עובדי וולמארט
צילום: walmart
Top5

לא תאמינו כמה עובדים יש בוולמארט - 5 המעסיקות הגדולות בעולם

בתקופה של אבטלה בינלאומית יצאנו לסיור ברחבי העולם, לגלות מי הן חמש החברות שמעסיקות הכי הרבה עובדים

עדי ברזילי | (4)

בתקופה של אבטלה בינלאומית יצאנו לסיור ברחבי העולם, לגלות מי הן החברות שמעסיקות הכי הרבה עובדים. חברות ציבוריות בינלאומיות שמשלמות משכורות למאות אלפיי עובדים. אולי זה הזמן לתכנן רילוקיישן?

 

במקום החמישי, קומפס גרופ הבריטית, חברת מערכי מזון, שמספקת את מנות האוכל לבתי חולים, בתי ספר, מפעלים, משרדים. כדי לעשות זאת קומפס מעסיקה 596,000 עובדים. כמו כל תושבי לוקסמבורג. ויחד הם מספקים 5.5 מיליארד מנות אוכל בשנה.

יצרנית הרכב הגרמנית, פולקסווגן, במקום הרביעי, עם 671,000 עובדים. פולקסווגן יכולה להרשות לעצמה לשלם את כל המשכורות שלהם, שכן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם וב-2019 למשל, היא מכרה כמעט 11 מיליון כלי רכב, בעיקר לסין.

במקום השלישי, חברה טאייוונית בשם פוקס-קון שהיא הספקית מספר אחת בעולם לרכיבים אלקטרוניים בשווי שוק עצום של 1.2 טריליון דולר. פוקס-קון מוכרת אלקטרוניקה לחברות בארה"ב, קנדה, סין, פינלנד ויפן ולשם כך מעסיקה 757,000 עובדים.

אמזון המפורסמת במקום השני עם 789,000 עובדים! שזה כמו כל האנשים שגרים בתל אביב ובחיפה יחד. בעקבות משבר הקורונה והגידול העולמי ברכישות אונליין, אמאזון המשיכה לצמוח ורק השנה גייסה עוד מאה אלף עובדים חדשים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אביב 15/11/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    איזה שטויות, כל הs&p ביחד לא שווה 74 טריליון. אתם אתר חדשות ובכל כתבה יש אינפורמציה לא נכונה. אני מפסיק לקרוא את הכתבות שלכם.
  • 3.
    ומי במקום הראשון ? (ל"ת)
    14/11/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי 14/11/2020 17:05
    הגב לתגובה זו
    וולמארט, אמזאון ופוקסקון הם חברות סוחרי העבדים הגדולות בעולם עם נתוני שכר העובדים הגרועים ביותר. בארה"ב חלק גדול מהעובדים שם מוגדרים מתחת לקו העוני. בפוקסקון שמעסיקה בעיקר במפעליה בסין יש את מסק ההתאבדויות הגדול ביותר מבין כל חברה מסחרית בעולם. מי אמר שהעבדות תמה ?
  • 1.
    לוי 14/11/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    וולמארט שווה 426 ביליון ולא מה שכתבתם
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.