אנבידיה
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot

חברות ה-AI דיווחו על תוצאות חזקות - השוק מחכה לאנבידיה

לפי הדוחות של החברות הגדולות בתחום ה-AI שדיווחו עד כה, נראה שהטרנד עדיין חי ובועט, ועדיין - השוק מחכה לדוחות של אנבידיה שיתנו את החותמת האחרונה למצב הביקושים בתחום
רוי שיינמן |

רוב חברות הטכנולוגיה המובילות בתחום ה-AI כבר דיווחו על תוצאותיהן לרבעון הראשון. מטא   META PLATFORMS  , אמזון   AMAZON  , גוגל   GOOGLE  ומיקרוסופט   MICROSOFT  הן השמות הגדולים בתחום, וכולן דיווחו על תוצאות חזקות. רק שם אחד חסר ברשימה הזו - אנבידיה  NVIDIA COR  .

החברה, ששבבי ה-AI שלה נחשבים למובילים בתחום והביאו את שווי השוק שלה כבר קרוב ל-2 טריליון דולר, צפויה לדווח על תוצאותיה רק ב-22 במאי.

"יש לנו רוכשים ענקיים של שבבים שמגיעים ואומרים שהם כבר קנו המון, ועכשיו הם קונים עוד יותר. השאלה עבור אנבידיה היא: האם זה מספיק?", אמר מייק ביילי, מנהל מחקר ב-Fulton Breakefield Broenniman LLC, ביום שישי. בין הלקוחות הגדולות של אנבידיה נמנות אותן חברות שהזכרנו למעלה, כאשר כולן אמרו שהן ימשיכו בקצב הרכישה הנוכחי או יעלו אותו במהלך השנה.

מנית אנבידיה התאוששה מאז ה-19 באפריל, כאשר היא ויצרניות שבבי בינה מלאכותית ספגו ירידות לקראת השבוע הראשון של עונת הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה. מאז עלתה המניה ב-20%, אך היא עדיין נמוכה בכ-3% מהשיא במרץ. לאור הירידות במניות של חברות שבבים אחרות בתחום, הלחץ על אנבידיה גובר, במיוחד לאור העובדה שהחברה עקפה את צפי האנליסטים ב-4 הדוחות האחרונים שלה.

אחת מהמתחרות של אנבידיה, AMD  ADVANCED MICRO DEVICES  , צנחה בכמעט 9% אחרי הדוחות למרות שהעלתה את תחזיתה למכירות של מאיצי בינה מלאכותית השנה ל-4 מיליארד דולר מ-3.5 מיליארד דולר. סופר מיקרו  SUPER MICRO COMPUTER INC  , יצרנית השרתים שמנייתה עלתה ביותר מ-190% השנה, צנחה ב-14% אחרי הדוחות שלה שכללו תחזיות להכנסות ורווחים שעלו בהרבה על הממוצע של הערכות האנליסטים.

עם כ-80% מחברות ה-S&P 500 שכבר דיווחו, חברות טכנולוגיה ותקשורת מכות את תחזיות הרווח בשיעור גבוה יחסית לשאר. כ-90% מחברות הטכנולוגיה והתקשורת עלו על תחזיות הרווח, הרבה מעל הממוצע של 79% עבור חברות המדד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.