פריון נטוורק
צילום: אתר החברות

פריון רוכשת את Content IQ הישראלית-אמריקאית ב-73 מיליון דולר

CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר

ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה 2019 פריון נטוורק

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -0.84% (סימול: PERI) הודיעה על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. המניה בהפסקת מסחר - יחודש בשעה 11:35.

על פי הדיווח, פריון תשלם 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים. ואילו יתרת הסכום, כ-47 מיליון דולר, כפופה לביצועיה הכספיים של CIQ, הכוללים יעד הכנסות מצרפיות של 158 מיליון דולר ו-EBITDA מצרפי של יותר מ-17 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.  

CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת למפרסמים, מותגים ואתרי תוכן, כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים להם לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה בניו-יורק ובמשרדיה בת"א וברומניה. CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "מותגים נאלצים להתמודד מול קושי גובר בפנייה אפקטיבית לצרכנים, ולכן נדרשת גישה חדשה. הם זקוקים ליכולת להגיע לקהלים רלוונטיים ולפקח ביעילות על סביבת הפרסום במדיה. הפתרון של CIQ ממלא צורך זה ומספק לפריון טכנולוגיה המעניקה לאתרי תוכן ומותגים את הכלים שהם זקוקים להם כדי להצליח באתגרי העולם הדיגיטלי.  

"CIQ גם מכינה את פריון לסביבה 'ללא עוגיות', בתקופה בה רגולציות הגנת הפרטיות (GDPR ו-CCPA) מעצבות מחדש את סביבת הפרסום הדיגיטלי. ללא עוגיות, אתרי תוכן יצטרכו למצוא דרכים חדשות למדידת ובקרת המשתמשים, כדי להעריך את יעילות תכני הפרסום. רכישת CIQ מוסיפה לנו יכולות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה לייעול התוכן והמודעות של המפרסמים, וממצבת את פריון כספקית פתרונות לפרסום יעיל ואפקטיבי".

יו"ר פריון, אייל קפלן: "עם השלמת מהלכי ההתייעלות והתפנית העסקית בחטיבת החיפוש, הציב דירקטוריון החברה בעדיפות עליונה את המאמצים להמשך הרחבת היכולות הטכנולוגיות ופתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן. זאת, במטרה לבסס מודל עסקי יציב ורווחי יותר תפעולית הניתן לחיזוי. הרכישה האסטרטגית של CIQ מחזקת את פריון בתקופה בה תחום האד-טק ממשיך להשתנות במהירות. אני משוכנע שרכישה זו תגוון עוד יותר את סל המוצרים שלנו, ותספק הכנסות נוספות לחטיבות הפרסום והחיפוש, והזדמנויות צמיחה משמעותיות. רכישה זו נבחנה בזהירות ובשיקול דעת כדי להפחית את הסיכון ולהבטיח שתרומתה של CIQ להכנסותיה ורווחיותה של פריון יתאימו להיקף ההשקעה שביצענו".

כחלק מהתוכנית לשילוב פעילות CIQ, יצטרף מטה הפעילות של CIQ בניו-יורק למשרדי פריון בעיר. "אנו שמחים להצטרף למשפחת פריון, ומאמינים שהטכנולוגיה והפתרונות שלנו לאתרי תוכן סינרגיים לחזון של פריון ליצירת שרשרת אספקה חדשה בעולם הניו-המדיה", אמר אסף קציר, ממייסדי CIQ. ואילו זיו ירמיהו, גם הוא ממייסדי CIQ, אמר: "רכישה זו הגיונית מכל נקודת מבט – אסטרטגית, התאמת ושילוב מוצרים, ותרבות ארגונית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנקי ההשקעות האמריקאיים Canaccord Genuity ו-Lake Street שימשו כיועצים לפריון בעסקה זו.

בשבוע שעבר החברה שצפויה לפרסם את תוצאותיה השנתיות ב-12 לפברואר, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק, העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר.

על פי התחזית העדכנית, החברה צופה לסיים את 2019 עם EBITDA מתואם של לפחות 30 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר. להערכת החברה, השיפור ב-EBITDA נובע מהכנסות גבוהות מהצפוי. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איש 14/01/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
    מה קורה פה??????מה זה הקניות יתר האלה בנייר מי קונה?מטורף בארץ היא שער 3000 ואווו
  • 2.
    גיל 14/01/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    בדרך20000
  • 1.
    גיל 14/01/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    היא תגיע ל20000
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.