הבעיות ממשיכות: בואינג מצאה פגם ייצור חדש במטוסים מסדרת 787
חברת בואינג BOEING הודיעה כי מצאה פגם בסוגר של המייצב האופקי של מטוס ה-787, לפי מנהל התעופה הפדרלי זוהי אינה בעיית בטיחות מיידית עבור המטוסים שכבר נמצאים בשירות. המנהל אמר כי הוא "יבטיח שבואינג תנקוט את הצעדים ההכרחיים לטיפול במצב, ולא ינפיק אישורים חדשים עבור ה-787 עד שהבעיה תטופל לשביעות רצונו".
"בעוד שהבדיקות והתיקונים ישפיעו על זמני המסירות של ה-787 בטווח הקצר, נכון לכרגע אנחנו לא צופים בעיות שישפיעו על תחזית המסירות שלנו לשנה כולה", אמרו מבואינג.
"זוהי לא בעיית בטיחות מיידית, והמטוסים שכבר בשירות ימשיכו לפעול כרגיל". עוד אמרו כי הבעיה תתוקן לפני המסירה של המטוס. לפני כחודש אמרה החברה כי היא מייצרת כארבעה מטוסי 787 בחודש ומתכננת לייצר חמישה מטוסים עד לסוף השנה. הצפי בבואינג הוא למסור בין 70 ל-80 מטוסים השנה.
הייצור והמשלוח של מטוסים מסדרת 787 הושהו בעבר לכמה חודשים בעקבות בעיה ברכיב מסוים בחלקו הקדמי של המטוס. החברה הרגיעה אז ואמרה כי התקלה לא מהווה סכנה למטוסים שכבר נשלחו, הפסקת המשלוחים הגיעה לאחר הוראה של רשות התעופה האמריקאית, אשר רצתה להיות יותר זהירה ושמרנית מאשר בואינג. סדרת ה-737 MAX קורקעה ל-8 חודשים ב-2019 בעקבות פגם בתכנון.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף אז התייחסו בג'יי פי מורגן למצב, כשהאנליסט סת' סייפמן אמר כי: "אם נוריד את האספקה של מטוסי 787 נוספים במהלך החציון הראשון של 2023, המזומנים של החברה צפויים ליפול ל-6.7 מיליארד דולר באמצע השנה, זאת לאחר החזרי חוב בסך של 3.75 מיליארד דולר". סייפמן הסביר כי מטוסי ה-787 היו מרכיב חשוב בכל הנוגע לתוצאות של החברה בשנה האחרונה.
- 2.תכלס . חברה סופר אמינה בעידן טכנולוגי כל כך מורכב (ל"ת)ג'פרי 07/06/2023 11:50הגב לתגובה זו
- 1.דודו 07/06/2023 10:26הגב לתגובה זושמו מנוע גדול מדי, שלא מתאים למבנה המטוס. אחרי זה הכניסו כל מני עזרים כדי לתקן את חוסר היציבות. פשוט רשלנות. אסור למטוס הזה לטוס יותר לעולם. באוינג צריכה ללמוד לקח על היהירות שלה.
- סלאח לא עדין 08/06/2023 09:12הגב לתגובה זוהבעיה שאתה מצביע עליה לא קשורה ל787 אלא ל737 מקס. ניסו להלביש על גוף ישן מנועים חדשים וגדולים יותר מהקודמים. עקב חוסר התאמה וכדי שהמנועים לא יפגעו בריצפה הקדימו אותם קדימה מה שייצר חוסר איזון. את זה ניסו לתקן בעזרת תוכנה שתקזז את ההשפעה ע"י הורדת אף המטוס ובכך למנוע הזדקרות המטוס. שחכו לעדכן את הטייסים בעניין הזה ואכן התוכנה הורידה את המטסים על יושביהם אל הקרקע. בוא נגיד ככה, על בואינג 737 מקס כדי לא להעלות!!!!!
- בטוח ? 07/06/2023 12:30הגב לתגובה זולא כל כך מסכים אבל שלח להם מכתב תיקון יש לסינים עכשיו מטוס חדש מהניליונים יציב ומהיר סופר בכייף מוזמן לטוס עליו
- יהי 07/06/2023 11:50הגב לתגובה זוהמון בריאות לך קושקושון
צי צבא סין, קרדיט: גרוקלראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן
לאחר שראש ממשלת יפן הצהירה כי תקיפה סינית על טייוואן עלולה להצדיק תגובה צבאית יפנית, שרת החוץ הסינית הבהירה כי תקיפה כזו תגרור "מכה החלטית" מצד סין
לראשונה זה עשורים: אפשרות ממשית להסלמה בין שתי אויבות היסטוריות. בשבוע שעבר התבטאה
ראש ממשלת יפן,סנאא טקאיצ'י, באופן חריג ואמרה בוועדה פרלמנטרית כי אם יתפתח מצב חירום בטייוואן עם שימוש "בספינות מלחמה ושימוש בכוח, אז זה עלול להוות מצב המאיים על הישרדותה של יפן, לא משנה איך מסתכלים על זה. המצב בטייוואן הפך להיות כה חמור שעלינו לצפות לתרחיש
הגרוע ביותר." מדובר בשבירה של מדיניות עמימות אסטרטגית שהחלה ביפן במשך עשורים, מהלך שמעורר תגובות זועמות מצד סין ומעצים את החששות מפני התנגשות אזורית שיכולה לערער את היציבות במזרח אסיה כולו. כעת עולה כי סין אינה מתכוונת להישאר אדישה למה שהיא תופסת כפרובוקציה
יפנית מסוכנת. משרד ההגנה הסיני הזהיר במפורש כי יפן תיתקל בניצחון מוחץ אם תתערב בסוגיית טאיוואן.
סין, כידוע, רואה בטייוואן כשטח שלה ואינה מכבדת את הריבונות הטייואנית באי. טייוואן היא מדינת אי דמוקרטית עם תעשיית שבבים, מהגדולות בעולם, וכעת עומדת בפני איום
ממשי של סין לכיבוש האי. סין הבהירה כי לא תהסס להשתמש בכוח כדי לכבוש את האי, למרות איומי הנשיא טראמפ על ההשלכות שתספוג אם תתקוף.
לאור ההסלמה ביחסה של סין כלפי טייוואן, יפן משנה את גישתה ולא בהצהרות בלבד. דוח ההגנה היפני האחרון מזהה את הפעילות הצבאית הסינית המואצת סביב טאיוואן כאיום מרכזי, ומצהיר כי האזור נכנס לעידן משברי חדש. בקרב הציבור היפני ישנה תמיכה גוברת בעמדה הנחרצת הזו, כאשר כמעט מחצית האזרחים תומכים בהתערבות יפנית במקרה של עימות סביב טאיוואן. אך ההתפתחות המדאיגה ביותר היא ההצעה מטוקיו לבחון רכישת צוללות מונעות גרעינית, צעד שמסמן אולי שינוי אמיתי במדיניות האנטי-גרעינית הקדושה שמחזיקה יפן מאז תום מלחמת העולם השנייה. שר הביטחון שינג'ירו קוימזומי הצהיר בגלוי כי כל האופציות פתוחות, כולל שימוש בכוח גרעיני לצוללות, מהלך שעורר גל של זעם בבייג'ין.
התגובות אינן נשארות במישור המילולי בלבד, שכן הצי הסיני מגביר את שליחת ספינות משמר לחופי האיים היפניים השנויים במחלוקת, והפעילות האווירית סביבן מתגברת. מצב זה מעיד על כך שהמשבר נתפס על ידי שני הצדדים לא כהצהרות תקשורתיות בלבד אלא כבעל פוטנציאל ממשי לפעולה צבאית, והופך את יפן לאחד השחקנים המרכזיים בזירת המתח המחמירה עם סין.

- המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
- סין מתריעה בפני סטודנטים לדחות תכניות לימודים ביפן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אויבות היסטוריות שהפכו לבעלות ברית כלכליות
היחסים בין יפן לסין נושאים עד היום את צלקות העבר הטראומטי של מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה ביצעה יפן הקיסרית פלישה אכזרית לסין והותירה אחריה מיליוני הרוגים ופצועים. ההערכות מדברות על כשבעה עד עשרים מיליון הרוגים סינים במהלך התקופה הקולוניאלית היפנית. זיכרון הזוועות הללו חרוט עמוק בתודעה הסינית, ובייג'ין לא מהססת להשתמש בו ככלי פוליטי בכל פעם שהיחסים עם טוקיו מתחממים.
ייצור סמארטפונים (CHATGPT)המחיר של הסמארטפון שלכם הולך להתייקר
הביקוש האדיר של תעשיית ה-AI לשבבי זיכרון יוצר מחסור מתמשך שמקפיץ את עלויות הייצור, שיופיעו בהמשך במחירי הסמארטפונים
אם אתם מתכננים לקנות סמארטפון חדש בחודשים הקרובים, כדאי שתכינו את הארנק. אחרי שנים של יציבות יחסית במחירי המכשירים, תעשיית השבבים העולמית נכנסת למחסור חדש, והפעם זה מגיע דווקא מהלב של כל טלפון: שבבי הזיכרון. הביקוש מתעשיית הבינה המלאכותית יוצר מחסור שמתגלגל בשקט לצרכן, ומייצר לחץ שמתרגם לעליית מחירים ממשית.
הסיפור מתחיל בשוק הגלובלי. תעשיית הזיכרונות, DRAM למכשירים סלולריים ו-NAND לאחסון, חווה עלייה חדה במחיר בעקבות שינוי דרמטי בסדרי העדיפויות. יצרניות כמו סמסונג, SK הייניקס ומיקרון מסיטות חלקים גדולים מקווי הייצור לכיוון אחד בלבד: שבבי HBM, הזיכרון המהיר שמזין את מרכזי הנתונים ואת המאיצים של עולם הבינה המלאכותית. כל מאיץ גרפי של אנבידיה, כל שרת בינה מלאכותית חדש, דורש כמויות ענק של זיכרון, והביקוש הזה פשוט מחסל את היצע הזיכרון לשוק הצרכני, שמגיע בצורת עליית מחירים ממחשבים ניידים ועד סמארטפונים.
כשקווי ייצור מוגבלים הופכים ל"פרויקט AI", משהו אחר נדחק הצידה, ובמקרה הזה, המכשיר שנמצא בכיס של כל אחד מאיתנו. סמסונג כבר שלחה ללקוחות מכתבי עדכון על העלאת מחירים של עד 60% בסוגים שונים של שבבי זיכרון. שיאומי הודיעה בגלוי שהמחירים של מכשירי 2026 יתייקרו, והאשימה בכך ישירות את מחירי DRAM ו-NAND. יצרניות אחרות עדיין שומרות על שקט יחסי, אבל ברגע שהעלות במעלה השרשרת קופצת, היא לא נשארת שם אלא מגיעה עד לצרכן.
כדי להבין עד כמה המצב יוצא דופן, צריך להבין את המבנה הכלכלי של השוק. זיכרון הוא לא רכיב קטן שאפשר "להחליק" בקלות. במכשירים מסוימים הוא מגיע ל-15%-20% מהעלות הכוללת של הייצור. כשמחירי הזיכרון מזנקים בעשרות אחוזים, גם הדגם הכי בסיסי מושפע. החברות יכולות לנסות לספוג חלק מהעלייה, אבל לא לאורך זמן.
- אפל חוזרת להוביל בסין: מכירות האייפון קפצו ב-15%
- בעקבות המכסים: האם אנחנו לקראת זינוק במחירי הסמטארפונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד לשנים האחרונות, הביקוש בתחום היה דיי מחזורי. היו תקופות של ביקוש חזק לתעשייה כולה, והיו תקופות של שקט יחסי. הביקוש לסמארטפונים עצמו גם חווה התעוררות מחדש, כאשר מכירות האייפון 17 מוגדרות כהצלחה ביחס למכירות של דגמים קודמים, וגם יצרניות אחרות רושמות ביקושים ברקע החומרה המותאמת לבינה מלאוכתית.
