
מדובר בבשורות מצוינות עבור שוקי המניות, הן בכל האמור באלטרנטיבת הריבית הנמוכה, והן באשר למחויבות של הפד לעידוד הצמיחה. כל זאת על אף הביקורת הקשה לה זכה הבנק בעקבות ההרחבה הכמותית השנייה. ביקורת אשר היה ניתן לחשוב כי תוציא את האוויר ממפרשי הרחבה כמותית נוספת.
בהינתן מכפיל רווח עתידי של 12.2 על בסיס הרווחים החזויים של החברות הנכללות במדד ה-S&P500 לשנת 2012, קצב צמיחה החזוי ברווחי החברות עומד בטווח של 6%-8% ותשואת דיבידנד של כ-2.5%. הנהירה לשוק המניות האמריקני מובנת וצפויה להערכתנו להמשיך.
השילוב בין אופק ריבית אפסית והרחבות כמותיות מסיביות של הבנק המרכזי, מהווה מכניזם מובנה של הבנק המרכזי לעידוד החלשות הדולר תוך מטרה לעודד את הייצוא האמרקיני. למרות המאמץ הלא מוצהר להחלשת הדולר על ידי הבנק המרכזי האמריקני, הרי חולשת האירו נוכח ההתרחשויות באירופה, מעקרות את המאמץ להחלשת הדולר האמריקני.
כידוע לכולנו רע וטוב בחיים הינן הגדרות יחסיות, ובאירופה המצב הרבה יותר רע. לפיכך על אף ההחלשות האחרונה של הדולר אל מול האירו, אנו מעריכים כי הדולר ישוב ויתחזק אל מול המטבע האירופי ויתמוך באטרקטיביות בשוק המניות האמריקני.
בהמשך לכך, ראינו צורך להציג זווית נוספת לשינוי בעמדתו הפומבית של הבנק המרכזי כלפי הרחבה כמותית נוספת. הפוליטיקה הפנימית בבנק המרכזי ומאזן הכוחות בו חשובים לא פחות מן התיאוריות הכלכליות. לכן שינוי במבנה צוות מקבלי ההחלטות בפד, יכול לשפוך אור אחר על האנרגיות החיוביות החדשות הזורמות מכיוונו של הפד בכל האמור בהרחבה כמותית נוספת.
בכל החלטה המתקבלת ע"י הפד מצביעים 12 חברים. 7 מתוכם מושלי הפד בוושינגטון ובעלי זכות הצבעה קבועה, נוסף אליהם יושב נשיא הפד של ניו יורק (גם הוא בעל זכות הצבעה קבועה) וכן 4 מושלי פד אזורים מתוך 11 מושלי פד אזוריים המבצעים רוטציה כל שנה. באופן מסורתי מתוך קבוצת הרוטציה של מושלי הבנק הפדרלי האזורי, מגיעים המתנגדים למדיניות הפד, ואילו 8 החברים האחרים כולל היו"ר, מצביעים באופן זהה.
התחלופה בתחילת שנת 2012 מגדילה את גמישות הבנק המרכזי לבצע הרחבה כמותית נוספת במידת הצורך בהמשך השנה, שכן ארבעת החברים המצביעים שסיימו כהונתם, היו אלו שהתנגדו להרחבה הכמותית השנייה. לעומת זאת, מתוך ארבעת החברים המצביעים החדשים, רק אחד נתפש כנץ אינפלציוני והשאר נוחים לנגיד ברננקי.
איננו מעריכים כי צפויה הרחבה כמותית שלישית ברבעון הראשון של שנת 2012. רק החלשות במומנטום הכלכלי ובעיקר רגרסיה בשוק העבודה או אסקלציה באירופה, יביאו את הבנק המרכזי לאמץ מדיניות של הרחבה כמותית ממוקדת משכנתאות כבר תחילת השנה. במצב עולם שכזה, ולאחר "הזובור" שספג הבנק המרכזי האמריקני הן מבית והן מהמגרש הפוליטי, חשוב לדעת כי לפחות השורות מבית של הבנק המרכזי מיושרות ומהוות כר נוח להחלטה של הרחבה כמותית נוספת.
- 1.חחח 02/02/2012 11:34הגב לתגובה זו" אנו מעריכים כי הדולר ישוב ויתחזק אל מול המטבע האירופי ויתמוך באטרקטיביות בשוק המניות האמריקני." ---הפוך---דולר חזק פוגע ביצוא מארה" ב !!!
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
