וול סטריט
צילום: Roberto Junior, Unsplash

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים

נתוני מכירות הבתים החדשים לאוקטובר, התוצר, וגם עוד מספר דוחות - אירועים מעניינים צפויים בוול סטריט השבוע, למה לתפות בכל אחד מהם?
רוי שיינמן |

וול סטריט תפתח עוד שבוע עם תקווה להמשיך את גל העליות שהיא נמצאת בו - בשבוע שעבר היה העליות נמשכו זה השבוע הרביעי ברציפות. מדד ה-S&P 500 עלה ב-1% והנאסד"ק ב-3.5%. קשה להאמין שנראה השבוע עוד דרמה בסגנון סאגת סם אלטמן-OpenAI-מיקרוסופט  MICROSOFT שראינו בשבוע שעבר, אבל נתונים לגבי שוק הנדל"ן ולגבי התמ"ג האמריקני, בנוסף למספר דוחות, צפויים למשוך מספיק תשומת לב ולהשפיע על השווקים. 

מאקרו

ביום שני יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב לחודש אוקטובר, שצפויים להראות את המשך ההאטה בשוק הנדל"ן. לפי הצפי, מספר הבתים החדשים שנמכרו באוקטובר צפוי לעמוד על 721 אלף בתים לעומת 759 אלף בתים שנמכרו בחודש ספטמבר. הסיבה העיקרית להאטה היא הריבית על המשכנתא שכבר הגיעה כמעט ל-8% והביאה אמריקניים רבים להחלטה לשבת על הגדר עוד קצת זמן ולחכות שהריבית תרד, מה שנראה שאכן קורה כאשר היום היא כבר עומד על אזור 7.4%.

לצד זאת ביום רביעי צפויים להתפרסם נתוני התוצר האמריקני שלפי הצפי יעידו על עלייה זהה כמו זו שהייתה בחודש אוקטובר של 4.9%. בנוסף, נתוני אינפלציית PCE לחודש אוקטובר צפויים להתפרסם ולהראות עלייה שנתית של 3.5% לעומת המדד הקודם שהעיד על עלייה של 3.7%.

האינפלציה בארה"ב התמתנה ל-3.2%. יוני פנינג אסטרטג ראשי חדר עסקאות, בבנק מזרחי טפחות, מאיר גם על שוק התעסוקה האמריקני: "אל מול ההאטה האינפלציונית, ניכרת חולשה מסוימת גם בשוק התעסוקה האמריקאי. מספר האמריקאים אשר הגישו תביעה חדשה לדמי אבטלה זינק בשבוע האחרון ל-231 אלף, מ-218 אלף בשבוע הקודם – המספר הגבוה מאז אוגוסט. מספר התביעות הנמשכות לדמי אבטלה המשיכו לעלות, והגיעו ל-1.9 מיליון – שיא חדש מאז נובמבר 2021, ועלייה של יותר מ-40%, ביחס לרמות השפל של השנה האחרונה. בדומה לאופן שבו נתוני האבטלה האחרונים מתואמים היסטורית עם מיתונים, גם כאן בדיקה היסטורית מגלה כי בממוצע, מספר התביעות הממשיכות לדמי אבטלה בעת כניסה למיתון נוטה להיות גבוה בכ-20%, בממוצע, מהשפל שקודם לו. קרי, ייתכן ואנחנו כבר נמצאים במיתון.

לגבי הריבית בארה"ב, דר' גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי בלאומי, מציין ש"נראה שהריבית מצויה עתה בשיא, אבל כפי שהודגש מספר פעמים, הגורמים בפד הדגישו כי הם יצטרכו לראות נתונים נוספים המצביעים על כך שלחצי האינפלציה הולכים ופוחתים. לכן נראה שהמצב של שמירה על רמת ריבית גבוהה יחסית ימשך, זאת כל עוד לא יהיו עדויות לכך שאינפלציית הליבה בדרך ל-2%".

בפמן התייחס גם לנתונים אחרים שהתפרסמו מאז החלטת הריבית בארה"ב: "עוד נתון טוב יחסית של מדד המחירים לצרכן לאוקטובר, האטה בצמיחת התעסוקה, עלייה באבטלה והתמתנות נוספת בקצב עליית השכר. מחיר הנפט הגולמי הגיע לשפל של ארבעה חודשים. על רקע זה, בשוקי החוזים יש כעת צפי להורדת הריבית הראשונה של 25 נקודות בסיס בפגישת יוני 2024, עם סיכוי שהיא תגיע מוקדם יותר, כבר בפגישה בתחילת מאי. אם הצמיחה הכלכלית תאט כצפוי ואינפלציית הליבה תמשיך להתמתן, אז ההפחתה הראשונה אף עשויה להיות מעט קודם לכן".

בפמן גם מוסר המלצה לפעולה לאור הורדות הריבית הצפויות: "על רקע ירידת סביבת האינפלציה בעולם השווקים חוזרים לתמחור הורדות ריבית בעולם לקראת אמצע שנת 2024. בנק ישראל צפוי להקדים את מרבית הבנקים המרכזיים ולהתחיל בתהליך של הפחתת הריבית כבר בראשית שנת 2024. ייתכן ונראה רמז לכך כבר בהחלטת הריבית השבוע. מומלצת אחזקת מח"מ בינוני תוך איזון בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד".

אילו דוחות צפויים השבוע?

עונת הדוחות בוול סטריט כנראה כבר עברה את השיא שלה, כאשר בשבוע שעבר דיווחה גם אנבידיה  NVIDIA COR , האחרונה לדווח מבין חברות הטכנולוגיה הגדולות, אבל גם השבוע צפויים מספר דוחות מעניינים.

קודם כל, ביום שלישי לפני המסחר צפויה לדווח ישראלית מעניינת מאוד - אלביט  אלביט מערכות (US). האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 1.45 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.69 דולר, מה שיהווה שיפור של 11.5% ו-20% בהתאמה לעומת הרבעון השלישי של השנה שעברה. מה שיהיה מעניין יותר לראות זה האם החברה תשפר את התחזית שלה, בעיקר לאור העובדה שמלחמת חרבות ברזל הביאה לעלייה בהיקפי הפעילות שלה בארץ.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית אלביט מתחילת השנה

ביום שלישי אחרי המסחר תדווח וורקדיי  WORKDAY INC . האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 1.85 מיליארד דולר ורווח למנייה של 1.41 דולר מה שיהווה עלייה של 15.3% ו-41.4% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל. הצפי להכנסות ממנויים הוא של 1.68 מיליארד דולר מה שישקף עלייה של 17% לעומת השנה שעברה. המנייה של וורקדיי נמצאת בתקופה טובה כאשר היא עלתה ב-40% מתחילת השנה וב-62% ב-12 החודשים האחרונים.

מניית וורקדיי מתחילת השנה

גם ענקית ה-CRM סיילספורס  SALESFORCE תדווח השבוע, כאשר היא תמסור את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום רביעי אחרי המסחר. האנליסטים צופים הכנסות של 8.72 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.06 דולר (בהתאם לתחזית החברה עצמה), שיפור של 27% ו-47% בהתאמה. ההכנסות ממנויים צפויות להסתכם ב-8.08 מיליארד דולר המשקפים צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל. המנייה של סיילספורס מציגה את הביצועים הטובים ביותר מבין מניות הדאו ג'ונס השנה כאשר היא עלתה כבר ב-66.5% מתחילת השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.