אמנון ברודי
צילום: יחצ
זרקור

בזכות הקורונה - על בד בדוח מצוין; המניה מזנקת ב-17% נוספים

החברה שמנייתה זינקה קרוב ל-80% מתחילת השנה, מדווחת על גידול של 18% בהכנסות ומעבר לרווח של 22 מיליון שקל; מיכאל צ'רניאק העריך זאת לפני מספר חודשים 

איתן גרסטנפלד | (5)

חברת על בד -1.76%  העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, מדווחת על גידול של 18% בהכנסות הרבעון  לצד מעבר לרווח נקי של 22 מיליון שקל. זאת, על רקע עלייה משמעותית בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון בעולם, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. צמיחה נאה, אבל ייתכן שזאת  רק ההתחלה - הביקושים החלו במארס ונמשכו באפריל ומאי. 

אחרי שנים של תוצאות מאכזבות, נראה כי משבר הקורונה בדרך להשיב את החברה לדרך המלך. מניית החברה קפצה בכ-80% מתחילת השנה, והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של של 380 מיליון שקל.

טור של מיכאל צ'רניאק בביזפורטל - על בד - מהמניות הזולות בבורסה

התפתחות מחיר מניית על-בד בשלושת השנים האחרונות

הכנסות החברה ברבעון הראשון, עמדו על כ-429 מיליון שקל, עלייה של 18% בהשוואה לכ-363 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה ברבעון הראשון על הגידול בביקושים לכלל מוצרי החברה.

בשורה התחתונה, מדווחת על מעבר לרווח נקי של כ-21.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גם ספאנטק שעוסקת בתחום הבדים הארוגים פרסמה היום תוצאות טובות.

 

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי ברבעון הראשון השנה הסתכם בכ-93 מיליון שקל (22% מהמכירות), גידול של כ-45%, לעומת רווח גולמי של כ-64 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד (18% מהמכירות). העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהגידול במכירות, המשך תהליך ההתייעלות וירידת מחירי חומרי גלם.

 

ה-EBITDA רשם זינוק של כ-96% ברבעון החולף והסתכם בכ-53 מיליון שקל, בהשוואה לכ-27 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

 

הרווח התפעולי ברבעון הראשון עמד על כ-33 מיליון שקל (8% מהמכירות), בהשוואה לכ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (1.5% מהמכירות). העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול במכירות והשיפור בעלויות הקבועות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

השפעות התפשטות נגיף קורונה

בחברה מסבירים כי התפשטות נגיף הקורונה בעולם השפיעה על גידול בביקושים למוצרי החברה, וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעלייה משמעותית בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו. בתוך כך, פעילות החברה והחברות הבנות לא נפגעה.

על פי החברה, בחודש מאי 2020 ניכרים סימנים של האטה בקצב התפשטות הנגיף אולם עדיין קיים חשש כי עד למציאת חיסון או תרופה יעילים, ייתכן ויתרחשו גלים נוספים של התפשטות הנגיף. הנהלת על בד ממשיכה לעקוב ולבחון את השלכות התפשטות הנגיף על פעילות החברה.

מינוי יו"ר חדש

בסוף מרץ הודיעה החברה על מינויו של מיקי לזר לתפקיד יו"ר החברה במקומו של אמנון ברודי, אשר ישמש יועץ לחברה. לזר יחל בתפקידו ב-1 ביוני השנה. יו"ר על בד אמנון ברודי: "בסוף חודש זה אני מסיים 15 שנים כיו"ר פעיל בעל בד. החברה הציגה ברבעון זה תוצאות מעולות שמבטאות את צעדי ההתייעלות שהחברה עברה לאחר שנתיים מאתגרות ואת מצבה המצוין של החברה. אני שמח להעביר את תפקיד היו"ר לחברי מיקי לזר, מודה לדן ולצוות ההנהלה ומאחל הצלחה לכולם".

מנכ"ל החברה דן מסיקה: "התוצאות הכספיות החזקות שמציגה היום על בד מעידות על המשך תהליך השיפור בחברה לצד השפעות נגיף הקורונה. אנחנו חווים שיפור בפעילות גם באתרים הפחות טובים שלנו.. לצד הגידול בהכנסות ובשאר הפרמטרים הפיננסיים, אנחנו ממשיכים להוריד את החוב והמינוף של החברה. לצד העלייה בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון, חווינו ברבעון החולף גם שיפור במגזר ההגיינה הנשית ומוצרי הספיגה. החל מינואר המפעל בדימונה עובד בתפוקה מלאה ועומד בציפיות ההנהלה.

 

"אנחנו ממשיכים לעשות התאמות נדרשות במפעלי החברה תוך שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות על מנת לשמור על בריאות ובטיחות העובדים. אנחנו ערוכים להמשך הצריכה של מוצרי חיטוי והגיינה, ומעריכים כי גם לאחר תקופת השיא של נגיף הקורונה הצרכנים בכל העולם יקפידו יותר על חיטוי וניקיון, ומוצרי החברה ימשיכו להיות נדרשים בסלי הקניות של הצרכנים", סיכם מסיקה.

טור של מיכאל צ'רניאק בביזפורטל - על בד - מהמניות הזולות בבורסה

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אחד שיודע 24/05/2020 21:34
    הגב לתגובה זו
    ניהול בינוני ביותר ותפעול בינוני עם הרבה שטויות. לאורך השנים חברה עם רווחיות נמוכה אך מצליחה לרכוש חברות ולגדול. הפוטנציאל יותר גדול מהקיים אך הניהול בינוני וגם המנכלים לדורותם. הייתי שם
  • 4.
    יונתן 24/05/2020 19:20
    הגב לתגובה זו
    3 חודשים של קורונה
  • 3.
    omc 24/05/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    על בד נסחרת בשווי שוק שהוא כ 1/3 מאבגול ו 1/2 מספאנטק. היא חזקה מכולן. בהצלחה
  • 2.
    נתי 24/05/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    באותיות קידוש לבנה. הקורונה הצילה את על בד. מיליון אחוז. מי שעיניו בראשו וידע שעל בד מקבל הזמנות ממשרד הבריאות היה צריך לקנות לפני חודש חודשים.
  • 1.
    אביתר 24/05/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
    הסכמים ארוכי טווח עם חברות חדשות יביאו את על בד לשיאים חדשים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."