פריון נטוורק
צילום: אתר החברות

פריון רוכשת את Content IQ הישראלית-אמריקאית ב-73 מיליון דולר

CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר

ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה 2019 פריון נטוורק

חברת פתרונות השיווק הדיגיטליים הדואלית פריון נטוורק -0.24% (סימול: PERI) הודיעה על רכישת Content IQ - CIQ הישראלית-אמריקאית תמורת 73 מיליון דולר. המניה בהפסקת מסחר - יחודש בשעה 11:35.

על פי הדיווח, פריון תשלם 15 מיליון דולר עם סגירת העסקה, ו-11 מיליון דולר לשימור עובדים בכירים. ואילו יתרת הסכום, כ-47 מיליון דולר, כפופה לביצועיה הכספיים של CIQ, הכוללים יעד הכנסות מצרפיות של 158 מיליון דולר ו-EBITDA מצרפי של יותר מ-17 מיליון דולר בשנתיים הקרובות.  

CIQ הוקמה ב-2014 ומספקת למפרסמים, מותגים ואתרי תוכן, כלים לניתוח קמפיינים, המאפשרים להם לייעל את הפרסום הדיגיטלי. החברה מעסיקה 51 עובדים, מרביתם במטה בניו-יורק ובמשרדיה בת"א וברומניה. CIQ סיימה את 2019 עם הכנסות של כ-39 מיליון דולר, רווח נקי של 5.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר.

מנכ"ל פריון, דורון גרסטל: "מותגים נאלצים להתמודד מול קושי גובר בפנייה אפקטיבית לצרכנים, ולכן נדרשת גישה חדשה. הם זקוקים ליכולת להגיע לקהלים רלוונטיים ולפקח ביעילות על סביבת הפרסום במדיה. הפתרון של CIQ ממלא צורך זה ומספק לפריון טכנולוגיה המעניקה לאתרי תוכן ומותגים את הכלים שהם זקוקים להם כדי להצליח באתגרי העולם הדיגיטלי.  

"CIQ גם מכינה את פריון לסביבה 'ללא עוגיות', בתקופה בה רגולציות הגנת הפרטיות (GDPR ו-CCPA) מעצבות מחדש את סביבת הפרסום הדיגיטלי. ללא עוגיות, אתרי תוכן יצטרכו למצוא דרכים חדשות למדידת ובקרת המשתמשים, כדי להעריך את יעילות תכני הפרסום. רכישת CIQ מוסיפה לנו יכולות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה לייעול התוכן והמודעות של המפרסמים, וממצבת את פריון כספקית פתרונות לפרסום יעיל ואפקטיבי".

יו"ר פריון, אייל קפלן: "עם השלמת מהלכי ההתייעלות והתפנית העסקית בחטיבת החיפוש, הציב דירקטוריון החברה בעדיפות עליונה את המאמצים להמשך הרחבת היכולות הטכנולוגיות ופתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן. זאת, במטרה לבסס מודל עסקי יציב ורווחי יותר תפעולית הניתן לחיזוי. הרכישה האסטרטגית של CIQ מחזקת את פריון בתקופה בה תחום האד-טק ממשיך להשתנות במהירות. אני משוכנע שרכישה זו תגוון עוד יותר את סל המוצרים שלנו, ותספק הכנסות נוספות לחטיבות הפרסום והחיפוש, והזדמנויות צמיחה משמעותיות. רכישה זו נבחנה בזהירות ובשיקול דעת כדי להפחית את הסיכון ולהבטיח שתרומתה של CIQ להכנסותיה ורווחיותה של פריון יתאימו להיקף ההשקעה שביצענו".

כחלק מהתוכנית לשילוב פעילות CIQ, יצטרף מטה הפעילות של CIQ בניו-יורק למשרדי פריון בעיר. "אנו שמחים להצטרף למשפחת פריון, ומאמינים שהטכנולוגיה והפתרונות שלנו לאתרי תוכן סינרגיים לחזון של פריון ליצירת שרשרת אספקה חדשה בעולם הניו-המדיה", אמר אסף קציר, ממייסדי CIQ. ואילו זיו ירמיהו, גם הוא ממייסדי CIQ, אמר: "רכישה זו הגיונית מכל נקודת מבט – אסטרטגית, התאמת ושילוב מוצרים, ותרבות ארגונית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנקי ההשקעות האמריקאיים Canaccord Genuity ו-Lake Street שימשו כיועצים לפריון בעסקה זו.

בשבוע שעבר החברה שצפויה לפרסם את תוצאותיה השנתיות ב-12 לפברואר, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק, העלתה את תחזיות ה-EBITDA לשנת 2019 ל-30 מיליון דולר.

על פי התחזית העדכנית, החברה צופה לסיים את 2019 עם EBITDA מתואם של לפחות 30 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 25-27 מיליון דולר. להערכת החברה, השיפור ב-EBITDA נובע מהכנסות גבוהות מהצפוי. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איש 14/01/2020 11:39
    הגב לתגובה זו
    מה קורה פה??????מה זה הקניות יתר האלה בנייר מי קונה?מטורף בארץ היא שער 3000 ואווו
  • 2.
    גיל 14/01/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    בדרך20000
  • 1.
    גיל 14/01/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    היא תגיע ל20000
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 7.96%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

שמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברהשמעון אקהויז יור ואסף קורנר סופוייב; קרדיט: אתר החברה
ראיון

"סופווייב תסיים את השנה ברווח"

יו״ר סופווייב ד"ר שמעון אקהויז אומר כי הנפקה בנאסד״ק תקרה "כשהזמן יהיה נכון", מדגיש את גל הביקושים שנוצר בעקבות תרופות ההרזיה GLP-1 וחושב שהדרך בסופווייב רק התחילה

מנדי הניג |

לפני שלוש שנים היא הייתה רק עוד חברת חלום בשוק האסתטיקה הרפואית, היום סופווייב -4.32%   כבר משחקת בליגה של הגדולים. החברה הישראלית שמאחורי טכנולוגיית האולטרסאונד למיצוק העור מציגה רווח נקי שני ברציפות, ומדווחת על למעלה מ-660 אלף טיפולים שבוצעו ברחבי העולם. קפיצה במכירות, התרחבות וביקוש גדל מצד משתמשי תרופות הGLP-1, את המגמה הזאת מרגישים גם במחיר המניה, שטיפסה השנה ביותר מ-115% ומשקפת לסופווייב שווי שוק של כ-1.13 מיליארד שקל.

ברבעון השלישי רשמה סופווייב הכנסות של כ-21.1 מיליון דולר - עלייה של כ-56% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת פולסים עלו בכ-55% ל-8.3 מיליון דולר, וההכנסות ממכירת מכונות טיפסו בכ-57% ל-12.8 מיליון דולר. הרווח הגולמי צמח בכ-53% ל-15.5 מיליון דולר ושיעורו נותר גבוה, סביב 74%. הרווח התפעולי עמד על 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.3 מיליון דולר בשנה שעברה, והחברה סיימה את הרבעון ברווח נקי של מיליון דולר ותזרים חיובי של 2.5 מיליון דולר. גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה החברה צמיחה של 42% בהכנסות, לרמה של 58.7 מיליון דולר.

על רקע התוצאות, ישבנו לשיחה עם יו"ר סופווייב ד"ר שמעון אקהויז ועם סמנכ"ל הכספים אסף קורנר - על הדרך לרווחיות, המודל העסקי שמאפשר לחברה להציג שיעור רווח גולמי חריג לענף, גל הביקוש שנוצר בעקבות תרופות ההרזיה.

זה כבר רבעון שני של רווחיות נקייה, אחרי כמה רבעונים שבהם לא הצלחתם לגלגל את זה לשורה התחתונה. איך ממשיכים ומשמרים את הרווחיות, ועדיין שומרים על הצמיחה?

אסף קורנר: "כן, זה רבעון שני של רווחיות נקייה, כמו שדיווחנו. אנחנו רואים את הצמיחה בהכנסות, וחושבים שיש עדיין מקום להמשיך לצמוח ולשפר את הרווחיות. בעבר אמרנו שנגיע לאיזון תפעולי בשנת 2025, וכעת אנחנו אומרים ששנת 2025 תהיה רווחית גם מבחינת רווח נקי. זה הכיוון שאנחנו הולכים אליו וממשיכים בו."

מה בעצם תורם הכי הרבה לרווחיות הזו?