שוב לא יהיה כלום? ראש הממשלה נחקר שוב במסגרת תיק 4000
בהודעה משותפת של דוברות המשטרה ורשות ניירות ערך שפורסמה היום (ו') בעניין חקירת נבחר ציבור, אושר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו נחקר היום במעונו בירושלים וזאת במסגרת חקירה המנוהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 וברשות ניירות ערך.
על פי ההודעה, החקירה מתנהלת בליווי של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. "מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות" כך על פי ההודעה.
החקירה האמורה התנהלה במסגרת תיק 4000, בעניין פרשת וואלה-בזק, וארכה כארבע שעות. צריך לציין, כי זו הפעם ה-11 שבה נתניהו נחקר מאז תחילת שנת 2017, כאשר עד כה "לא היה כלום" ונשאלת השאלה האם גם הפעם "לא יהיה כלום"?
- 9.ניגוד ענינים 19/08/2018 02:00הגב לתגובה זולא הצהיר על החברות כשמונה להיות שר התקשורת
- 8.דניאל1111 18/08/2018 09:12הגב לתגובה זויש המון פושעים במדינה, למה מתנפלים דווקא על ביבי? ויש המון פקידי ממשלה שמורחים את עבודתם, למה מתנפלים דווקא על מנדלבליט? והכל לכאורה...
- 7.רן 17/08/2018 21:28הגב לתגובה זואף אחד לא יכול לנצח אותו הקלפי ולכן כל המכשולים התאגדו להשחיר את פניו
- 6.ביביא 17/08/2018 21:27הגב לתגובה זושקרנהו מזרחי ימני ישר
- 5.גם בתיק 1000, גם 2000 וגם 3000, יש שוחד ברור של נתניהו. (ל"ת)דן 17/08/2018 18:27הגב לתגובה זו
- 4.433 סיימו לנבור בצלחת של שרה? מצאו בסוף דג? או פתיתים? (ל"ת)אב הבית 17/08/2018 18:10הגב לתגובה זו
- 3.מה רוצים ממני...אין לי מושג? (ל"ת)כלומי בן כלום 17/08/2018 17:07הגב לתגובה זו
- 2.נשיא המדינה 17/08/2018 16:40הגב לתגובה זוכמה פעמים תשאלו את אותן השאלות? כמה שנים? לציבור נמאס מההתעסקות במה יש בצלחת של שרה - פתיתים או דג, והאם ביבי מקבל כדור גלידה אחד או שניים. נמאסתם חבורת בוגדים - רה"מ מחליפים בקלפי ולא באמצעות תמרונים משפטיים מסריחים בחשיכה.
- 1.לך כבר מאוס (ל"ת)פיפי 17/08/2018 15:55הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
