הבעיות ממשיכות: בואינג מצאה פגם ייצור חדש במטוסים מסדרת 787
חברת בואינג BOEING הודיעה כי מצאה פגם בסוגר של המייצב האופקי של מטוס ה-787, לפי מנהל התעופה הפדרלי זוהי אינה בעיית בטיחות מיידית עבור המטוסים שכבר נמצאים בשירות. המנהל אמר כי הוא "יבטיח שבואינג תנקוט את הצעדים ההכרחיים לטיפול במצב, ולא ינפיק אישורים חדשים עבור ה-787 עד שהבעיה תטופל לשביעות רצונו".
"בעוד שהבדיקות והתיקונים ישפיעו על זמני המסירות של ה-787 בטווח הקצר, נכון לכרגע אנחנו לא צופים בעיות שישפיעו על תחזית המסירות שלנו לשנה כולה", אמרו מבואינג.
"זוהי לא בעיית בטיחות מיידית, והמטוסים שכבר בשירות ימשיכו לפעול כרגיל". עוד אמרו כי הבעיה תתוקן לפני המסירה של המטוס. לפני כחודש אמרה החברה כי היא מייצרת כארבעה מטוסי 787 בחודש ומתכננת לייצר חמישה מטוסים עד לסוף השנה. הצפי בבואינג הוא למסור בין 70 ל-80 מטוסים השנה.
הייצור והמשלוח של מטוסים מסדרת 787 הושהו בעבר לכמה חודשים בעקבות בעיה ברכיב מסוים בחלקו הקדמי של המטוס. החברה הרגיעה אז ואמרה כי התקלה לא מהווה סכנה למטוסים שכבר נשלחו, הפסקת המשלוחים הגיעה לאחר הוראה של רשות התעופה האמריקאית, אשר רצתה להיות יותר זהירה ושמרנית מאשר בואינג. סדרת ה-737 MAX קורקעה ל-8 חודשים ב-2019 בעקבות פגם בתכנון.
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף אז התייחסו בג'יי פי מורגן למצב, כשהאנליסט סת' סייפמן אמר כי: "אם נוריד את האספקה של מטוסי 787 נוספים במהלך החציון הראשון של 2023, המזומנים של החברה צפויים ליפול ל-6.7 מיליארד דולר באמצע השנה, זאת לאחר החזרי חוב בסך של 3.75 מיליארד דולר". סייפמן הסביר כי מטוסי ה-787 היו מרכיב חשוב בכל הנוגע לתוצאות של החברה בשנה האחרונה.
- 2.תכלס . חברה סופר אמינה בעידן טכנולוגי כל כך מורכב (ל"ת)ג'פרי 07/06/2023 11:50הגב לתגובה זו
- 1.דודו 07/06/2023 10:26הגב לתגובה זושמו מנוע גדול מדי, שלא מתאים למבנה המטוס. אחרי זה הכניסו כל מני עזרים כדי לתקן את חוסר היציבות. פשוט רשלנות. אסור למטוס הזה לטוס יותר לעולם. באוינג צריכה ללמוד לקח על היהירות שלה.
- סלאח לא עדין 08/06/2023 09:12הגב לתגובה זוהבעיה שאתה מצביע עליה לא קשורה ל787 אלא ל737 מקס. ניסו להלביש על גוף ישן מנועים חדשים וגדולים יותר מהקודמים. עקב חוסר התאמה וכדי שהמנועים לא יפגעו בריצפה הקדימו אותם קדימה מה שייצר חוסר איזון. את זה ניסו לתקן בעזרת תוכנה שתקזז את ההשפעה ע"י הורדת אף המטוס ובכך למנוע הזדקרות המטוס. שחכו לעדכן את הטייסים בעניין הזה ואכן התוכנה הורידה את המטסים על יושביהם אל הקרקע. בוא נגיד ככה, על בואינג 737 מקס כדי לא להעלות!!!!!
- בטוח ? 07/06/2023 12:30הגב לתגובה זולא כל כך מסכים אבל שלח להם מכתב תיקון יש לסינים עכשיו מטוס חדש מהניליונים יציב ומהיר סופר בכייף מוזמן לטוס עליו
- יהי 07/06/2023 11:50הגב לתגובה זוהמון בריאות לך קושקושון
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
וול סטריט שור (גרוק)בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%
טאואר זינקה 4.8%,
מניית אינטל Intel Corp 8.65% זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
מניית בואינג טסה מעל 10% - אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15% ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.
שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים
בואינג The Boeing Co 10.15% לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.
- הנאסד"ק יורד בכ-0.36%; קיסרסטון מזנקת 23% וניו פורטרס 7%
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה צופים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.
