מדור מנהלי השיווק הצעירים: לנהל בגיל 28 את מערך השיווק של חברת פריד
מדור מנהלי השיווק הצעירים בישראל מפגיש אתכם היום עם מנהל שיווק שדבר אחד בטוח לגביו - אף פעם לא קר לו. ערן שייביץ, רק בן 28 וכבר מנהל את מערך השיווק של רשת פריד, בצד הקמעונאי של הסיפור.
שייביץ התחיל לעבוד בפריד בגיל צעיר בתור מוכרן בחנות, ולאחר הצבא חזר לעבוד כמוכרן במס' סניפים של הרשת. לאחר הפסקה לטובת תואר B.A במנהל עסקים ותואר LL.B במשפטים מהמרכז הבין תחומי, עבר לתחום הקד"מ ובשנתו האחרונה ללימודים חזר לפריד.
(ש) השאלה הראשונה והמתבקשת - איך מצליחים להגיע בגיל צעיר כל-כך יחסית לנהל את מערך השיווק של פריד?
"אכן הגעתי לתפקיד בגיל צעיר יחסית, כיוון שכאמור התחלתי לעבוד בחברה כבר בגיל צעיר, ולכן הייתה לי היכרות רבה עם עולם התוכן של פריד, ועם הערכים והעקרונות המנחים את החברה. באתי למעשה מתוך התחום וכיום יש לי ידע רחב במטריה של תחום טקסטיל הבית בכלל ושל חברת פריד בפרט. נוסף על כך, מתוקף תפקידי והכשרתי יש לי היכרות רבה עם תחום הקמעונאות, ולכן אני בשל לתפקיד ויכול לבצע אותו כראוי.
(ש) כשאומרים שיווק – למה בדיוק מתכוונים מבחינת הגדרות התפקיד בפריד ומה ה- "אינפוט" הייחודי שלך בתפקיד?
כשאומרים שיווק בפריד , כמו בכל מקום אחר, מדברים על מילה גדולה ורבת משמעויות ופעלים ,אך עם תוצאה ברורה ומובהקת שמתבטאת בהגדלת פדיונות. הגדלת פדיונות באופן מסורתי מוטלת על אנשי שיווק ומתבטאת בצורך לשימור לקוחות (לקוחות חוזרים) ובצורך להגדיל את מאגר הלקוחות (להכניס לקוחות חדשים לחנויות).
באופן כללי מדובר באחת החוזקות המשמעותיות בפריד, אחוז לקוחות חוזרים גבוה מאוד. אם כן עליי מוטלת האחריות להרחיב את מעגל הלקוחות של פריד באמצעות עבודה מול מועדוני לקוחות, באמצעות פתיחת סניפים נוספים וקידומם, באמצעות פרסום מקומי ונקודתי לסניפים, הדרכת המוכרנים והכוונתם, ובניסיון מתמיד לשפר את מיצוב הרשת.
האינפוט הייחודי שלי בתפקיד נובע מהאתגר שכרוך בתפקידי. אינני מתעסק עם תקציבים גדולים במיוחד ולכן עליי לספק פתרונות יצירתיים ואפקטיביים, כמו גם להיעזר בניתוח מדוייק של השוק ושל התחום, על מנת לזהות יתרונות יחסיים אסטרטגיים שיש לפריד ולתקוף אותם.
(ש) איך עובד המערך השיווקי בפריד? אתם מספקים לחנויות למוצרי בית בעיקר? יש לכם פלטפורמות נוספות לשיווק? איך נראה התמהיל בו פועלת החברה?
המערך השיווקי בפריד, ראשית כל מחולק בין החברה היצרנית פריד לבין החברה הקמעונאית. החברה היצרנית משווקת את המוצרים לבתי מלון ולמוסדות נוספים, לקמעונאים פרטיים , כמו גם לרשתות קמעונאיות גדולות . ולוועדי עובדים ברחבי הארץ.
בשנת 2008 החברה היצרנית החלה לשווק את יכולתיה אף בתחום המותגים הפרטיים. החברה הקמעונאית למעשה מחזיקה ומנהלת כיום 20 סניפים בפריסה ארצית שהם למעשה חנויות המפעל של פריד, ושם אנו משווקים את התוצרת של פריד במחירים תחרותיים באופן ישיר מהמפעל ללקוחות.
אני מועסק בחברה הקמעונאית ומנהל את השיווק של 20 הסניפים ואחראי גם על תחום האינטרנט בחברה.
(ש) איך מתחלקת העבודה מבחינת היקפי פעילות בין ישראל לחו"ל?
בתקופות שונות מכרנו יותר ופחות לחו"ל . כיום אנו לא מוכרים בכלל לחו"ל, אך אנו עובדים על מהלך משמעותי יותר ליצירת פלטפורמת ייצוא מושתתת יותר , באמצעות מפעל שרכשנו בהונגריה, אשר נחשבת לשם דבר בתחום הפוך והנוצות.
(ש) את מי אתם תופסים כמתחרים הישירים שלכם בקטגוריה ומה עושים כדי להתמודד עם התחרות?
מתחרים ישירם שלנו בתחום הם חברת גולף& קו שהתחילה יותר ממוקדת כחברת טקסטיל בית והתפתחה יפה לכלבו בתחום הבית כיום. ורדינון שחזקה בעיקר בתחום המצעים, והמשביר לצרכן שמהווה כוח גם כן בתחום טקסטיל הבית.
ההתמודדות מול המתחרות הישירות שציינתי נעשית באמצעות שיווק מוצרים איכותיים ללא פשרות מצד אחד. ומצד שני אנו תחרותיים יותר במחיר מכל הרשתות הנ"ל כולל מהמשביר לצרכן שמפרסמים בקול גבוה מחירים זולים .
אנו עושים זאת באמצעות מכירה ישירה מהפעל ללקוחות, כאמור, ומשום שהחנויות שלנו ממוקמות ברובן מחוץ לקניונים , ולכן יש לחברה הוצאות חנות נמוכות יותר.
(ש) מהו נתח השוק שלכם בישראל? מה צפי העבודה לשנים הבאות?
מבחינת נתחי שוק כמובן שרשתות הקמעונאות הגדולות (הסופרים) מוכרים הכי הרבה טקסטיל בית בישראל, אמנם מדובר במוצרים איכותיים פחות.
בשוק של שמיכות החורף האיכותיות בישראל אנו תופסים נתח של בין 75%-80% משוק זה. בתחום של הכריות האיכותיות גם כן יש לנו נתח משמעותי של כ- 70% מהשוק.
בתחום המצעים האיכותיים נתח השוק שלנו נמוך בהרבה ועומד על כ- 10% מהשוק. בתחום המצעים שולטות גולף כיתן ווורדינון כאשר המשביר משווק את כיתן כיום.
צפי העבודה מבחינתינו מתרכז בניסיון להגדיל את נתח השוק בתחום המצעים והמגבות. כאמור המוצרים של פריד ברמת איכות זהה לאלו של כיתן וורדינון וברמת מחיר עדיפה ללקוחות. הבעיה שלנו בנושא זה נובעת מהעובדה שהפריסה של הרשתות המתחרות טובה בהרבה מפריסת החנויות שלנו.
(ש) האם יש מחשבות להתרחב לקטגוריות חדשות שטרם פעלתם בהן?
מחשבות לגבי הרחבת קטגוריות בחנויות קיימות תמיד, אמנם פעולה בכיוון זה מהווה מבחינתינו סוג של עדיפות אחרונה.
כיום אנו מעדיפים להמשיך להתמקד בתחום טקסטיל הבית ולפתוח חנויות נוספות שמתמחות בעולם השינה, שם יש לנו ייתרון של ידע ניסיון וגמישות בייצור.
(ש) איך מתמודדים עם העובדה הבסיסית אך החשובה מאוד שהטמפרטורה בישראל עולה משנה לשנה, כך ששמיכות הפוך של פריד פחות נדרשות?
ישראל היא מדינה חמה עם חורף קצר יחסית, ואכן הדבר משפיע רבות על הפעילות של החברה, וזה גם אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני החברה ובפניי. בחורף אנו מייצרים פעילות ברמה של פי 3 מהפעילות בקיץ וכמובן שיש לכך השלכות רבות.
עם זאת העובדה שהטמפרטורות עולות משנה לשנה בישראל לא משפיעות על הפעילות של החברה כיוון שהעובדה שכדור הארץ מתחמם מביאה לכך שאנו פונים לכיוון של אקלים קיצוני. אכן בקיץ הטפרטורות עולות אך בחורף של השנים האחרונות אנו נתקלים בירידה בטמפרטורות בסופות רוח רבות יותר ובממטרים חזקים יותר.
(ש) מה יש במנהלי שיווק צעירים שאין למבוגרים יותר והאם התפקיד הזה שמור לצעירים בלבד?
מנהלי שיווק צעירים להערכתי פתוחים וחשופים לעולמות תוכן רחבים ומגוונים יותר, כמו גם לאמצעי שיווק ופרסום יצירתיים ומגוונים יותר. אי לכך אותם מנהלי שיווק צעירים יכולים להשתמש בכלים הללו וחלקם אף יהיו יצירתיים יותר בעצמם.
- 1.שושי שפירא 03/03/2011 12:39הגב לתגובה זוכל הכבוד ערן לאן שהגעת.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.

הפד' מתכונן להורדת ריבית: האם זה תחילת ראלי סוף השנה או מלכודת שורית?
סיכויי הורדת הריבית בדצמבר מגיעים ל-90%, אבל הסיכון הוא שהפד יאותת על עצירת ההקלה המוניטרית; איך עליית התשואות ביפן משפיעה על ההשקעות ברחבי העולם, והאם יש ממה לחשוש?
מאקרו ארצות הברית: הורדת הריבית הופכת לודאית - ראלי סוף שנה בפתח?
ההתפתחות המרכזית בתחום המאקרו בארצות הברית בשבועיים האחרונים היא סיבוב הפרסה היוני של הפד, כשסיכויי הורדת הריבית בדצמבר כבר נושקים ל-90%. המפנה היוני נובע מהמשך מה שנראה כחולשה בנתונים הכלכליים, בעיקר בנתונים הרכים התלויים בסקרי דעת קהל. כך, סנטימנט הצרכנים נחלש מאוד וגם הייצור מתכווץ. גם נתונים חלקיים הנוגעים לשוק העבודה מצביעים על חולשה מסוימת. בהקשר זה נציין שדו"ח התעסוקה לחודש נובמבר נדחה בשלב זה לאמצע דצמבר, ולכן הפד ממשיך להיות מעט עיוור בתחום זה. דו"ח ה-ADP שיפורסם השבוע מקבל משנה חשיבות עקב כך, בדומה לדו"ח ה-PCE שהופך למרכזי עוד יותר מבדרך כלל בהיעדר נתוני אינפלציה מעודכנים.
האם הנרטיב של "חולשה מתפתחת" בכלכלה האמריקאית נכון? בשבוע האחרון החלה "עונת הקניות" בארצות הברית לקראת סוף השנה עם חגיגות ה-Black Friday ו-Cyber Monday, שבהן נרשמו קניות שיא. הצרכן האמריקאי קנה מכל הבא ליד ושבר שיאים בקניות אוף-ליין ואונליין. נתונים אלה סותרים מעט את נתוני הפסימיות של סקרי דעת הקהל שצוינו קודם לכן. נראה שהצרכנים הפסימיים בארצות הברית אינם עוצרים בדרך לקופות.
בנוסף, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה נשארות באזור הבטוח של כ-220 אלף, כשאין הרבה משרות חדשות, אבל גם אין הרבה פיטורים. כנראה שמצב שוק העבודה מושפע עמוקות ממדיניות ההגירה, ולכן קשה מאוד לקרוא את הנתונים (הרחבה בחלק האחרון של הטור). הצמיחה, על כל פנים, ממשיכה להיות בריאה ואף חזקה – באזור ה-4%.
בינתיים השוק אופטימי למדי עם נטייה שורית מאז שהתחזק הנרטיב להורדת ריבית בדצמבר. האם אנחנו בתחילתו של ראלי סוף שנה? לדעתי לפחות עד ה-10 בדצמבר (החלטת הריבית) אין סיבה לירידות חדות ויש סיכוי סביר להמשך עליות מתון, אבל יש סיכון מסוים סביב החלטת הפד עצמה. בעוד הורדת ריבית צפויה בוודאות גבוהה למדי, היא עלולה להיות "הורדת ריבית ניצית", במובן זה שהפד יבהיר שבכוונתו לעצור את מחזור ההורדות בפגישה שלאחר מכן. תרחיש כזה עלול לגרום לגל מימושים נוסף לפני סוף השנה, בדומה לירידות שנרשמו רק לפני שבועיים כשהשוק חשב שלא תהיה הורדת ריבית בדצמבר.
- ראלי סוף שנה בפתח? כל מה שמשקיע צריך לדעת עכשיו
- האם הירידות בוול סטריט מלמדות על הביצועים בשנה כולה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקארי טרייד היפני: הגורם לירידות בקריפטו?
למרות הציפייה להורדת ריבית, תשואות אגרות החוב בארצות הברית טיפסו (כלומר מחירי האג"ח ירדו) בימי המסחר הראשונים של השבוע ומחקו את כל הירידות שנרשמו בשבוע שעבר. מלבד החשודים המיידיים (חששות מאינפלציה ומהתרחבות החוב הפיסקלי), תרמה לכך גם התנהגות אגרות החוב של יפן. השווקים ביפן עוברים זעזועים משמעותיים בשבועות האחרונים, עם השפעה לא מבוטלת על השווקים הגלובליים. מבלי להיכנס לסקירה מקיפה, נציין שתשואות אגרות החוב של יפן – שנסחרו שנים ארוכות באזור האפס ואף בתשואה שלילית והיוו מקור זול למזומן ברחבי העולם (ה"קארי טרייד" היפני), החלו לטפס לאחרונה בחדות ורושמות כעת שיאים שלא נראו מאז סוף העשור הראשון במאה הנוכחית. העליות בתשואות ביפן הובילו לעליית תשואות כללית בשווקי האג"ח בעולם, כולל בארצות הברית. ההשפעה אינה מסתיימת רק באגרות החוב. רבים מייחסים את הירידות בקריפטו להתרחשויות אלה, שכן הכסף הזול מיפן שימש שנים ארוכות להזרמת כספים מאסיבית לנכסים ספקולטיביים כמו קריפטו ושוק המניות. התייבשות המקור הזה, יחד עם הצורך "לסגור פוזיציות" עקב ההפסדים שנגרמים ללווים מהעלייה בתשואות, גורמת ליציאת כספים מנכסי סיכון.
