המלט הציגה שיפור תפעולי ועברה לרווח של 1.9 מיליון דולר
חברת המלט של קבוצת פימי (30.5%) מדווחת על גידול של כ-6.8% בנהכנסות הרבעון השני לרמה של כ-48.7 מיליון דולר. החברה אמנם הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אולם שיפור מהותי ברמה התפעולית הוביל לזינוק ברווח התפעולי ומעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר בשורה התחתונה. הנהלת החברה מעריכה כי השפעת הקורונה על פעילותה לא מהותית. מניית החברה איבדה כ-14% מתחילת השנה והחברה נסחרת כעת במכפיל 55 על הרווח של 12 החודשים האחרונים.
מכירות החברה העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים, שסתומים ומערכות פיקוד ובקרה לתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות ולתחום בקרת הזרימה הסתכמו בכ-48.7 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2020, גידול של כ-6.8% לעומת מכירות של כ-45.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום המוצרים האולטרה-נקיים ובתחום המוצרים לבקרת הזרימה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח של 1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ה-EBITDA שהציגה הקבוצה ברבעון השני צמח בכ-43.2% והסתכם בכ-6.5 מיליון דולר (13.3% מההכנסות) לעומת כ-4.5 מיליון דולר (9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית ברבעון השני לרמה של כ-26.9%, לעומת כ-28% ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי הירידה בשיעור הריווחיות הגולמית נבעה בעיקר מתמהיל המכירות ומשחיקת שער החליפין הממוצע של הדולר ביחס לשקל.
- המלט: תשואה "מובטחת" של 6.7% עד חודש מאי אך המשקיעים חשדניים
- פימי מוכרת את המ-לט לפי שווי של 900 מ' ש'; פרמיה של 34% על השוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, ברמה התפעולית החברה ציגה שיפור משמעותי, עם שולי הוצאות תפעול של כ- 19.8% לעומת כ-24.3% ברבעון המקביל. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2020 הסתכם בכ-3.4 מיליון דולר, זינוק של 260% בהשוואה לכ-958 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר לירידה בהוצאות השכר אולם בחברה לא הסבירו מה הסיבה לירידה זו והאם מדובר בהשפעה זמנית או ארוכת טווח.
אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט: "התוצאות החזקות ברבעון השני לשנת 2020 שהושגו למרות המשבר העולמי מעידות על חוסן הקבוצה ועל היציבות של התעשיות שאותן היא משרתת. נכון למועד זה, הנהלת החברה מעריכה כי השפעת נגיף הקורונה על פעילות החברה אינה מהותית. ניצול יתרון הפיזור הגיאוגרפי הגלובלי של הקבוצה מאפשר לנו לפצות על ירידה מקומית בביקושים, כפי שחווינו ברבעון הראשון של השנה בסין, ולהציג תוצאות חזקות וזאת למרות השפעת התפשטות הקורונה בעולם. הצפי שלנו להצטיידות ה-FABs החדשים שממוקמים בארה"ב ובמזרח הרחוק מתממש ואנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרים ולפתרונות של החברה.
יש לנו כיום יכולות, שלא היו בחברה בעבר, כספק פתרון כולל בפרוייקטי ענק המחזקות את מיצובנו בשווקי הפעילות מול לקוחות אסטרטגיים. המכירות של מוצרי הIIOT החלו, כמו גם המוצרים החדשים כגון ברזים עם "אפס פליטה" אשר מתאימים לתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר. חברת הבת בקוריאה ממשיכה ליהנות מרמת ביקושים גבוהה וקו המוצרים החדש של ברזי פרפר קריוגנים (מתאימים לגז טבעי במינוס 197 מעלות) מגדיל את המכירות. אנו ממוקדים בהתייעלות תפעולית בחברות הקבוצה וערוכים גלובלית להמשך ביסוס הצמיחה ולהרחבת נתחי שוק ומצפים לראות צמיחה בתוצאות הקבוצה בשנת 2020 ובשנים הבאות."
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
מגזרי פעילות
מכירות המוצרים לתעשיית האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השני לשנת 2020 בכ-17.1 מיליון דולר לעומת כ-15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13.6%. העלייה נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה בקיזוז ירידה בביקושים בסין.
מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השני בכ-20.5 מיליון דולר לעומת כ-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תמהיל המכירות הושפע בעיקר מירידה בביקושים בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה לטובת עליה בביקושים בטריטוריית המזרח הרחוק.
- 1.רועה 24/08/2020 22:47הגב לתגובה זולדעתי וידמן לא מוכיח את עצמו בתפקיד
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
