דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון רוכשת פלטפורמה להמלצות תוכן תמורת 22 מיליון דולר

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים, תרכוש את חברת PubOcean שפיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת; הרכישה תתרום 25 מיליון דולר להכנסות החברה
איתן גרסטנפלד |

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -1.94% (סימול: PERI) מדווחת על רכישת PubOcean, פלטפורמה להמלצות תוכן, תמורת 22 מיליון דולר. הרכישה, צפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות החברה, ולכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם בשנה הקרובה.

על פי ההסכם, PubOcean תמוזג לתוך פעילות ContentIQ, שנרכשה על-ידי החברה בינואר השנה. בנוסף, מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהאם ברוק, ישמש כסגן-נשיא בכיר בפעילות הממוזגת.

מתוך סכום הרכישה, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר ישמשו לשימור עובדים לתקופה של שנתיים.

PubOcean, שהוקמה ב-2010, פיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת. פלטפורמה זו מיועדת לאתרי תוכן המבקשים למקסם את ההכנסות באמצעות התאמת תכנים פרסומיים לקהלי יעד שונים. לדברי החברה, הפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "רכישת PubOcean היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפריון, ומחזקת את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו בכל הערוצים הדיגיטליים. קיימת סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות, ואנו שמחים על הצטרפות PubOcean ומייסדה למשפחת פריון".

מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהם ברוק: "הפיכתה של PubOcean למובילת קטגוריה בשוק הפרסום הדיגיטלי היתה חוויה יוצאת דופן, שהושגה הודות לצוות המדהים שלנו. החיבור עם פריון הוא המתאים ביותר מבחינת ההזדמנות האסטרטגית, החזון והערכים המשותפים, ויסייע להמשך פעילותנו הצומחת".

בחודש שעבר, דיווחה החברה על הסכם אסטרטגי עם Havas Media מקבוצת הפרסום ויוונדי. לפיו, Havas תיישם את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי שפיתחה חברת הבת של פריון, MMR, בקמפיינים ברשתות חברתיות. לא דווח על סכומים כלשהם בקשר עם העסקה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: