אמיר וידמן מנכ"ל המ-לט
צילום: יח"צ

המלט הציגה שיפור תפעולי ועברה לרווח של 1.9 מיליון דולר

הכנסות החברה מקבוצת פימי צמחו בכ-6.8% לרמה של 48.7 מיליון דולר; הנהלת החברה מעריכה כי השפעת הקורונה על פעילותה לא מהותית; מניית החברה איבדה כ-14% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 55 על הרווח
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה המלט שוק ההון

חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על גידול של כ-6.8% בנהכנסות הרבעון השני לרמה של כ-48.7 מיליון דולר. החברה אמנם הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אולם שיפור מהותי ברמה התפעולית הוביל לזינוק ברווח התפעולי ומעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר בשורה התחתונה. הנהלת החברה מעריכה כי השפעת הקורונה על פעילותה לא מהותית. מניית החברה איבדה כ-14% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 55 על הרווח של 12 החודשים האחרונים.

מכירות החברה העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים, שסתומים ומערכות פיקוד ובקרה לתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות ולתחום בקרת הזרימה הסתכמו בכ-48.7 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2020, גידול של כ-6.8% לעומת מכירות של כ-45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום המוצרים האולטרה-נקיים ובתחום המוצרים לבקרת הזרימה. 

בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ה-EBITDA שהציגה הקבוצה ברבעון השני צמח בכ-43.2% והסתכם בכ-6.5 מיליון דולר (13.3% מההכנסות) לעומת כ-4.5 מיליון דולר (9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית ברבעון השני לרמה של כ-26.9%, לעומת כ-28% ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי הירידה בשיעור הריווחיות הגולמית נבעה בעיקר מתמהיל המכירות ומשחיקת שער החליפין הממוצע של הדולר ביחס לשקל.

עם זאת, ברמה התפעולית החברה ציגה שיפור משמעותי, עם שולי הוצאות תפעול של כ- 19.8% לעומת כ-24.3% ברבעון המקביל. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2020 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר, זינוק של 260% בהשוואה לכ-958 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר לירידה בהוצאות השכר אולם בחברה לא הסבירו מה הסיבה לירידה זו והאם מדובר בהשפעה זמנית או ארוכת טווח.

אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט: "התוצאות החזקות ברבעון השני לשנת 2020 שהושגו למרות המשבר העולמי מעידות על חוסן הקבוצה ועל היציבות של התעשיות שאותן היא משרתת. נכון למועד זה, הנהלת החברה מעריכה כי השפעת נגיף הקורונה על פעילות החברה אינה מהותית. ניצול יתרון הפיזור הגיאוגרפי הגלובלי של הקבוצה מאפשר לנו לפצות על ירידה מקומית בביקושים, כפי שחווינו ברבעון הראשון של השנה בסין, ולהציג תוצאות חזקות וזאת למרות השפעת התפשטות הקורונה בעולם. הצפי שלנו להצטיידות ה-FABs החדשים שממוקמים בארה"ב ובמזרח הרחוק מתממש ואנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרים ולפתרונות של החברה.

יש לנו כיום יכולות, שלא היו בחברה בעבר, כספק פתרון כולל בפרוייקטי ענק המחזקות את מיצובנו בשווקי הפעילות מול לקוחות אסטרטגיים. המכירות של מוצרי הIIOT החלו, כמו גם המוצרים החדשים כגון ברזים עם "אפס פליטה" אשר מתאימים לתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר. חברת הבת בקוריאה ממשיכה ליהנות מרמת ביקושים גבוהה וקו המוצרים החדש של ברזי פרפר קריוגנים (מתאימים לגז טבעי במינוס 197 מעלות) מגדיל את המכירות. אנו ממוקדים בהתייעלות תפעולית בחברות הקבוצה וערוכים גלובלית להמשך ביסוס הצמיחה ולהרחבת נתחי שוק ומצפים לראות צמיחה בתוצאות הקבוצה בשנת 2020 ובשנים הבאות."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מגזרי פעילות

מכירות המוצרים לתעשיית האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-17.1 מיליון דולר לעומת כ-15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13.6%. העלייה נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה בקיזוז ירידה בביקושים בסין.

מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השני בכ-20.5 מיליון דולר לעומת כ-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תמהיל המכירות הושפע בעיקר מירידה בביקושים בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה לטובת עליה בביקושים בטריטוריית המזרח הרחוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רועה 24/08/2020 22:47
    הגב לתגובה זו
    לדעתי וידמן לא מוכיח את עצמו בתפקיד
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

מי שנסחרת בעליות בניגוד למגמה היא אלביט מערכות אלביט מערכות 1.63%  . אלביט פרסמה דוחות אחרי החוזה הענק אמש, כאשר צבר ההזמנות מטפס ל-25.2 מיליארד דולר, עלייה גדולה בהזמנות מאירופה וישראל, וירידה ראשונה זה זמן באסיה-פסיפיק אלביט: הרווח מעל הצפי, ההכנסות מעט מתחת; הצבר ממשיך לגדול. ברקע הדוחות שוחחנו עם מנכ"ל החברה בצלאל מכליס, שדיבר על על הצעות רכישה לחברה: "אלביט היא חברה ישראלית ציונית, מחוברת למערכת הביטחון בקשרי שותפות ארוכי טווח"; על העובדים: "לב ההצלחה של הארגון. גייסנו 2,000 עובדים השנה נגייס מספר שומה בשנה הבאה". מה מציע לצעירים ללמוד? "יש לי שני ילדים שלומדים כעת בטכניון. צריך ללמוד מה שאוהבים, זה הכי חשוב"  מנכ"ל אלביט: "פרויקט הלייזר חשוב, אבל הוא לא היחידי, יש לנו מספר מנועי צמיחה קדימה"


הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


מבול הדוחות ממשיך גם הבוקר, עם שני בנקים נוספים, לאומי לאומי 2.03%  ומזרחי טפחות מזרחי טפחות 1.62%  . לאומי מציג רווח של 2.7 מיליארד שקל, עלייה משמעותית לעומת הרבעון המקביל עם תשואה של 16.3 על ההון, מתוכו יחלק 2 מיליארד שקל דיבידנד (1.5 מיליארד במזומן ועוד 500 מיליון ברכישה עצמית), ובסה"כ 75% מהרווח הנקי. מנגד, מזרחי מציג ירידה בתשואה להון ל-17.6%, ובוחר לחלק "רק" 50% מהרווח הנקי כדיבידנד.


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.

קריאה מעניינת - התשואות של החסכונות שלכם בחודש האחרון היו טובות, התשואות מתחילת השנה היו טובות וכך גם התשואות ב-3 ו-5 השנים האחרונות. התשואות בפנסיה היו כפולות ומשולשות מהממוצע ארוך הטווח, וזה מספק לכם הפתעה חיובית להמשך - עלייה משמעותית בקצבה התיאורטית. בפועל, למרות כל מה שאומרים לכם, לחלק גדול מכם יש פנסיה טובה שתספיק לתקופת הפנסיה. דירוג הפנסיה - מי הקרן המובילה ומי המאכזבת?



קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.