טעמן תרכוש את טחינה הנסיך שנקלעה לכינוס נכסים בתמורה ל-11 מיליון שקל
טעמן תרכוש את טחינת הנסיך תמורת 11 מיליון שקל - חמישה חודשים לאחר שנקלעה לחובות של 143 מיליון שקל, אישר היום בית המשפט המחוזי את מכירת טחינה הנסיך לחברת טעמן תמורת 11 מיליון שקלים. בית המשפט: "לאחר שבחנתי את הדברים לעומקם, נתתי דעתי לטענות הצדדים ולסיכויים ולסיכונים הטמונים בכל חלופה, באתי לכלל מסקנה כי יש לאשר את הצעת ההסדר של טעמן"
בית המשפט המחוזי בנצרת אישר את מכירת טחינה הנסיך לחברת טעמן שיווק מזון תמורת 11 מיליון שקלים. בדיון שהתקיים היום באולמו של שופט בית המשפט המחוז בנצרת, אסף זגורי, ביקשו מנהל ההסדר, עו"ד ליאור מזור וכונסי הנכסים מטעם הבנקים, עו"ד ישראל בכר ועו"ד רון חכים, מבית המשפט להורות על מכירת הפעילות לטעמן. בעלי המניות של המפעל הפעילו מכבש לחצים כדי שהחברה תימכר לענאן שמשום, ובהמשך לאחר פרישתו מהמרוץ, התנגדו לעסקת המכירה לטעמן. במהלך הדיון שנערך היום, הסירו בעלי המניות את התנגדותם ותמכו בהצעת טעמן כמו גם עובדי החברה, המיוצגים על ידי עוה"ד ליזה חדש. יממה לפני הדיון המכריע, הגישה חברת סוגת הצעה מטעמה לרכוש את המפעל, אך בית המשפט לא קיבל את בקשתה, ובכך נסללה הדרך למכירת המפעל לטעמן.
מעל ל-10 מציעים פוטנציאליים, חלקם גופים ידועים במשק, התעניינו ברכישה או השקעה בחברת הנסיך מפעל לייצור טחינה, ציינו בעלי התפקיד. "בהליך המכירה נרשמה התעניינות לא מבוטלת בחברות ובפעילותן". לקו הסיום הגיעו החברות טעמן וסוגת. המחלוקת שהובאה היום לפני השופט זגורי, נגעה לשאלה האם לאשר את הצעת ההסדר של המנהלים, או שמא לשקול עריכת התמחרות נוספת בין טעמן לבין סוגת.
השופט זגורי קיבל את הצעת ההסדר של מנהל ההסדר, עו"ד ליאור מזור וכונסי הנכסים, עו"ד ישראל בכר ועו"ד רון חכים וציין כי "לאחר שבחנתי הדברים לעומקם, נתתי דעתי לטענות הצדדים ולסיכויים ולסיכונים הטמונים בכל חלופה, באתי לכלל מסקנה כי יש לאשר את הצעת ההסדר של טעמן. השופט נימק את החלטתו, "בניגוד לסוגת, הצעת טעמן הוגשה במועד שנקבע על ידי מנהל ההסדר יחד עם ערבות בנקאית. הצעת סוגת הוגשה ללא ערבות בנקאית, באיחור רב ולאחר המועד בו נערכה ההתמחרות ובניגוד לתנאים שנקבעו על ידי מנהל ההסדר וללא הגשת בקשה מתאימה להארכת המועד".
- הסלמונלה הגיעה ל'מדד סנטו': כיצד פועלים המותגים הנפגעים ברשת החברתית?
- שר הבריאות: "יוניליוור לא הפרה נוהל ולכן לא ינקטו נגדה סנקציות"; בטחינה הנסיך ידעו והתעלמו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באשר לעובדי החברה ציין השופט כי "טעמן הציעה והתחייבה להמשיך ולהעסיק את כל עובדי מפעלי טחינה הנסיך למשך 12 חודשים נוספים בעוד שסוגת הסכימה להתחייב להעסיק רק 90% מהם...יש לזכור כי מדובר במפעל באזור פריפריאלי (עילבון) בו קיימת מצוקה תעסוקתית וגורלות של משפחות לא מעטות תלויות בהמשך פעילותו".
השופט התייחס למקרקעין של המפעל, "טעמן התחייבה להמשיך ולשכור את נכסי המקרקעין בהם מצוי המפעל הנוכחי של מפעלי טחינה הנסיך, על פני תקופה כוללת של 20 שנים ובפרקי זמן של 4 שנים בכל פעם, בעוד שסוגת התחייבה לפרקי זמן של שנתיים עם אופציה להארכת של שנתיים והדבר העלה חשש לעניין ארעיות ההתחייבות להמשיך פעילות
מפעלי הטחינה במקום הימצאם (עיילבון) ואותתה על אפשרות של חיסול פעילות המפעל בעתיד הלא רחוק ו/או לכל הפחות העתקתו למקום אחר".
השופט אף נתן דעתו גם לשיקולי התחרות בשוק המזון והוסיף כי "אך מעבר לכל אלה, מרחף מעל עסקת סוגת שיקול נוסף שלטעמי מכריע את הכף לעבר אישור הצעת ההסדר עם טעמן והוא החשש שסוגת שהיא בגדר מונופולין לפי ההגדרה של החור לאיסור תחרות, לא תקבל את אישור הרשות לתחרות לבצע את העסקה ובמצב שכזה ככל שטעמן לא תסכים להמתין או לשוב ולנסות לרכוש את מפעלי טחינת הנסיך, המשמעות היא שהחברות ייקלעו לפירוק".
- נתניהו מנסה להרגיע את השווקים: "השקל חזק מהמצופה, הכלכלה הישראלית ממשיכה להפתיע"
- המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350...
לאור כל האמור, כתב השופט, "אני מאשר בזה את ההסדר המשופר של טעמן לרכישת הפעילות העסקית של חברות מפעלי הטחינה – הנסיך ומאשר אותו".
כזכור, בחודש דצמבר האחרון, בעלי התפקיד שאמונים על גיבוש הסדר הנושים של חברות שמייצרות את טחינת הנסיך חידשו את הייצור במפעל, כנגד הזמנות בשווי מיליוני דולרים שהתקבלו מלקוחות בחו"ל. במקביל, הודיעו בעלי התפקיד לבית המשפט כי קיימים מתעניינים ברכישת פעילות המפעל והמקרקעין בהיקף 6,500 מ"ר עליו הוא ממוקם. "נרשמה התעניינות לא מבוטלת בממכר, לרבות מצד מספר גורמים בעלי איתנות פיננסית מוכחת, ניסיון וידע בשוק ייצור ושיווק מוצרי מזון", הודיעו לבית-המשפט. בעלי התפקיד מונו בעקבות בקשה לעיכוב הליכים שהגישה טחינת הנסיך בחודש אוקטובר האחרון, לאחר שנקלעה לחובות של כ-143 מיליון שקל.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?