לרנקה או אתונה? לא עכשיו; הישראלים שמחפשים דרך חזרה ייאלצו להמתין
רשות שדות התעופה מזהירה כי אין טעם להגיע ליעדי ביניים באירופה, וכי הגעה לא תזרז את החזרה ארצה; משרד התחבורה בוחן חלופות דרך הים
בתוך הכאוס שמתחולל מאז תחילת העימות הישיר בין ישראל לאיראן, אחת הבעיות המרכזיות שנוצרו היא מצוקת התחבורה האווירית. השמיים מישראל ואליה סגורים לחלוטין, ובניגוד למבצעים ביטחוניים קודמים, הפעם אין אפילו המלצה לישראלים בחו"ל להגיע ליעדי ביניים כמו לרנקה או אתונה, שנהפכו בעבר לנתיבי גישה חלופיים לישראל. רשות שדות התעופה הבהירה הבוקר כי אין כל ודאות לגבי האפשרות להמריא מאותם היעדים בעתיד הקרוב, ולפיכך הגעה יזומה לשם לא תגדיל את הסיכוי לשוב ארצה.
הפתרון יגיע מהים?
במשרד התחבורה בוחנים את האפשרות להפעיל נתיב ימי מקפריסין לישראל, כדי להחזיר לפחות חלק מהישראלים התקועים ברחבי העולם. שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את רשות הנמלים והספנות לבדוק את היתכנות הנתיב, אך לפי שעה אין אישור ביטחוני להפעלתו. בצה"ל בוחנים את הסיכון שבהפלגות המוניות דרך הים, במיוחד נוכח האיומים מצד חיזבאללה, איראן והחות'ים בזירת הים התיכון. הקושי אינו רק ביטחוני, גם לוגיסטי, ספינה ממוצעת יכולה להכיל 2000-3500 נוסעים בלבד.
במצב בו כ-80 אלף ישראלים שוהים כיום בחו"ל, כפי שמעריכים במשרד התחבורה, יידרשו עשרות רבות של הפלגות כדי להחזיר את כולם. זהו תסריט מורכב, איטי ובעייתי, שלא יכול להוות מענה כולל, לכל היותר פתרון חלקי.
רשות שדות התעופה פרסמה הודעה חריגה ובה קראה לישראלים לנהוג באחריות ולא למהר לנקודות ביניים שאינן מבטיחות
דבר. לדבריה, גם כאשר תתקבל ההחלטה הביטחונית על פתיחת השמיים, הדבר ייעשה בהדרגה ובקצב טיסות מוגבל. נוסעים עלולים להמתין ימים ארוכים גם לאחר תחילת הפעילות המחודשת. במשרד התחבורה ומשרד החוץ מבהירים כי כאשר תתאפשר פתיחת נתיבים אוויריים, תפורסם הודעה רשמית, ובמקביל
תינתן עדיפות לקבוצות אוכלוסייה מסוימות.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, הלחץ הציבורי גובר, עשרות אלפי ישראלים נמצאים בחופשות או בנסיעות עבודה ורבים מהם מדווחים על תחושת חוסר ודאות הולכת וגוברת. בתי מלון באתונה, לרנקה, וערים רבות נוספות מדווחים על תפוסה
חריגה של תיירים ישראלים שממתינים לחדשות. חברות תעופה בינלאומיות מדווחות על עצירת קווים לישראל לא רק בעקבות סגירת השמיים, אלא גם בשל בעיות ביטוחיות ואי-ודאות ביטחונית, כך שכל שנותר הוא להמתין להפתחויות נוספות ולהוראות משרד החוץ ומשרד התחבורה.
- 2.ביבי המלך 15/06/2025 13:12הגב לתגובה זושואל באמת כדי לדעת
- 1.ביום אין טילים למה לא יוצאות טיסות חילוץ!! (ל"ת)ממשלה של בוגדים 15/06/2025 12:35הגב לתגובה זו
- זה שטכנית אין טילים לא הופך את זה למצב בטוח לטיסות (ל"ת)אריק 15/06/2025 13:13הגב לתגובה זו

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת
המסחר.
במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ'
אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי
על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".
בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".
על מערכת הבנקאות אמר
סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה
שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.