עיריית ר"ג אישרה תחבורה ציבורית בשבת; החרדים: "חציית קו אדום"

היוזמה החדשה כוללת הפעלתם של שני קווי אוטובוס בצירי תנועה מרכזיים החל מה-19 ביולי. יהדות התורה: "מניעים אנוכיים של ראש העיר והרס ערכי הדת"

|
(30)
אוטובוס דן, צילום: מורן ישעיהו
מועצת עיריית רמת גן אישרה אמש הפעלת מערך תחבורה ציבורית בשבת למוקדי בילוי ולחופי הים החל מה-19 ביולי. ההצעה עברה ברוב גדול של 15 תומכים מול 6 מתנגדים. עלות הפעלת הקווים מוערכת בלמעלה מ-200 אלף שקל.
היוזמה החדשה כוללת הפעלתם של שני קווי אוטובוס בצירי תנועה מרכזיים: האחד מקריית קריניצי שבמזרח העיר והשני מחניון הפארק הלאומי. האוטובוסים יאספו תושבים מתחנות האוטובוס הקיימות, אך לא יכנסו לשכונות העיר כדי לא לפגוע בצביון השבת. 
"התווכחנו ומעתה כולנו אחים. עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו", אמר ראש העיר כרמל שאמה הכהן, והוסיף: "הנהלת העיר תפרסם בהקדם את המסלולים וזמני הפעילות".
החלטת העירייה - חציית קו אדום
הביקורות להחלטת עיריית רמת גן לא איחרו להגיע כאשר מצדם של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני (יהדות התורה) נטען כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עיר הפועל ממניעים אנוכיים ובכך הוא מכתים את רמת גן בהרס ערכי הדת. הצעד יגרור מחיר פוליטי כבד".
עוד התייחס להחלטה ח"כ משה ארבל (ש"ס): "מציע למר שאמה-הכהן ולשותפיו ללמוד מניסיונו של ח״כ (תכף לשעבר) אבי גבאי והפופוליזם בנושא תחבורה ציבורית בשבת בערב הבחירות האחרונות. אוי לו למי שנוגע בשבת ואבוי לו למי שהשבת נוגעת בו".
מנגד, מצדו של מנכ"ל ישראל חופשית, ​אורי קידר, נמסר כי "היוזמה המבורכת מצטרפת לשורה של ערים שדואגות לציבור החילוני, איפה שהמדינה מערימה קשיים, הערים פועלות בצורה פשוטה וראויה לטובת הציבור. מדובר בצעד חשוב בייחוד לקראת הבחירות הקרבות לכנסת אשר יוכרעו על נושא חופש הדת בישראל והשמירה על הדמוקרטיה".
גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הביע תמיכה במהלך. בחשבון הטוויטר כתב כך: "אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה".
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    סוף סוף חושבים גם על האנשים הזקוקים לנסיעות בשישי .כל ה
    מיכל יניב 12/07/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי שלא מוצא חן בעיניו שלא יסע ולא יפריע לאחרים לחיות בשקט.
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד!!!!
    יוסי 12/07/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעיון מצויין, כל הכבוד, יקל על המון אנשים מבוגרים שאין ברשותם רכב או שלא יכולים לנהוג להנות משבת בים ועוד בלי לחפש חניה במשך זמן לא קצר. מברך את ראש עיריית רמת גן, כל הכבוד!!
    סגור
  • 22.
    כל הכבוד
    רמת גני 12/07/2019 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קחו דוגמא ולמדו
    סגור
  • 21.
    מה חציית קו אדום? איפה?!
    שפשולה דנדנאי 12/07/2019 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה אכפת לכם יא ק(כ)ופים! תכנסו לעיר שלכם, ב''ב הסמוכה ואז תחוו את השבת שלכם (שבעצם הוא עוד סתם יום רגיל שהטמטום שלכם הפך ל''קדוש'', זה סה''כ יום!)
    סגור
  • 20.
    תושבת הצפון.
    רינה 12/07/2019 10:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד. ראש עיר מעשי. ויצירתי לטובת התושבים. צריך להפריד דת מהמדינה. לא מפריעים לדתיים שהם לא יפריעו לחילוניים. הם שלא יסעו. וירדו לנו מהנשמה.
    סגור
  • 19.
    החרדים מזמן חצו קו שחור, הגיע הזמן
    ויק 12/07/2019 09:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להחזיר אותם לפרופורציות, ויפה שעם אחת קודם. גם לנו הרוב מגיע לחיות לפי אמונתנו, והם שיסתגרו להם במקומותיהם, ויגידו תודה על כי אנחנו מאכילים את ילדיהם ומפרנסים אותם.
    סגור
  • 18.
    שמע אדון הכוהן שמור את יום השבת לקדשו (ל"ת)
    יהודי 12/07/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • איך לשמור?
    חילוני שומר שבת בכיף 12/07/2019 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה רשאי לשמור את השבת בדרכך וכל מי שאינו כמוך רשאי לשמור את השבת בדרכו שלו. מה שבטוח לא בכפיה
    סגור
  • 17.
    עליית כוחו של ליברמן נורה אדומה לדתיים
    רון 12/07/2019 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הדתיים צריכים להבין שנולד עוד לשון ללשון המאזניים. יש ציבור חילוני מתרחב שרוצה בשילובם בתהליך מהיר יותר במשק ובנטל הביטחון ובמניעת כפייה דתית.
    סגור
  • 16.
    זה חרדי מת
    חרדי טוב 12/07/2019 07:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה כמו נתניהו
    סגור
  • 15.
    אולי להפרד מהדתיים
    עמירם 11/07/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם הדתיים לא יכולים להבין שלא כולם כמוהם אולי הפתרון הוא להפרד. כמו שדתי לא אוכל במסעדה לא כשרה, שלא יכנס לעיר לא כשרה. אם ינסו בחו"ל לעשות את מה שהם מנסים לעשות בישראל, זה לא יגמר בשלום. חבל שכאן הם מרשים לעצמם למרר את החיים של האנשים שמפרנסים אותם.
    סגור
  • 14.
    יישר כוח למר שאמה (ל"ת)
    רמת גני 11/07/2019 13:37
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 13.
    מעולה
    השפוי 11/07/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הגיע הזמן שהחלאות מהמפלגות הדתיות יפנימו שלא כולם שותפים לערכים ולאמונות שלהם, ושיוציאו את האף שלהם מהחיים שלנו
    סגור
  • 12.
    האם חלק מהמילים הולכים לשירותי דת? (ל"ת)
    משלם מיסים 11/07/2019 11:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    אתה תשלם ועוד איך!!!
    יוסי למגיב 10 11/07/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אני כחילוני מממן את שירותי הדת ההזויים שעולים פי אלף.מי צריך את משרד הדתות,משגיחי כשרות,חברה קדישא,רב לעיר ,רב ראשי למדינה ועוד ועוד
    סגור
  • למה רב לעיר ולא שניים? או
    ויל 12/07/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רב ראשי ולא שניים?
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    מבני ברק
    שרון 10/07/2019 20:21
    הגב לתגובה זו
    5 6
    יש עילה חוקית להפסיק לשלם ארנונה מכיוון שלא ניתן לצפות מיהודי שומר תורה ומיצוות לממן חילול שבת..אם הייתי תושב רג לא הייתי משלם ארנונה !!!!! ומחתים אלפי תושבים!!!אם תצא מחאה חוקית שלא לשלם ארנונה היא תנצח !!!!
    סגור
  • תשאר בבני ברק
    עמירם 11/07/2019 18:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לכן לא רוצים אתכם בתור שכנים, אתם חצופים ולא נותנים לחיות.
    סגור
  • לכן אתה גר בבני ברק וזו זכותך אבל תפסיק לתחוב את האף
    יעקב 11/07/2019 12:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לכן אתה גר בבני ברק וזו זכותך אבל תפסיק לתחוב את האף לאיזורים חילוניים שבילוי השבת של תושביהם איננו כולל בית כנסת ושינה.
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד
    צפוני 10/07/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כל הכבוד לעיריית רמת גן. יש לעודד עיריות נוספות ללכת בדרך זו.
    סגור
  • 8.
    חייה ותן לחיות
    ג'ק 10/07/2019 12:33
    הגב לתגובה זו
    8 4
    יוזמה ברוכה ונכונה . אף אחד לא יכול להכתיב לאחר כיצד ואיפה לחיות . יצאנו מתחום המושב לארץ יהודית ודמוקרטית .דמוקרטית בסימן קריאה !
    סגור
  • 7.
    סוף סוף! נמאס כבר!
    ירושלמית 10/07/2019 12:22
    הגב לתגובה זו
    4 6
    די כבר! 71 שנה של כפייה דתית! מושחתים נמאסתם!!!! מי שלא טוב לו - שיסע לפולין או לאירן.
    סגור
  • 6.
    אן בררה התחבורה למניעת כיבוש רמת גן (ל"ת)
    YL 10/07/2019 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    יישר כח, אמיץ!
    אסף 10/07/2019 11:30
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הגיע הזמן , מגיע לכל האנשים לעלות על תחבורה ציבורית זולה לים או לבילויים, ולא לסבול ולהעמיק את הפערים החברתיים בגלל איסור תחבורה תיבורית בשבת. הגיע הזמן שנתיישר עם העולם, תחבורה ציבורית לכל! ומיד! אם החילוניים ימשיכו לישון הממשלה הבאה עוד נתגעגע שהם רק ימנעו תחבורה ציבורית בשבת.
    סגור
  • 4.
    מעולה
    ליעד 10/07/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    9 3
    מעולה אין אלוהים!
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן נמאס מהכפייה הדתית (ל"ת)
    כל הכבוד 10/07/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 2.
    חילול שבת.
    נוק 10/07/2019 10:11
    הגב לתגובה זו
    3 13
    העונש ינתן לו על ידי בורא עולם.
    סגור
  • בורא עולם זה לא מי שאתה חושב (ל"ת)
    ויק 12/07/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    החלטה מבישה (ל"ת)
    בושה 10/07/2019 09:40
    הגב לתגובה זו
    5 13
    סגור
  • מי אתה שתגביל אזרחים
    אזרח 11/07/2019 18:15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתם שחצנים ולא מקבלים את הרוב במדינה. אין קיום למקום בו אתם רוב, תתבישו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות