וורנר ברוס
וורנר ברוס

וורנר ברוס דיסקברי מציגה הצלחה בסטרימינג; ומזנקת ב-10%

המהפך בסטרימינג ממשיך: וורנר ברוס דיסקברי חווה הצלחה משמעותית עם שירות מקס ולמרות אתגרים בשוק הטלוויזיה המסורתית, החברה מציגה צמיחה מרשימה בזכות תכנים מגוונים וקהל רחב
גיא אבטליון |

חברת וורנר ברוס דיסקברי WARNER BROS. DISCOVERY רשמה רווח של 5 סנט למניה ברבעון השלישי, תוך שהיא מצליחה להכות את תחזיות וול סטריט ולהפתיע לטובה את השוק. רווח זה נרשם למרות ירידה של 3.5% בהכנסות ל-9.62 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בשיפור משמעותי ביחס להפסד של 17 סנט למניה שנרשם באותה תקופה בשנה הקודמת. התחזיות של האנליסטים צפו הפסד של 11 סנט למניה, כך שהתוצאות הובילו לזינוק בערך המניה.

 

מקס ממשיך לצמוח: 7.2 מיליון מנויים חדשים ברבעון

בנוסף, וורנר ברוס דיווחה על שיא במנויים לשירות הסטרימינג שלה, מקס, עם עלייה מרשימה של 7.2 מיליון מנויים חדשים במהלך שלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר. בכך עלה מספר המנויים הכולל של השירות ל-110.5 מיליון. תכנים פופולריים כמו הסדרה בית הדרקון מבית משחקי הכס, סדרת הטלוויזיה 'פינגווין' המקושרת לדמות באטמן, ואירועי האולימפיאדה בפריז ב-2024, תרמו לעלייה במנויים והפכו את הרבעון למוצלח במיוחד עבור מקס.

כששירות הסטרימינג מקס הושק, הוא לא היה רק מהלך טכנולוגי – הוא סימל שינוי תרבותי בוורנר ברוס דיסקברי. הכוונה הייתה למתג מחדש את 'HBO מקס' כדי להגיע לקהלים רחבים יותר, תוך שילוב של תכני דיסקברי כמו תכני הטבע והמדע הפופולריים שלה. בעקבות המיתוג החדש, היה גידול משמעותי במנויים, כשבין הקהל ניתן היה לראות לא רק חובבי סדרות דרמה כמו משחקי הכס אלא גם צופים שנהנו מתכני תעודה על חיות בר, מדע והיסטוריה, מה שהרחיב את טווח הקהל באופן משמעותי.

בראיונות עם מנהלי דיסקברי, סיפרו פעמים רבות על תגובות מרגשות שהחברה מקבלת על סדרות כמו Planet Earth ו-Blue Planet. היו מקרים בהם צופים סיפרו שהסדרות הללו שינו את חייהם – למשל, ילדים שהחליטו ללמוד ביולוגיה ימית, מבוגרים שהחלו לתרום לארגוני שימור טבע, ואף זוגות שהחליטו להתחתן באתרים טבעיים בהשראת נופי הסדרות.

האתגרים של התעשייה: המעבר מהטלוויזיה המסורתית לסטרימינג

נשיא ומנכ"ל החברה, דיוויד זאסלב, התייחס לעלייה המשמעותית במנויי שירות מקס וציין כי ההצלחה מעידה על הצעדים המשמעותיים שנקטה החברה כדי להתמודד עם "שיבושים יוצאי דופן" בתעשיית המדיה – בעיקר על רקע המעבר ההולך וגובר מצפייה בכבלים לשירותי סטרימינג. המעבר הזה מציב אתגר משמעותי עבור ערוצי הכבלים של וורנר ברוס, אך נראה שההשקעה בתחום הסטרימינג נושאת פרי.

למרות הנתונים המעודדים בתחום הסטרימינג, תוצאות מגזרי האולפנים והטלוויזיה של החברה היו חלשות יותר. הכנסות מגזר האולפנים ירדו ב-17% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר. נראה כי סרטים כמו ביטלג'וס וטוויסטרס לא הצליחו לשחזר את ההצלחה האדירה של ברבי, שרוב ההקרנות שלה היו במהלך הרבעון השלישי של 2023.

במגזר הטלוויזיה, נרשמה עלייה של 3% בהכנסות, שהגיעו ל-5.01 מיליארד דולר, אך מכירות הפרסום בתחום זה ירדו ב-13% ל-1.5 מיליארד דולר, לאחר ירידות חזקות גם במחצית הראשונה של 2024. זהו תחום שמדאיג את בעלי המניות, במיוחד לאור התחרות הגוברת מצד שירותי סטרימינג, אשר מובילה לעלייה בשיעורי נטישת שירותי הכבלים. בנוסף, רשת הספורט TNT של וורנר ברוס עומדת לאבד את זכויות השידור של ליגת ה-NBA ביוני 2025, מה שצפוי להכביד עוד יותר על הכנסות הפרסום של החברה. באוגוסט, החברה אף נאלצה לרשום ירידת ערך של 9.1 מיליארד דולר בעקבות ירידה בשווי ערוצי הטלוויזיה שלה.

התחרות בשוק הסטרימינג: כל חברה ואסטרטגיה שלה

קיראו עוד ב"גלובל"

בעוד שמתחרות כמו נטפליקס ודיסני+ מתמקדות בעיקר בהפקות מקור כמו סדרות וסרטי אנימציה מבית היוצר שלהן, הן זוכות ליתרון גם מבחינת כמות התוכן והיכולת להוציא סדרות פופולריות בקצב מהיר, מה ששומר על עניין מתמיד בקרב המנויים. דיסני+ מחזיקה בספריית תוכן עשירה עם מותגים מוכרים ואהובים, כמו מארוול, מלחמת הכוכבים, ופיקסאר, שמאפשרים לה למשוך קהל מעריצים נאמן אך לרוב מוגבל לאלה שמתחברים לעולמות של דיסני. לעומת זאת, אפל טי.וי+ מתמקדת בהפקות מקור איכותיות, עם דגש מיוחד על איכות הפקה גבוהה, אך מספר התכנים שלה עדיין קטן יחסית למתחרים, מה שעשוי להרתיע חלק מהמשתמשים.

היתרון הבולט של מקס טמון בגיוון הרחב של התכנים, שמאפשר לו לפנות לכלל הגילאים ותחומי העניין, החל ממשפחות עם ילדים ועד לחובבי קולנוע איכותי – וזהו יתרון שיכול להחזיק לאורך זמן, במיוחד בעידן בו מנויים רבים מעדיפים שירות המציע שילוב בין תוכן איכותי למגוון רחב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר שקול להון של 2 מיליון ישראלים - לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.


הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על אחזקותיו בחברות טסלה וספייסX: 19.8% ממניות טסלה, בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX, בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת אחזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי  לאחר.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול ל-900 אלף אמריקאיים. בים טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.