מטוס בואינג
צילום: טוויטר

הבעיות ממשיכות: בואינג מצאה פגם ייצור חדש במטוסים מסדרת 787

"נכון לכרגע אנחנו לא צופים בעיות שישפיעו על תחזית המסירות שלנו לשנה כולה"
אדיר בן עמי | (5)
נושאים בכתבה בואינג תקלה

חברת בואינג BOEING הודיעה כי מצאה פגם בסוגר של המייצב האופקי של מטוס ה-787, לפי מנהל התעופה הפדרלי זוהי אינה בעיית בטיחות מיידית עבור המטוסים שכבר נמצאים בשירות. המנהל אמר כי הוא "יבטיח שבואינג תנקוט את הצעדים ההכרחיים לטיפול במצב, ולא ינפיק אישורים חדשים עבור ה-787 עד שהבעיה תטופל לשביעות רצונו". 

"בעוד שהבדיקות והתיקונים ישפיעו על זמני המסירות של ה-787 בטווח הקצר, נכון לכרגע אנחנו לא צופים בעיות שישפיעו על תחזית המסירות שלנו לשנה כולה", אמרו מבואינג.

"זוהי לא בעיית בטיחות מיידית, והמטוסים שכבר בשירות ימשיכו לפעול כרגיל". עוד אמרו כי הבעיה תתוקן לפני המסירה של המטוס. לפני כחודש אמרה החברה כי היא מייצרת כארבעה מטוסי 787 בחודש ומתכננת לייצר חמישה מטוסים עד לסוף השנה. הצפי בבואינג הוא למסור בין 70 ל-80 מטוסים השנה.

הייצור והמשלוח של מטוסים מסדרת 787 הושהו בעבר לכמה חודשים בעקבות בעיה ברכיב מסוים בחלקו הקדמי של המטוס. החברה הרגיעה אז ואמרה כי התקלה לא מהווה סכנה למטוסים שכבר נשלחו, הפסקת המשלוחים הגיעה לאחר הוראה של רשות התעופה האמריקאית, אשר רצתה להיות יותר זהירה ושמרנית מאשר בואינג. סדרת ה-737 MAX קורקעה ל-8 חודשים ב-2019 בעקבות פגם בתכנון. 

בנוסף אז התייחסו בג'יי פי מורגן למצב, כשהאנליסט סת' סייפמן אמר כי: "אם נוריד את האספקה של מטוסי 787 נוספים במהלך החציון הראשון של 2023, המזומנים של החברה צפויים ליפול ל-6.7 מיליארד דולר באמצע השנה, זאת לאחר החזרי חוב בסך של 3.75 מיליארד דולר". סייפמן הסביר כי מטוסי ה-787 היו מרכיב חשוב בכל הנוגע לתוצאות של החברה בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תכלס . חברה סופר אמינה בעידן טכנולוגי כל כך מורכב (ל"ת)
    ג'פרי 07/06/2023 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דודו 07/06/2023 10:26
    הגב לתגובה זו
    שמו מנוע גדול מדי, שלא מתאים למבנה המטוס. אחרי זה הכניסו כל מני עזרים כדי לתקן את חוסר היציבות. פשוט רשלנות. אסור למטוס הזה לטוס יותר לעולם. באוינג צריכה ללמוד לקח על היהירות שלה.
  • סלאח לא עדין 08/06/2023 09:12
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שאתה מצביע עליה לא קשורה ל787 אלא ל737 מקס. ניסו להלביש על גוף ישן מנועים חדשים וגדולים יותר מהקודמים. עקב חוסר התאמה וכדי שהמנועים לא יפגעו בריצפה הקדימו אותם קדימה מה שייצר חוסר איזון. את זה ניסו לתקן בעזרת תוכנה שתקזז את ההשפעה ע"י הורדת אף המטוס ובכך למנוע הזדקרות המטוס. שחכו לעדכן את הטייסים בעניין הזה ואכן התוכנה הורידה את המטסים על יושביהם אל הקרקע. בוא נגיד ככה, על בואינג 737 מקס כדי לא להעלות!!!!!
  • בטוח ? 07/06/2023 12:30
    הגב לתגובה זו
    לא כל כך מסכים אבל שלח להם מכתב תיקון יש לסינים עכשיו מטוס חדש מהניליונים יציב ומהיר סופר בכייף מוזמן לטוס עליו
  • יהי 07/06/2023 11:50
    הגב לתגובה זו
    המון בריאות לך קושקושון
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)
דבר הגורו

ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

אחרי הימור מוצלח בתחילת משבר הקורונה, שבו רשם רווח של כמעט פי 100 בתוך חודש, אקמן נהפך לשם מוכר בשוק ההון. ב-1992 הוא הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, שקרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים

מנדי הניג |

הוא נולד ב-11 במאי 1966 בברונקס, ניו יורק. ויליאם אלברט אקמן גדל במשפחה יהודית אמידה בצ'אפקווה. אביו היה סוחר נדל"ן מצליח. אקמן למד בהרווארד ועשה שם תואר ראשון ו-MBA. בזמן הלימודים הוא ושותף שלו הקימו חברה שמכרה מדריכי טיולים לסטודנטים והרוויחו הודות לכך מאות אלפי דולרים.

ב-1992 אקמן הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, גוטהם פרטנרס, עם 3 מיליון דולר מהמשפחה והחברים. הקרן הצליחה בהתחלה אבל קרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. אקמן איבד הכל כולל 700 אלף דולר מכספו האישי. "זה היה הדבר הכי מביך ומכאיב בחיי", הוא סיפר. "חשבתי שהקריירה שלי נגמרה".

אבל אקמן לא נשבר. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים. הגישה האקטיביסטית שלו הניבה תוצאות מרשימות בתחילה.

הרגע המפורסם ביותר בקריירה שלו היה ההימור נגד הרבלייף ב-2012. אקמן הכריז אז שהחברה היא פירמידה והימר בהיקף של מיליארד דולר על קריסתה. זה הוביל למלחמה פומבית מול המשקיע האגרסיבי קרל אייקן, שקנה מניות של החברה רק כדי להכאיב לאקמן. אחרי חמש שנים של מאבק, אקמן הודה בתבוסה שלו - והפסיד 4 מיליארד דולר. "זו היתה הטעות הגדולה ביותר שלי", הוא הודה.

ואולם  ב-2020 אקמן ביצע אחד המהלכים המבריקים בהיסטוריה. בפברואר, כשהקורונה רק התחילה, הוא קנה ביטוח על קריסת השוק ב-27 מיליון דולר. כשהשווקים קרסו במרץ, הוא מכר את הפוזיציה ב-2.6 מיליארד דולר - רווח של כמעט פי 100 בחודש. "זה היה ההימור של החיים," הוא אמר.