פריון רוכשת פלטפורמה להמלצות תוכן תמורת 22 מיליון דולר

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים, תרכוש את חברת PubOcean שפיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת; הרכישה תתרום 25 מיליון דולר להכנסות החברה
איתן גרסטנפלד |

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק (סימול: PERI) מדווחת על רכישת PubOcean, פלטפורמה להמלצות תוכן, תמורת 22 מיליון דולר. הרכישה, צפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות החברה, ולכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם בשנה הקרובה. על פי ההסכם, PubOcean תמוזג לתוך פעילות ContentIQ, שנרכשה על-ידי החברה בינואר השנה. בנוסף, מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהאם ברוק, ישמש כסגן-נשיא בכיר בפעילות הממוזגת. מתוך סכום הרכישה, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר ישמשו לשימור עובדים לתקופה של שנתיים. PubOcean, שהוקמה ב-2010, פיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת. פלטפורמה זו מיועדת לאתרי תוכן המבקשים למקסם את ההכנסות באמצעות התאמת תכנים פרסומיים לקהלי יעד שונים. לדברי החברה, הפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי. מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "רכישת PubOcean היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפריון, ומחזקת את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו בכל הערוצים הדיגיטליים. קיימת סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות, ואנו שמחים על הצטרפות PubOcean ומייסדה למשפחת פריון". מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהם ברוק: "הפיכתה של PubOcean למובילת קטגוריה בשוק הפרסום הדיגיטלי היתה חוויה יוצאת דופן, שהושגה הודות לצוות המדהים שלנו. החיבור עם פריון הוא המתאים ביותר מבחינת ההזדמנות האסטרטגית, החזון והערכים המשותפים, ויסייע להמשך פעילותנו הצומחת". בחודש שעבר, דיווחה החברה על הסכם אסטרטגי עם Havas Media מקבוצת הפרסום ויוונדי. לפיו, Havas תיישם את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי שפיתחה חברת הבת של פריון, MMR, בקמפיינים ברשתות חברתיות. לא דווח על סכומים כלשהם בקשר עם העסקה. לפני כחודשיים, פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020, עם עלייה של כ-23% בהכנסות ורווח נקי של 5 סנט למניה. החברה הכתה את צפי האנליסטים, בשורה העליונה והתחתונה. במקביל, החברה הגישה תשקיף מדף במטרה לבחון הזדמנויות מיזוג ורכישה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן רביב
צילום: רמי זרנגר
דוחות

החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק

מיטב השקעות הייתה מתחת לרדאר במשך שנים עד שהגאות בבנקים זלגה גם אליה והיא הפכה למניה הכי טובה בבורסה כשהיא "פותחת מבערים" ועושה כ-830% בשנתיים - אבל במיטב מכוונים אפילו יותר גבוה - המנכ"ל אילן רביב: "שוקלים את הכדאיות בכניסה לתחום עם רישיון בנק קטן" - דוחות מיטב השקעות לרבעון השני

מנדי הניג |

בתי ההשקעות הפכו לכוכבות של הבורסה, הריביות הגבוהות, העליות במדדים והחזרה של המשקיעים הקטנים לבורסה סידרו להן רווחים אסטרונומיים מעמלות שהקפיצו את ההכנסות, הנכסים המנוהלים גדלו ופעילות הברוקראז' התרחבה. מניות כמו מיטב, איביאי, אנליסט ואטראו, שנסחרו במכפילים נמוכים במשך שנים, זוכות לעדנה כשהדוחות האחרונים מצביעים גם על קרב גובר על הלקוחות הפרטיים והתרחבות לשוק האלטרנטיבי.

מיטב נסחרת כיום בשווי שוק של כ-7.4 מיליארד שקל אחרי שבחודש האחרון היא עלתה כ-11%, מתחילת השנה היא רושמת זינוק של 216% וקרוב ל-500% ב-12 החודשים האחרונים, 835% בשנתיים האחרונות (!).


החגיגה בשוק ההון המקומי, שהחלה עם הדוחות החזקים של הבנקים ונמשכה בזינוק ברווחים של חברות הביטוח, מגיעה עכשיו גם לבתי ההשקעות. תנאי השוק תומכים בסקטור כולו: ריביות גבוהות יחסית שעוד לא ירדו, עליות במדדים, ומשקיעים שחוזרים לזירה. התוצאה היא קפיצה בהכנסות, גידול בנכסים המנוהלים, ופריחה מחודשת בפעילות הברוקראז'.

הגרף של מיטב - דשדוש במשך שנים ואז זינוק בקו אחד

בתי ההשקעות הם כמו מכונה לייצור כסף כבר שנים וזה לא חדש. אבל בשנה האחרונה הסקטור הפיננסי כולו נהנה מזינוק ברווחיות בזכות הריביות הגבוהות והמרווחים הגדולים, ככה שזה זלג גם לבתי ההשקעות. מניית מיטב נסחרה במשך שנים במכפיל חד-ספרתי של כ-8-7 אבל בשנה וחצי האחרונות המשקיעים גילו אותה מחדש. 

מיטב נסחרת כיום בשווי שוק של כ-7.4 מיליארד שקל אחרי שבחודש האחרון היא עלתה כ-11%, מתחילת השנה היא רושמת זינוק של 216% וקרוב ל-500% ב-12 החודשים האחרונים, 835% בשנתיים האחרונות (!).


הגרף של מיטב - דשדוש במשך שנים ואז זינוק בקו אחד