מנכל אפל טים קוק
צילום: Getty images Israel

שבב לאיתור הדברים שאיבדתם וכרטיס אשראי לנוער: החידושים שהציגה אפל

ענקית הטכנולוגיה הציגה בכנס של מוצרים חדשים וכן חידושים לפעילות הקיימת: בין היתר תגביר את התחרות מול ספוטיפיי בתחום הפודקאסטים, תציג שיפור ביצועים באייפד עם המעבד החדש ותשיק כרטיס אשראי לבני נוכר שהוריהם יוכלו להגביל את השימוש בו
גלעד מנדל | (3)
נושאים בכתבה אפל השקה

מהמעבד החדש, דרך כרטיסי האשרי לילדים ועד הגאג'ט שיעזור לכם למצוא כל חפץ שאיבדתם - בתמורה ל-30 דולר שתשלמו עליו: אלה החידושים עליהם דיווה ענקית הטכנולוגיה  APPLE בכנס שלה:

 

בגזרת כרטיסי האשראי אפל הודיעה על שני חידושים – הראשון, רלוונטי בעיקר לאמריקאים. עד היום כאשר בני זוג הוציאו כרטיס אשראי משותף שבתשלומים שלו הם עמדו – רק על אחד מבני הזוג העמידה בתשלום נרשמה והעלתה את ציון האשראי שלו בעוד שלשני לא נצברה היסטוריית אשראי. אפל הודיעה כי תשנה המצב, כך שבכרטיס שלה העמידה או אי העמידה בתשלומים תחול על שני בני הזוג.

 

החידוש השני קשור גם הוא לכרטיס האשראי של החברה, עליו אמר מנכ"ל אפל טים "מדובר באחד המוצרים הטובים ביותר שהוצאנו אי פעם": החברה צפויה לאפשר שימוש בכרטיס גם לבני נוער בני 13-18 ותאפשר להורים להגדיר מגבלות על השימוש בו.

 

עוד מוצר חדש שאפל השיקה נדמה כעיגול קטן ומסייע למשתמשים למציאת חפצים שונים - ניתן להצמידו למפתחות, ארנק, חולצה, מזוודה, ספר וכו' וכך לאתרם באמצעות אפליקצייה שלפי קוק מדויקת ברמה של סנטימטרים. יכולת זו נובעת מהשימוש של החברה במצלמת האייפון במסגרת פעילות האיתור. המנכ"ל הדגיש כי בחברה "מאתרים חפצים, לא אנשים", כשהוא מרגיע מפני חששות לפגיעה בפרטיות ואומר כי נתוני המיקום של החפצים והתמונות מהמצלמה ישארו במכשיר של המשתמש ולא יצאו לגופים חיצוניים. המחיר של הגאדג'ט הזה יהיה 29.99 דולר לאחד או 99.99 דולר לארבעה.

 

כמו כן, בהשקה דובר על המעבר M1 שצפוי להיות באייפדים החדשים ולדברי החברה הוא מעבד חזק מאוד. עוד נאמר שאפל מתכוונת לשים דגש על הנושא של פיתוח אפליקציית הפודקאסטים שלה – אפליקציה המהווה תחרות גדולה לספוטיפיי.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אין צורך באשראי כלל. אם אין לך אל תקנה. (ל"ת)
    החוסך בתחתוניו 21/04/2021 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עשו באז גדול על כלום (ל"ת)
    מירי 21/04/2021 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בקיצור שטויות במיץ עגבניות (ל"ת)
    אריאל 20/04/2021 23:06
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.