סולאראדג' הפכה להיות הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט עם שווי של 19.2 מיליארד דולר
חברת סולאראדג' סולאראדג' הישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, הוקמה ב-2006 והונפקה למסחר בוול סטריט בשנת 2015 לפי שווי של 620 מיליון דולר. מאז עשתה החברה את הבלתי ייאמן וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 19.2 מיליארד דולר - פי 30.
מניית החברה קפצה ב-29% בשנה האחרונה וב-20% בחודש האחרון בלבד ונסחרת כעת תמורת 344 דולר. עם זאת, מניית החברה עדיין לא נסחרת בשיא שלה שעמד בחודש יולי האחרון על 360 דולר שהעניק לה שווי שוק של 20.2 מיליארד דולר. להלן גרף מניית החברה ב-5 השנים האחרונות:
השבוע פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכניסה 890.7 מיליון דולר ורשמה רווח מתואם של 2.86 דולר למניה. בשוק ציפו לרווח מתואם של 1.56 דולר למניה על הכנסות של 879.23 מיליון דולר.
- משרד האנרגיה בוחן ייצור אנרגיה לישראל בים
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סולאראדג' שצומחת בקצב מרשים של מאות אחוזים בגרמניה, מכרה הרבעון 315 אלף ממירים ו-6.7 מיליון רכיבי אופטימייזר, עם קיבולת הפקת חשמל כוללת של 3.1 גיגה וואט. בנוסף, מכרה החברה סוללות בהיקף של 218 מגה וואט לשעה, ירידה משיא של 321 מגה וואט לשעה ברבעון הקודם, נוכח אילוצי ייצור חיצוני, אך עדיין כפול מהיקף מכירות הסוללות של ENPH המתחרה.
סולאראדג' משתמשת כעת בסוללות מייצור חיצוני (בעיקר מסמסונג) ומתקדמת בייצור סוללות במפעל סלע 2 בקוריאה, עם צפי לתחילת אספקות מסחריות בסוף 2023. הייצור העצמאי של סוללות אמור לשפר את הרווח הגולמי בפעילות זו ב-1,000 נ"ב (מ-15% כעת ליעד של 25%), זאת לצד השפעה חיובית על הרווח הגולמי שצפויה ב-2023 ממספר גורמים, כולל עלויות הלוגיסטיקה (300-350 נ"ב), התחזקות שער האירו מול הדולר (40-50 נ"ב על כל סנט עליה) והשפעת העלאת מחירים.
בתחזית לרבעון הראשון 2023 צופה הנהלת סולאראדג' הכנסות של 915-945 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס של 914.7 מיליון דולר, כולל מכירות מוצרי הליבה של הסולאר (כולל הסוללות) בטווח של 875-905 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי non-GAAP ברבעון הבא צפוי לעלות ל-28%-31% בכלל המוצרים ולטווח של 31%-34% במוצרי הסולאר, עדיין נמוך משיעורי הרווחיות של אנפייז ENPHASE ENERGY , המתחרה האמריקאית.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בנק ההשקעות אופנהיימר מעדכן את התחזיות בהתאם, וצופים בשנת 2023 הכנסות של 4.15 מיליארד דולר עם רווח Non-GAAP של 8.18 דולר למניה, ואילו בשנת 2024 – הכנסות של 5 מיליארד דולר עם רווח Non-GAAP של 9.58 דולר למניה. בבנק ההשקעות משמרים את המלצת Outperform על מניית החברה, הנמנית על רשימת המומלצות "ישראליסט", ומעלים קלות את מחיר היעד מ-379 דולר ל-383 דולר, בהתבסס על מכפיל 40 לתחזית רווח Non-GAAP לשנת 2024.
צריך לציין עוד שתי חברות ענק סמי ישראליות בוול סטריט - פאלו אלטו ומובילאיי. ובכל זאת, שתיהן כבר מזמן לא נחשבות כל כך לישראליות. פאלו אלטו היא חברה זרה עם פעילות משמעותית בארץ, מובילאיי היתה מקומית, נמכרה לאינטל באקזיט ענק של 15.3 מיליארד דולר והונפקה שוב כחברה אמריקאית, אבל עם בסיס פיתוח ישראלי גדול.
אחרי סולאראדג' בגודל נמצאת צ'ק פוינט עם שווי של 16 מיליארד דולר. צ'ק פוינט פרסמה לאחרונה דוחות טובים לרבעון הרביעי של 2022 וסיפקה תחזית טובה לשנת 2022 כולה.
שלישית בגודל - נייס עם שווי שוק של 14.1 מיליארד דולר. במקום הרביעי והחמישי - בנק לאומי ובנק פועלים בהתאמה.
- 5.קצר 16/02/2023 20:20הגב לתגובה זולהגיד שמובילאיי לא כל כך ישראלית, זה בערך כמו להגיד שהמבורגר זה לא בדיוק אוכל אמריקאי. איך חברה שהמנכל שלה ו 99% מהעובדים הם ישראלים ועובדים מישראל היא "סמי ישראלית"??
- 4.מובילאיי שווה פי 2 (ל"ת)עמיר 16/02/2023 13:08הגב לתגובה זו
- היא לא ישראלית יותר (ל"ת)אנונימי 16/02/2023 19:34הגב לתגובה זו
- 3.טעות - מובייל איי (ל"ת)הכי גדולה 16/02/2023 12:40הגב לתגובה זו
- 2.המשקיע 16/02/2023 12:12הגב לתגובה זותהפוך לחברה עולמית מובליה באנרגיה מתחדשת
- 1.מה זה, יש להם בחברה רק גברים? (ל"ת)אני 16/02/2023 12:01הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

