דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון רוכשת פלטפורמה להמלצות תוכן תמורת 22 מיליון דולר

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים, תרכוש את חברת PubOcean שפיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת; הרכישה תתרום 25 מיליון דולר להכנסות החברה
איתן גרסטנפלד |

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -2.26% (סימול: PERI) מדווחת על רכישת PubOcean, פלטפורמה להמלצות תוכן, תמורת 22 מיליון דולר. הרכישה, צפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות החברה, ולכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם בשנה הקרובה.

על פי ההסכם, PubOcean תמוזג לתוך פעילות ContentIQ, שנרכשה על-ידי החברה בינואר השנה. בנוסף, מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהאם ברוק, ישמש כסגן-נשיא בכיר בפעילות הממוזגת.

מתוך סכום הרכישה, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר ישמשו לשימור עובדים לתקופה של שנתיים.

PubOcean, שהוקמה ב-2010, פיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת. פלטפורמה זו מיועדת לאתרי תוכן המבקשים למקסם את ההכנסות באמצעות התאמת תכנים פרסומיים לקהלי יעד שונים. לדברי החברה, הפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "רכישת PubOcean היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפריון, ומחזקת את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו בכל הערוצים הדיגיטליים. קיימת סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות, ואנו שמחים על הצטרפות PubOcean ומייסדה למשפחת פריון".

מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהם ברוק: "הפיכתה של PubOcean למובילת קטגוריה בשוק הפרסום הדיגיטלי היתה חוויה יוצאת דופן, שהושגה הודות לצוות המדהים שלנו. החיבור עם פריון הוא המתאים ביותר מבחינת ההזדמנות האסטרטגית, החזון והערכים המשותפים, ויסייע להמשך פעילותנו הצומחת".

בחודש שעבר, דיווחה החברה על הסכם אסטרטגי עם Havas Media מקבוצת הפרסום ויוונדי. לפיו, Havas תיישם את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי שפיתחה חברת הבת של פריון, MMR, בקמפיינים ברשתות חברתיות. לא דווח על סכומים כלשהם בקשר עם העסקה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.