המפלגות הגדולות משהות את הקמפיינים: "בתקופה של לחימה זה בלתי סביר"

מבצע "עופרת יצוקה" בדרום מכניס את המירוץ לבחירות למצב השהייה. שלושת המפלגות הגדולות מיישרות קו ומפסיקות זמנית את כל הקמפיין הפרסומי
משה בנימין |

הלחימה העזה בדרום במסגרת המבצע "עופרת יצוקה" נכנסת ליומה השני. המבצע הצבאי שהוגדר כבלתי נמנע יצא לדרכו בעוד המערכת המדינית במדינה נמצאת בהיערכות לקראת בחירות כלליות שאמורות להתקיים בעוד 43 ימים.

התחממות הגזרה הדרומית הפכה את המירוץ הפוליטי לבחירות לעניין משני ובהתאם לכך הודיעו המפלגות הגדולות על עצירה זמנית של הקמפיינים הפרסומיים עד לסיום הלחימה.

העבודה: הראשונים שהוציאו הודעה בנושא. מטה ההסברה של המפלגה פרסם שאהוד ברק יוצא מהקמפיין. "הורדנו פרסום באינטרנט, באנרים שהיו אמורים לעלות לא יעלו ועוד. מבחינתנו במצב לחימה הקמפיין עוצר. כרגע אנחנו לא עושים שום דבר - מבחינתנו אין שום תנהלות של קמפיין פוליטי לאור המצב. בתקופה של לחימה זה בלתי סביר".

הודעת מטה קדימה: בתאום עם יו"ר קדימה ציפי לבני סיכמה יו"ר מטה בחירות של קדימה דליה איציק על השהיית קמפיין הבחירות של קדימה בהתאם להתפתחויות בדרום. איציק: "ישראל נמצאת במלחמה נגד שלטון הטרור של החמאס ברצועה וכל מעיינינו למשימה לאומית זו ולחיזוקם של תושבי הדרום. זה לא הזמן לפוליטיקה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד