לרנקה או אתונה? לא עכשיו; הישראלים שמחפשים דרך חזרה ייאלצו להמתין
רשות שדות התעופה מזהירה כי אין טעם להגיע ליעדי ביניים באירופה, וכי הגעה לא תזרז את החזרה ארצה; משרד התחבורה בוחן חלופות דרך הים
בתוך הכאוס שמתחולל מאז תחילת העימות הישיר בין ישראל לאיראן, אחת הבעיות המרכזיות שנוצרו היא מצוקת התחבורה האווירית. השמיים מישראל ואליה סגורים לחלוטין, ובניגוד למבצעים ביטחוניים קודמים, הפעם אין אפילו המלצה לישראלים בחו"ל להגיע ליעדי ביניים כמו לרנקה או אתונה, שנהפכו בעבר לנתיבי גישה חלופיים לישראל. רשות שדות התעופה הבהירה הבוקר כי אין כל ודאות לגבי האפשרות להמריא מאותם היעדים בעתיד הקרוב, ולפיכך הגעה יזומה לשם לא תגדיל את הסיכוי לשוב ארצה.
הפתרון יגיע מהים?
במשרד התחבורה בוחנים את האפשרות להפעיל נתיב ימי מקפריסין לישראל, כדי להחזיר לפחות חלק מהישראלים התקועים ברחבי העולם. שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את רשות הנמלים והספנות לבדוק את היתכנות הנתיב, אך לפי שעה אין אישור ביטחוני להפעלתו. בצה"ל בוחנים את הסיכון שבהפלגות המוניות דרך הים, במיוחד נוכח האיומים מצד חיזבאללה, איראן והחות'ים בזירת הים התיכון. הקושי אינו רק ביטחוני, גם לוגיסטי, ספינה ממוצעת יכולה להכיל 2000-3500 נוסעים בלבד.
במצב בו כ-80 אלף ישראלים שוהים כיום בחו"ל, כפי שמעריכים במשרד התחבורה, יידרשו עשרות רבות של הפלגות כדי להחזיר את כולם. זהו תסריט מורכב, איטי ובעייתי, שלא יכול להוות מענה כולל, לכל היותר פתרון חלקי.
רשות שדות התעופה פרסמה הודעה חריגה ובה קראה לישראלים לנהוג באחריות ולא למהר לנקודות ביניים שאינן מבטיחות
דבר. לדבריה, גם כאשר תתקבל ההחלטה הביטחונית על פתיחת השמיים, הדבר ייעשה בהדרגה ובקצב טיסות מוגבל. נוסעים עלולים להמתין ימים ארוכים גם לאחר תחילת הפעילות המחודשת. במשרד התחבורה ומשרד החוץ מבהירים כי כאשר תתאפשר פתיחת נתיבים אוויריים, תפורסם הודעה רשמית, ובמקביל
תינתן עדיפות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות.
- טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, הלחץ הציבורי גובר, עשרות אלפי ישראלים נמצאים בחופשות או בנסיעות עבודה ורבים מהם מדווחים על תחושת חוסר ודאות הולכת וגוברת. בתי מלון באתונה, לרנקה, וערים רבות נוספות מדווחים על תפוסה
חריגה של תיירים ישראלים שממתינים לחדשות. חברות תעופה בינלאומיות מדווחות על עצירת קווים לישראל לא רק בעקבות סגירת השמיים, אלא גם בשל בעיות ביטוחיות ואי-ודאות ביטחונית, כך שכל שנותר הוא להמתין להפתחויות נוספות ולהוראות משרד החוץ ומשרד התחבורה.
- 2.ביבי המלך 15/06/2025 13:12הגב לתגובה זושואל באמת כדי לדעת
- 1.ביום אין טילים למה לא יוצאות טיסות חילוץ!! (ל"ת)ממשלה של בוגדים 15/06/2025 12:35הגב לתגובה זו
- זה שטכנית אין טילים לא הופך את זה למצב בטוח לטיסות (ל"ת)אריק 15/06/2025 13:13הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
