המלט הציגה שיפור תפעולי ועברה לרווח של 1.9 מיליון דולר
חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על גידול של כ-6.8% בנהכנסות הרבעון השני לרמה של כ-48.7 מיליון דולר. החברה אמנם הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אולם שיפור מהותי ברמה התפעולית הוביל לזינוק ברווח התפעולי ומעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר בשורה התחתונה. הנהלת החברה מעריכה כי השפעת הקורונה על פעילותה לא מהותית. מניית החברה איבדה כ-14% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 55 על הרווח של 12 החודשים האחרונים.
מכירות החברה העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים, שסתומים ומערכות פיקוד ובקרה לתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות ולתחום בקרת הזרימה הסתכמו בכ-48.7 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2020, גידול של כ-6.8% לעומת מכירות של כ-45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום המוצרים האולטרה-נקיים ובתחום המוצרים לבקרת הזרימה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ה-EBITDA שהציגה הקבוצה ברבעון השני צמח בכ-43.2% והסתכם בכ-6.5 מיליון דולר (13.3% מההכנסות) לעומת כ-4.5 מיליון דולר (9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית ברבעון השני לרמה של כ-26.9%, לעומת כ-28% ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי הירידה בשיעור הריווחיות הגולמית נבעה בעיקר מתמהיל המכירות ומשחיקת שער החליפין הממוצע של הדולר ביחס לשקל.
- המלט: תשואה "מובטחת" של 6.7% עד חודש מאי אך המשקיעים חשדניים
- פימי מוכרת את המ-לט לפי שווי של 900 מ' ש'; פרמיה של 34% על השוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, ברמה התפעולית החברה ציגה שיפור משמעותי, עם שולי הוצאות תפעול של כ- 19.8% לעומת כ-24.3% ברבעון המקביל. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2020 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר, זינוק של 260% בהשוואה לכ-958 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר לירידה בהוצאות השכר אולם בחברה לא הסבירו מה הסיבה לירידה זו והאם מדובר בהשפעה זמנית או ארוכת טווח.
אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט: "התוצאות החזקות ברבעון השני לשנת 2020 שהושגו למרות המשבר העולמי מעידות על חוסן הקבוצה ועל היציבות של התעשיות שאותן היא משרתת. נכון למועד זה, הנהלת החברה מעריכה כי השפעת נגיף הקורונה על פעילות החברה אינה מהותית. ניצול יתרון הפיזור הגיאוגרפי הגלובלי של הקבוצה מאפשר לנו לפצות על ירידה מקומית בביקושים, כפי שחווינו ברבעון הראשון של השנה בסין, ולהציג תוצאות חזקות וזאת למרות השפעת התפשטות הקורונה בעולם. הצפי שלנו להצטיידות ה-FABs החדשים שממוקמים בארה"ב ובמזרח הרחוק מתממש ואנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרים ולפתרונות של החברה.
יש לנו כיום יכולות, שלא היו בחברה בעבר, כספק פתרון כולל בפרוייקטי ענק המחזקות את מיצובנו בשווקי הפעילות מול לקוחות אסטרטגיים. המכירות של מוצרי הIIOT החלו, כמו גם המוצרים החדשים כגון ברזים עם "אפס פליטה" אשר מתאימים לתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר. חברת הבת בקוריאה ממשיכה ליהנות מרמת ביקושים גבוהה וקו המוצרים החדש של ברזי פרפר קריוגנים (מתאימים לגז טבעי במינוס 197 מעלות) מגדיל את המכירות. אנו ממוקדים בהתייעלות תפעולית בחברות הקבוצה וערוכים גלובלית להמשך ביסוס הצמיחה ולהרחבת נתחי שוק ומצפים לראות צמיחה בתוצאות הקבוצה בשנת 2020 ובשנים הבאות."
- חוסר היציבות הניהולי בנופר נמשך: סמנכ"ל הכספים ניר פלג עוזב אחרי שלושה חודשים בלבד
- חברת DSIT רוצה להנפיק בבורסה בת"א; רפאל היא המחזיקה הגדולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
מגזרי פעילות
מכירות המוצרים לתעשיית האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-17.1 מיליון דולר לעומת כ-15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13.6%. העלייה נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה בקיזוז ירידה בביקושים בסין.
מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השני בכ-20.5 מיליון דולר לעומת כ-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תמהיל המכירות הושפע בעיקר מירידה בביקושים בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה לטובת עליה בביקושים בטריטוריית המזרח הרחוק.
- 1.רועה 24/08/2020 22:47הגב לתגובה זולדעתי וידמן לא מוכיח את עצמו בתפקיד

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
