מסכה קורונה
צילום: Mark Konig, Unsplash

על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה

החברה צפויה לפתוח את הקו החדש בתחילת 2024 ולגייס כ-30 עובדים. עלות הקמת הקו: 190 מיליון שקל

נתנאל אריאל | (1)

ממשיכה לצמוח בעקבות הקורונה: על בד תקים קו חדש לייצור בדים לא ארוגים בעלות מוערכת של כ-190 מיליון שקל, כך מדווחת החברה. החברה צופה הכנסות של כ-140 מיליון שקל לאחר השלמת בנייתו שצפויה להסתיים להערכת החברה בתחילת 2024.

החברה צפויה להקים את הקו החדש במפעל ליד דימונה ולצורך תפעולו תזדקק החברה לכ-30 עובדים, כאשר בכוונת החברה שהבדים שייוצרו בקו החדש יוכלו לעמוד בדרישות מחמירות של רגולציית איכות הסביבה, לרבות באי שימוש בחומרי פלסטיק. בחברה מסבירים כי הקמת הקו החדש נדרשת לצורך שדרוג סל המוצרים הקיים, פיתוח מנועי צמיחה חדשים בעלי רווחיות גבוה יותר ושמירת נתח השוק של החברה בתחום המגבונים הלחים.

בחודש שעבר הודיעה על בד העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, כי החליטה על שינוי במבנה הארגוני ומעבר לפעילות באמצעות חמש חטיבות. זאת מאחר שבעקבות משבר הקורונה נוצרו לחברה ביקושים גבוהים באירופה ובארה"ב למוצרי מגבונים בכלל ולמגבוני חיטוי בפרט. דירקטוריון החברה גם הנחה את ההנהלה לבחון ולקדם דרכים שיבטיחו התמקדות בפיתוח ליבת העסקים באירופה ובארה"ב והגדלת היכולת הוורטיקלית של החברה.

מנכ"ל החברה דן מסיקה: "ההחלטה להקים קו ייצור חדש בדימונה היא אירוע משמעותי לעלבד, והיא מהווה המשך למגמה של ייצור מוצרים ירוקים וחיזוק התחום בעיקר באירופה".

שיפור במדדים בעקבות הקורונה

בעקבות הקורונה דיווחה החברה בדוחותיה לרבעון השלישי על שיפור בכל המדדים התפעוליים. החברה עברה לרווח של 41.3 מיליון שקל (רווח בקצב שנתי של כ-117.6 מיליון שקל). מאז שהערכנו באתר ביזפורטל בסוף חודש מרץ כי החברה צפויה לחזור לדרך המלך המניה זינקה בכ-300%. 

לקריאה נוספת:

> על בד - האם זו אחת החברות הזולות בבורסה?

> בזכות הקורונה - על בד בדוח מצוין; המניה מזנקת ב-17% נוספים

קיראו עוד ב"שוק ההון"

> "אנחנו מעריכים שהביקוש למגבונים ומוצרי חיטוי ימשיך להיות גבוה"

ההכנסות ברבעון השלישי רשמו עלייה של 19% והסתכמו בכ-404.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-340.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לגידול של כ-65 מיליון שקל במכירות מגזר המגבונים. מנגד, בחברה מציינים כי ברבעון השלישי של השנה ירד שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל בכ-2.4% ושל האירו מול השקל בכ-4.3%, בהתאמה, אל מול הרבעון המקביל אשתקד. השפעת השינויים בשערי החליפין הינה קיטון של כ-13 מיליון שקל בהכנסות.

 

הכנסות מגזר המגבונים רשמו עלייה ל-365.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-300.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעוד הכנסות ההיגיינה הנשית רשמו ירידה קלה ל-39.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-40 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, וזאת בהתאם למגמה הכללית בשוק ההגיינה העולמי, שרשם ירידה בצריכת מוצרי הגיינה, בין היתר בהשפעת סגרים שנכפו כתוצאה מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברה מצויינת (ל"ת)
    מנהל תיקים ותיק 16/02/2021 11:40
    הגב לתגובה זו
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נקסט ויז'ן קופצת 4.4%, טאואר 2% - פתיחה חיובית מתונה בתל אביב

נקסט ויז'ן קופצת אחרי הודעה על הזמנה לרכישת מצלמות בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר; המדדים פותחים בטריטוריה חיובית של סביב ה-0.1% אחרי נעילה מעורבת אתמול; שער הדולר עולה בכ-0.4% ל-3.24 שקלים

מערכת ביזפורטל |

  


מדד ת"א 35 -0.24%         

דולר שקל רציף 0.45%         


הביקושים לטכנולוגיות הביטחוניות הישראליות לא עוצרים. נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 3.31%   קופצת אחרי הודעה על הזמנה לרכישת מצלמות בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר מלקוח חדש. האספקה תיפרס עד סוף הרבעון השלישי של 2026. נזכיר כי נכון לסוף הרבעון השלישי נקסט ויז'ן דיווחה על צבר ההזמנות ב-124 מיליון דולר זאת לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עיקר הגידול בצבר בתקופת הרבעון השלישי נזקף להזמנה גדולה שקיבלה החברה בשווי של כ-24 מיליון דולר לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה עשוי להציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.