סייברארק: התחזית השנתית טובה למרות דוחות מעורבים ותחזית חלשה לרבעון הקרוב; המנכ"ל יתחלף
חברת סייבר ארק (CyberArk, סימול: CYBR), העוסקת בתחום אבטחת זהויות מדווחת על תוצאות מעורבות לרבעון הרביעי של 2022. התחזית לרבעון הקרוב מעורבת אבל התחזית לשנה כולה בכל זאת מעל צפי האנליסטים. החברה דיווחה על רווח מתואם על בסיס Non-GAAP של 16 סנט למניה, מעל הצפי ל-12 סנט למניה. עם זאת, בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 169.2 מיליון דולר מתחת הצפי ל-174.05 מיליון דולר.
אבל מה שחשוב זה ההמשך - סייבארק אמנם צופה רבעון חלש ברבעון הראשון אבל היא מקווה לפצות על כך בהמשך השנה. החברה צופה ברבעון הקרוב הכנסות של 162 מיליון דולר (אמצע טווח), מתחת צפי האנליסטים ל-163.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה צופה הפסד מתואם של 26.5 סנט למניה (אמצע טווח), לעומת צפי האנליסטים להפסד מתואם של 11 סנט.
אז מאיפה האופטימיות? בתחזית השנתית צופה החברה לרשום הכנסות של 730 מיליון דולר (אמצע טווח), מעל צפי האנליסטים להכנסות של 722 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה צופה רווח מתואם של 17.5 סנט למניה (אמצע טווח), מעל צפי האנליסטים להפסד מתואם של 1 סנט למניה. אם החברה אכן תגיע לרמת ההכנסות הזו המשמעות היא גידול של 23% בהכנסות משנה לשנה, טוב מאשר בשנת 2022 אז הגידול עמד על 18%.
במקביל, מדווחת החברה כי אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, יפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה וימונה ליו"ר פעיל של דירקטוריון החברה החל מ-3 באפריל 2023. מי שיחליף אותו הוא סמנכ"ל התפעול, מאט (מת'יו) כהן. אודי מוקדי אמר על רקע הפרישה: "המחוייבות שלי לסייברארק איתנה ומתמשכת. אמשיך להיות מעורב באופן אקטיבי. לחברה מודל עסקי יציב עקב המעבר למודל מנויים, ובזכות מנוע החדשנות העוצמתי שלנו אנו נחשבים לחברה המובילה בתחום אבטחת זהויות. מאט, שכיהן תחילה כסמנכ"ל הכנסות (CRO) ולאחר מכן כסמנכ"ל תפעול, מילא תפקיד מרכזי בהנעת שינוי המודל העסקי של החברה והוכיח את עצמו כמנהיג מכוון-תוצאות".
- "סייברארק ממשיכה לראות ביקושים חזקים, אבל השארנו בתחזית מקום להאטה"
- סייברארק מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאט (מת'יו) כהן הצטרף לסייברארק בנובמבר 2019 כסמנכ"ל הכנסות (Chief Revenue Officer). בנובמבר 2020 הוא קודם לתפקיד סמנכ"ל תפעול והיה ממובלי המעבר של החברה למודל מנויים. לפני סייברארק, הוא שימש כסגן נשיא בכיר לפעילות השטח ב-PTC. במהלך 18 שנות פעולתו ב-PTC, כהן מילא תפקידי ניהול שונים.
על רקע הדוחות הוסיף מוקדי ואמר: "תמהיל המנויים מסך ההזמנות הגיע ברבעון הרביעי לשיא חדש של 90% (לעומת 71% אשתקד), הרבה מעל ההנחות לתמהיל בהן השתמשנו במודל התחזית. התמהיל הגבוה השפיע לרעה על ההכנסה המוכרת ברבעון והניע את ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ל-570 מיליון דולר, עלייה של 45% משנה לשנה ומשמעותית מעל התחזית. בנוסף, סך תוספת ה ARR ו-ARR ממנויים ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון השלישי של 2022, רשמה שיא נוסף. לקוחותינו מאמצים את פלטפורמת אבטחת הזהויות שלנו, שהיא המקיפה ביותר בשוק, והפתרונות שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות של מנהלי אבטחת המידע הראשיים".
ובחזרה לנתונים עצמם:
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) הסתכמו ב-570 מיליון דולר, גידול של 45% בשנה. חלק המינויים ב-ARR הסתכם ב-364 מיליון דולר, או 64% מה-ARR, הכפלה לעומת 183 מיליון דולר, (46% מה-ARR שנה קודם לכן). ה-ARR של פתרון ה-Privilege Cloud הגיע למעל 100 מיליון דולר, וכעת יש לו יותר מ-1,400 לקוחות.
- זוהראן ממדאני נבחר לראש עיריית ניו יורק
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
ההכנסות החוזרות הסתכמו ב-142.6 מיליון דולר, גידול של 39% לעומת 102.9 מיליון דולר אשתקד. בשנת 2022 במלואה, ההכנסות החוזרות הסתכמו ב-498.3 מיליון דולר, גידול של 43% לעומת 348.7 מיליון דולר בשנת 2021. וכן החתמת יותר מ-380 לקוחות במהלך הרבעון הרביעי של 2022.
לחברה יותר מ-1,300 לקוחות עם ARR בסכום של מעל ל-100 אלף דולר, עלייה של יותר מ-40% בשנה. לאחר גיוס של מעל 150 עובדים חדשים במהלך הרבעון מספר עובדי החברה בעולם הגיע למעל 2,750.
זוהראן ממדני (X)זוהראן ממדאני נבחר לראש עיריית ניו יורק
הדמוקרט הסוציאליסט בן ה־34 הדיח את המושל לשעבר קואומו; יהיה המוסלמי הראשון ובן העדה הדרום־אסייתית הראשון בתפקיד
במערכת בחירות שתוארה על ידי פרשנים כאחת המשמעותיות בעיר בעשורים האחרונים, בחרו תושבי ניו יורק בזוהראן ממדאני לראשות העיר - והעניקו לו רוב של 50.3% מהקולות. ממדאני הדיח את מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, שהתמודד הפעם כמועמד עצמאי לאחר שהפסיד
לממדאני בפריימריז הדמוקרטיים. הרפובליקני קרטיס סליווה קיבל רק 7.2% מהקולות.
רק בן 34 שנים ועם פרופיל פוליטי נמוך יחסית, וכבר ראש העיר ניו יורק. ממדאני סחף אחריו קהל רחב של צעירים, מהגרים ובוחרים מהשכונות הפחות מבוססות. בכך הפך ממדאני לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות ניו יורק, ולבן העדה הדרום־אסייתית הראשון שעומד בראש עיר בת כ־400 שנה. מדובר גם בראש העיר הצעיר ביותר מזה מאה שנה.
אג'נדה פרוגרסיבית במרכז הבמה
המסר המרכזי של ממדאני לאורך הקמפיין היה אחד - ניו יורק חייבת להיות נגישה יותר, שוויונית יותר, ובעיקר - ניתנת למגורים. בין ההצעות המרכזיות בקמפיין: הקפאת שכר הדירה בלמעלה ממיליון דירות בפיקוח, מימון תחבורה ציבורית חינמית באוטובוסים, הקמת מעונות יום אוניברסליים, הטלת מסים נוספים על תאגידים ועל עשירים, והקמת חנויות מזון עירוניות בשכונות מוחלשות.
בנוסף לכך, ממדאני קרא לסיים את השליטה של ראש העיר על מערכת החינוך ולהקים יחידה ייעודית בתוך משטרת ניו יורק שתתמקד בטיפול באירועי בריאות נפש - מהלך שמצביע על תפיסת ביטחון ציבורי שמרחיבה את תחום האחריות מעבר למשטרה בלבד.
- ממדאני יכול להפוך את ניו יורק - בירת הקפיטליזם - למעבדה סוציאליסטית; והקשר לישראל
- "לא נשקיע באג"ח ישראל" ו"אינתיפאדה גלובלית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קמפיין אישי, גיוס המונים ותמיכה מהשטח
למרות שהיה חסר ניסיון ממשלתי רחב, הוא כיהן שלוש קדנציות קצרות בלבד בפרלמנט המקומי - ממדאני הצליח לייצר קמפיין שובר שוויון. דרך גיוס המונים מבוסס תרומות קטנות, שיווק אינטנסיבי במדיה החברתית וצבא של מתנדבים, הצליח להפוך לאופציה ממשית מול הממסד הדמוקרטי המסורתי בעיר.
