"הנהג האוטומטי" של טסלה שוב תחת חקירה
מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה נבדקת על-ידי הרשויות בארה"ב, לאחר שמכונית שנסעה במצב האוטונומי פגעה בכבאית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה על פתיחת בדיקה לתאונת דרכים, בה היה מעורבת מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה. זאת, לאחר שהמכונית התנגשה בכבאית בקליפורניה.
תחנת כיבוי האש של קולבר סיטי, קליפורניה, פרסמה ביום שני האחרון הודעה בטוויטר, לפיה כבאית שלה נפגעה על-ידי מכונית מתוצרת טסלה. בהודעה, שפורסמה בטוויטר, נכתב כי המכונית "נסעה במהירות של 65 מיילים לשעה (105 קמ"ש). הנהג דיווח שהרכב היה במצב אוטופיילוט. למרבה הפלא אין נפגעים".
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בדיקת התאונה על-ידי ה-NHTSA מגיעה זמן קצר לאחר שוועדת הבטיחות הלאומית (NTSB) הודיעה שתחקור את הנושא. התאונה התרחשה ביום שני, ולפי הדיווחים הנהג הצהיר שהרכב היה במצב "אוטופיילוט" (Autopilot, מצב הנהיגה האוטונומית) בזמן התאונה.
טסלה סירבה להגיב לנושא החקירה. על-פי ה-NHTSA, צוות חוקרים מיוחד נשלח כדי "לחקור את התאונה ולהעריך אילו לקחים ניתן להפיק ממנה". חקירה ממשלתית עשויה להקשות על טסלה ויצרניות נוספות, שמפתחות טכנולוגיות לרכב האוטונומי ושמנסות להשיג אישורים לבחינת כלי הרכב בכביש ציבורי.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-1.8%, אנבידיה איבדה 4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעוד ה-NTSB יכולה להמליץ בנושא בטיחות, ל-NHTSA סמכויות רחבות בהרבה - כולל היכולת לדרוש מיצרניות רכב לבצע קריאה לתיקון. קודם לכן עליה לבצע חקירה רשמית, שלב אליו הרשות עדיין לא הגיעה.
זוהי פעם שנייה בה ה-NTSB פותח בחקירה כנגד טסלה בנושא מערכת ה"אוטופיילוט". למרות שמה, מדובר במערכת נהיגה אוטונומית חלקית בלבד, שמסייעת לנהג על-ידי ביצוע פעולות היגוי, האצה ובלימה בתנאים מסוימים. אלא שהמערכת דורשת עדיין נהג מודע לסביבתו והתערבות במקרה הצורך - וטסלה אף דורשת שהנהגים ישאירו את הידיים על ההגה גם כאשר המערכת נמצאת בפעולה.
בחודש ספטמבר שעבר, יו"ר ה-NTSB, רוברט סומוולט, אמר כי מגבלות מערכת הנהיגה האוטונומית בטסלה מודל S היו גורם משמעותי בתאונה שהתרחשה במאי 2016. אז הנהג שישב במכונית נהרג בתאונה חזיתית בזמן שהמערכת פעלה. חודשים ספורים לאחר מכן, בספטמבר 2016, טסלה שינתה את תפקוד ה"אוטופיילוט", כך שהמערכת דורשת מהנהג מעורבות גדולה יותר ולא מאפשרת נסיעה בלי ידיים על ההגה.
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
