מדור מנהלי השיווק הצעירים: לנהל בגיל 28 את מערך השיווק של חברת פריד
מדור מנהלי השיווק הצעירים בישראל מפגיש אתכם היום עם מנהל שיווק שדבר אחד בטוח לגביו - אף פעם לא קר לו. ערן שייביץ, רק בן 28 וכבר מנהל את מערך השיווק של רשת פריד, בצד הקמעונאי של הסיפור.
שייביץ התחיל לעבוד בפריד בגיל צעיר בתור מוכרן בחנות, ולאחר הצבא חזר לעבוד כמוכרן במס' סניפים של הרשת. לאחר הפסקה לטובת תואר B.A במנהל עסקים ותואר LL.B במשפטים מהמרכז הבין תחומי, עבר לתחום הקד"מ ובשנתו האחרונה ללימודים חזר לפריד.
(ש) השאלה הראשונה והמתבקשת - איך מצליחים להגיע בגיל צעיר כל-כך יחסית לנהל את מערך השיווק של פריד?
"אכן הגעתי לתפקיד בגיל צעיר יחסית, כיוון שכאמור התחלתי לעבוד בחברה כבר בגיל צעיר, ולכן הייתה לי היכרות רבה עם עולם התוכן של פריד, ועם הערכים והעקרונות המנחים את החברה. באתי למעשה מתוך התחום וכיום יש לי ידע רחב במטריה של תחום טקסטיל הבית בכלל ושל חברת פריד בפרט. נוסף על כך, מתוקף תפקידי והכשרתי יש לי היכרות רבה עם תחום הקמעונאות, ולכן אני בשל לתפקיד ויכול לבצע אותו כראוי.
(ש) כשאומרים שיווק – למה בדיוק מתכוונים מבחינת הגדרות התפקיד בפריד ומה ה- "אינפוט" הייחודי שלך בתפקיד?
כשאומרים שיווק בפריד , כמו בכל מקום אחר, מדברים על מילה גדולה ורבת משמעויות ופעלים ,אך עם תוצאה ברורה ומובהקת שמתבטאת בהגדלת פדיונות. הגדלת פדיונות באופן מסורתי מוטלת על אנשי שיווק ומתבטאת בצורך לשימור לקוחות (לקוחות חוזרים) ובצורך להגדיל את מאגר הלקוחות (להכניס לקוחות חדשים לחנויות).
באופן כללי מדובר באחת החוזקות המשמעותיות בפריד, אחוז לקוחות חוזרים גבוה מאוד. אם כן עליי מוטלת האחריות להרחיב את מעגל הלקוחות של פריד באמצעות עבודה מול מועדוני לקוחות, באמצעות פתיחת סניפים נוספים וקידומם, באמצעות פרסום מקומי ונקודתי לסניפים, הדרכת המוכרנים והכוונתם, ובניסיון מתמיד לשפר את מיצוב הרשת.
האינפוט הייחודי שלי בתפקיד נובע מהאתגר שכרוך בתפקידי. אינני מתעסק עם תקציבים גדולים במיוחד ולכן עליי לספק פתרונות יצירתיים ואפקטיביים, כמו גם להיעזר בניתוח מדוייק של השוק ושל התחום, על מנת לזהות יתרונות יחסיים אסטרטגיים שיש לפריד ולתקוף אותם.
(ש) איך עובד המערך השיווקי בפריד? אתם מספקים לחנויות למוצרי בית בעיקר? יש לכם פלטפורמות נוספות לשיווק? איך נראה התמהיל בו פועלת החברה?
המערך השיווקי בפריד, ראשית כל מחולק בין החברה היצרנית פריד לבין החברה הקמעונאית. החברה היצרנית משווקת את המוצרים לבתי מלון ולמוסדות נוספים, לקמעונאים פרטיים , כמו גם לרשתות קמעונאיות גדולות . ולוועדי עובדים ברחבי הארץ.
בשנת 2008 החברה היצרנית החלה לשווק את יכולתיה אף בתחום המותגים הפרטיים. החברה הקמעונאית למעשה מחזיקה ומנהלת כיום 20 סניפים בפריסה ארצית שהם למעשה חנויות המפעל של פריד, ושם אנו משווקים את התוצרת של פריד במחירים תחרותיים באופן ישיר מהמפעל ללקוחות.
אני מועסק בחברה הקמעונאית ומנהל את השיווק של 20 הסניפים ואחראי גם על תחום האינטרנט בחברה.
(ש) איך מתחלקת העבודה מבחינת היקפי פעילות בין ישראל לחו"ל?
בתקופות שונות מכרנו יותר ופחות לחו"ל . כיום אנו לא מוכרים בכלל לחו"ל, אך אנו עובדים על מהלך משמעותי יותר ליצירת פלטפורמת ייצוא מושתתת יותר , באמצעות מפעל שרכשנו בהונגריה, אשר נחשבת לשם דבר בתחום הפוך והנוצות.
(ש) את מי אתם תופסים כמתחרים הישירים שלכם בקטגוריה ומה עושים כדי להתמודד עם התחרות?
מתחרים ישירם שלנו בתחום הם חברת גולף& קו שהתחילה יותר ממוקדת כחברת טקסטיל בית והתפתחה יפה לכלבו בתחום הבית כיום. ורדינון שחזקה בעיקר בתחום המצעים, והמשביר לצרכן שמהווה כוח גם כן בתחום טקסטיל הבית.
ההתמודדות מול המתחרות הישירות שציינתי נעשית באמצעות שיווק מוצרים איכותיים ללא פשרות מצד אחד. ומצד שני אנו תחרותיים יותר במחיר מכל הרשתות הנ"ל כולל מהמשביר לצרכן שמפרסמים בקול גבוה מחירים זולים .
אנו עושים זאת באמצעות מכירה ישירה מהפעל ללקוחות, כאמור, ומשום שהחנויות שלנו ממוקמות ברובן מחוץ לקניונים , ולכן יש לחברה הוצאות חנות נמוכות יותר.
(ש) מהו נתח השוק שלכם בישראל? מה צפי העבודה לשנים הבאות?
מבחינת נתחי שוק כמובן שרשתות הקמעונאות הגדולות (הסופרים) מוכרים הכי הרבה טקסטיל בית בישראל, אמנם מדובר במוצרים איכותיים פחות.
בשוק של שמיכות החורף האיכותיות בישראל אנו תופסים נתח של בין 75%-80% משוק זה. בתחום של הכריות האיכותיות גם כן יש לנו נתח משמעותי של כ- 70% מהשוק.
בתחום המצעים האיכותיים נתח השוק שלנו נמוך בהרבה ועומד על כ- 10% מהשוק. בתחום המצעים שולטות גולף כיתן ווורדינון כאשר המשביר משווק את כיתן כיום.
צפי העבודה מבחינתינו מתרכז בניסיון להגדיל את נתח השוק בתחום המצעים והמגבות. כאמור המוצרים של פריד ברמת איכות זהה לאלו של כיתן וורדינון וברמת מחיר עדיפה ללקוחות. הבעיה שלנו בנושא זה נובעת מהעובדה שהפריסה של הרשתות המתחרות טובה בהרבה מפריסת החנויות שלנו.
(ש) האם יש מחשבות להתרחב לקטגוריות חדשות שטרם פעלתם בהן?
מחשבות לגבי הרחבת קטגוריות בחנויות קיימות תמיד, אמנם פעולה בכיוון זה מהווה מבחינתינו סוג של עדיפות אחרונה.
כיום אנו מעדיפים להמשיך להתמקד בתחום טקסטיל הבית ולפתוח חנויות נוספות שמתמחות בעולם השינה, שם יש לנו ייתרון של ידע ניסיון וגמישות בייצור.
(ש) איך מתמודדים עם העובדה הבסיסית אך החשובה מאוד שהטמפרטורה בישראל עולה משנה לשנה, כך ששמיכות הפוך של פריד פחות נדרשות?
ישראל היא מדינה חמה עם חורף קצר יחסית, ואכן הדבר משפיע רבות על הפעילות של החברה, וזה גם אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני החברה ובפניי. בחורף אנו מייצרים פעילות ברמה של פי 3 מהפעילות בקיץ וכמובן שיש לכך השלכות רבות.
עם זאת העובדה שהטמפרטורות עולות משנה לשנה בישראל לא משפיעות על הפעילות של החברה כיוון שהעובדה שכדור הארץ מתחמם מביאה לכך שאנו פונים לכיוון של אקלים קיצוני. אכן בקיץ הטפרטורות עולות אך בחורף של השנים האחרונות אנו נתקלים בירידה בטמפרטורות בסופות רוח רבות יותר ובממטרים חזקים יותר.
(ש) מה יש במנהלי שיווק צעירים שאין למבוגרים יותר והאם התפקיד הזה שמור לצעירים בלבד?
מנהלי שיווק צעירים להערכתי פתוחים וחשופים לעולמות תוכן רחבים ומגוונים יותר, כמו גם לאמצעי שיווק ופרסום יצירתיים ומגוונים יותר. אי לכך אותם מנהלי שיווק צעירים יכולים להשתמש בכלים הללו וחלקם אף יהיו יצירתיים יותר בעצמם.
- 1.שושי שפירא 03/03/2011 12:39הגב לתגובה זוכל הכבוד ערן לאן שהגעת.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.