לא תאמינו כמה עובדים יש בוולמארט - 5 המעסיקות הגדולות בעולם
בתקופה של אבטלה בינלאומית יצאנו לסיור ברחבי העולם, לגלות מי הן חמש החברות שמעסיקות הכי הרבה עובדים
בתקופה של אבטלה בינלאומית יצאנו לסיור ברחבי העולם, לגלות מי הן החברות שמעסיקות הכי הרבה עובדים. חברות ציבוריות בינלאומיות שמשלמות משכורות למאות אלפיי עובדים. אולי זה הזמן לתכנן רילוקיישן?
במקום החמישי, קומפס גרופ הבריטית, חברת מערכי מזון, שמספקת את מנות האוכל לבתי חולים, בתי ספר, מפעלים, משרדים. כדי לעשות זאת קומפס מעסיקה 596,000 עובדים. כמו כל תושבי לוקסמבורג. ויחד הם מספקים 5.5 מיליארד מנות אוכל בשנה.
יצרנית הרכב הגרמנית, פולקסווגן, במקום הרביעי, עם 671,000 עובדים. פולקסווגן יכולה להרשות לעצמה לשלם את כל המשכורות שלהם, שכן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם וב-2019 למשל, היא מכרה כמעט 11 מיליון כלי רכב, בעיקר לסין.
- המדינה שבה הכי שווה לצאת לפנסיה - ומה תקבלו שם
- מפלצות: הבנקים הגדולים בעולם שמכניסים מאות מיליארדי דולרים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השלישי, חברה טאייוונית בשם פוקס-קון שהיא הספקית מספר אחת בעולם לרכיבים אלקטרוניים בשווי שוק עצום של 1.2 טריליון דולר. פוקס-קון מוכרת אלקטרוניקה לחברות בארה"ב, קנדה, סין, פינלנד ויפן ולשם כך מעסיקה 757,000 עובדים.
אמזון המפורסמת במקום השני עם 789,000 עובדים! שזה כמו כל האנשים שגרים בתל אביב ובחיפה יחד. בעקבות משבר הקורונה והגידול העולמי ברכישות אונליין, אמאזון המשיכה לצמוח ורק השנה גייסה עוד מאה אלף עובדים חדשים.
- 4.אביב 15/11/2020 09:42הגב לתגובה זואיזה שטויות, כל הs&p ביחד לא שווה 74 טריליון. אתם אתר חדשות ובכל כתבה יש אינפורמציה לא נכונה. אני מפסיק לקרוא את הכתבות שלכם.
- 3.ומי במקום הראשון ? (ל"ת)14/11/2020 17:54הגב לתגובה זו
- 2.אבי 14/11/2020 17:05הגב לתגובה זווולמארט, אמזאון ופוקסקון הם חברות סוחרי העבדים הגדולות בעולם עם נתוני שכר העובדים הגרועים ביותר. בארה"ב חלק גדול מהעובדים שם מוגדרים מתחת לקו העוני. בפוקסקון שמעסיקה בעיקר במפעליה בסין יש את מסק ההתאבדויות הגדול ביותר מבין כל חברה מסחרית בעולם. מי אמר שהעבדות תמה ?
- 1.לוי 14/11/2020 16:01הגב לתגובה זווולמארט שווה 426 ביליון ולא מה שכתבתם

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".