אמיר וידמן המלט
צילום: יח"צ

המלט: תוספת הזמנות של כ-45 מיליון דולר להסכם עם לקוח קיים

החברה מקבוצת פימי מדווחת על חתימת תוספת להסכם אסטרטגי עם לקוח קיים, ספק ציוד גדול בתחום תעשיית השבבים, בהיקף הזמנות צפוי של כ-15 מיליון דולר בשנה, ולמשך כ-3 שנים
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה המלט שוק ההון

חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על חתימת תוספת להסכם אסטרטגי עם לקוח קיים, ספק ציוד גדול בתחום תעשיית השבבים, בהיקף הזמנות צפוי של כ-15 מיליון דולר בשנה, ולמשך כ-3 שנים.

החברה העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים, שסתומים ומערכות פיקוד ובקרה לתעשיות התהליכיות ותעשיות האולטרה נקיות ולתחום בקרת הזרימה, הודיעה כי היא חתמה על הסכם עם לקוח אסטרטגי קיים של החברה בתחום המוצרים האולטרה-נקיים לאספקת מערכות חדשות להולכת נוזלים וגזים לשימוש של תעשיית השבבים. החברה צופה היקף מכירות של המוצרים ללקוח בהיקף של כ-15 מיליון דולר בשנה.

מדובר בתוספת להסכם מיום 1 במאי, 2006 עם לקוח אסטרטגי זה ובכך המ-לט תספק מערכות גז. בחברה מציינים כי מדובר בנדבך מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוספת להסכם הינה בתוקף עד ליום 31 באוקטובר 2023.

 

לצורך אספקת המוצרים ללקוח ולקבלני משנה שלו, החברה צפויה להשקיע עד תום החציון השני של שנת 2021 סך כולל של כ-5 מיליון דולר.

נזכיר, כי ב-26 במרץ 2020 דיווחה החברה על חתימת הסכם עם קבלן משנה של הלקוח לאספקת רכיבי מערכת גז, כך שהחל ממועד השלמת ההשקעה, ההיקף הכולל של שתי התקשרויות אלה ביחד צפוי להסתכם בכ-21 מיליון דולר בשנה. החברה צופה כי בכפוף למגבלות יצור המוצרים על ידי החברה ושביעות הרצון של הלקוח, סכום ההזמנות בפועל עשוי להיות גדול מהצפוי.

 

המ-לט הוסמכה לייצר את החלקים לבקרה ושליטה על נפח זרימה למכונות הייצור בהסכם שנחתם במרץ 2020 עם קבלן משנה של הלקוח, כאמור לעיל, וכעת במסגרת ההסכם הנוכחי, היא הוסמכה לייצר מערכות גז על רכיביהן המיועדות למכונות הלקוח. התקשרות זו מייצרת לחברה את התשתית לייצור של מוצרים חדשים, מערכות להולכת נוזלים וגזים ולגידול של הכנסות החברה בתחום המוצרים האולטרה-נקיים.   

 

אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט: "החברה שמחה לדווח כי היא חתמה על הסכם אסטרטגי עם לקוח מרכזי בעל נתח שוק משמעותי בתחום תעשיית המוליכים למחצה המהווה עליית מדרגה בפעילות מול הלקוחות הגדולים בתחום הסמיקונדקטורס. בעסקה זו עם ספקית ציוד עולמית מהשורה הראשונה המ-לט מוכיחה יכולת טכנולוגית ותפעולית גבוהה ביותר. התקשרות זו ממחישה את האמון שרכשנו בקרב לקוחותינו לאורך השנים, והביטחון ביכולותינו ואיכות מוצרינו ובהמ-לט כספקית מערכות קריטיות למכונות הלקוח. להמ-לט ניתנת גישה לרכיבים במערכות להולכת גז של הלקוח ברצפת הייצור שלו וכך המ-לט תייצר ותמכור מערכות גז. המעבר של החברה מאספקת רכיבים לאספקת מערכות לתחום הסמיקונדקטורס, עשוי להניב לחברה מכירות גבוהות יותר גם בהסכמים עתידיים."

 (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הכבוד לחברה ולמנהליה! 30/08/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לחברה ולמנהליה!
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.