דורון גרסטל מנכ"ל חברת פריון
צילום: פריון

פריון רוכשת פלטפורמה להמלצות תוכן תמורת 22 מיליון דולר

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים, תרכוש את חברת PubOcean שפיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת; הרכישה תתרום 25 מיליון דולר להכנסות החברה
איתן גרסטנפלד |

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -0.84% (סימול: PERI) מדווחת על רכישת PubOcean, פלטפורמה להמלצות תוכן, תמורת 22 מיליון דולר. הרכישה, צפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות החברה, ולכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם בשנה הקרובה.

על פי ההסכם, PubOcean תמוזג לתוך פעילות ContentIQ, שנרכשה על-ידי החברה בינואר השנה. בנוסף, מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהאם ברוק, ישמש כסגן-נשיא בכיר בפעילות הממוזגת.

מתוך סכום הרכישה, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר ישמשו לשימור עובדים לתקופה של שנתיים.

PubOcean, שהוקמה ב-2010, פיתחה פלטפורמה להמלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסה בזמן אמת. פלטפורמה זו מיועדת לאתרי תוכן המבקשים למקסם את ההכנסות באמצעות התאמת תכנים פרסומיים לקהלי יעד שונים. לדברי החברה, הפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "רכישת PubOcean היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפריון, ומחזקת את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו בכל הערוצים הדיגיטליים. קיימת סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות, ואנו שמחים על הצטרפות PubOcean ומייסדה למשפחת פריון".

מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהם ברוק: "הפיכתה של PubOcean למובילת קטגוריה בשוק הפרסום הדיגיטלי היתה חוויה יוצאת דופן, שהושגה הודות לצוות המדהים שלנו. החיבור עם פריון הוא המתאים ביותר מבחינת ההזדמנות האסטרטגית, החזון והערכים המשותפים, ויסייע להמשך פעילותנו הצומחת".

בחודש שעבר, דיווחה החברה על הסכם אסטרטגי עם Havas Media מקבוצת הפרסום ויוונדי. לפיו, Havas תיישם את פלטפורמת המיתוג הדיגיטלי שפיתחה חברת הבת של פריון, MMR, בקמפיינים ברשתות חברתיות. לא דווח על סכומים כלשהם בקשר עם העסקה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.