קרסו מתגמלת את המשקיעים: בעקבות הגיוס המוצלח תחלק דיבידנד נוסף של 50 מיליון שקל

ביוני גייסה קרסו מוטורס כ-250 מיליון שקל בהנפקה ראשונה; בעקבות הצלחת הגיוס הודיעה על חלוקת דיבידנד נוסף מעבר לדיבידנד הרגיל
הדס גייפמן | (2)

חברת קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן ואינפינטי, דיווחה היום (ד') כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל. היום הקובע הוא ה-20 בספטמבר, יום האקס הוא ה-21 בספטמבר ויום התשלום המיועד הוא ה-4 באוקטובר.

החברה מציינת, כי חלוקת דיבידנד זה מתבצעת בנוסף לדיבידנד המחולק במסגרת מדיניות הדיבידנד המוצהרת שלה, במסגרתה התחייבה לחלק מידי שנה, החל מ-2012, דיבידנד בגין רווחי השנה הנוכחית (2011) בשיעור של 40% מהרווח הנקי הנובע מפעילות שוטפת.

נזכיר, כי ביוני השלימה קרסו הנפקת מניות ראשונה במסגרתה גייסה כ-250 מיליון שקל. "אנחנו מחלקים את הדיבידנד בהמשך להצהרות החברה במהלך ההנפקה, בנוסף למדיניות עליה הצהרנו לחלק 40% מהרווח הנקי של החברה", אמר איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס עם פרסום הידיעה. "החלוקה נועדה להדק את הקשר עם שוק ההון ובעלי המניות של החברה ולאפשר לבעלי המניות לקבל חלק מהרווח, כפי שהצהרנו ערב ההנפקה".

עוד נזכיר, כי לאחרונה השלימה החברה רכישת 33% מהון המניות של יבואנית האופנועים מטרו מוטור בתמורה לכ-60 מיליון שקל. הרכישה מהווה הרחבה נוספת של פעילות קבוצת הרכב, בהתאם לאסטרטגיה של החברה, וכניסה לתחום הרכבים הדו-גלגליים. קרסו מוטורס סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל ורווח נקי של כ-55.6 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הכתוםvvvv 15/09/2011 02:51
    הגב לתגובה זו
    לך תלמד הבנת הנקרא השנה החברה לא היתה צריכה לחלק דיוידנד אלא רק ב2012 .עכשיו אתה מבין?
  • 1.
    שמואל 14/09/2011 17:28
    הגב לתגובה זו
    כותרת " קרסו מתגמלת את המשקיעים: בעקבות הגיוס המוצלח תחלק דיבידנד נוסף של 50 מיליון שקל. ביוני גייסה קרסו מוטורס כ-250 מיליון שקל בהנפקה ראשונה בעקבות הצלחת הגיוס הודיעה על חלוקת דיבידנד נוסף מעבר לדיבידנד הרגיל. אם קרסו גייס ביוני מתי הספק לחלק דיוידנד כך שההודעה היא דיוידנד נוסף ???
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.