עמיחי חדד, אלגומייזר
צילום: יח"צ

אלגומייזר: המערכת לקניה ומכירת שטחי פרסום, תחל בפעילות מסחרית

המערכת האוטומטית אותה השיקה החברה בסוף 2019 בתחום ה-Native to Search, עוברת לפעילות מסחרית; להערכת החברה, שיעורי הרווחיות בתחום גבוהים, ומדובר באחד מתחומי הצמיחה בעולם הפרסום באינטרנט
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת הפרסום באינטרנט אלגומייזר מודיעה כי חברת הבת (100%) לינקיורי, עוברת לפעילות מסחרית בתחום ה-Native to Search. במסגרתו, היא מפעילה מערכת אוטומטית לקניה ומכירה של שטחי פרסום באינטרנט לפי מילות חיפוש.

בסוף שנת 2019 השיקה לינקיורי את מערכת ה-Native To Search, אותה פיתחה. בחודשים האחרונים הרחיבה החברה את שיווק המוצר ובימים אלו, היא מדווחת על גידול בהיקפי הפעילות במוצר. על פי הדיווח, כחלק מפעילות זו, הרחיבה לינקיורי בחודשים האחרונים את רשת השותפים המסחריים שלה לצורך שיווק המוצר ואף חברה לשותפים מובילים בתחום.

בחברה מציינים כי Native to search הינה מערכת אוטומטית לקניה ומכירה של שטחי פרסום לפי מילות חיפוש. המערכת מבצעת אופטימיזציה במספר רבדים ומוצאת את השילוב האופטימלי שמייצר מקסימום רווח בזמן נתון. המוצר מאפשר הצגת פרסומות מותאמות אישית בהתאם לתכנים אליהם נחשף כל גולש, אשר יספקו לו תוצאות חיפוש רלוונטיות ומותאמות עבורו.

להערכת החברה, שיעורי הרווחיות בתחום, הינם גבוהים, משיעורי הרווחיות המקובלים בעולם הפרסום באינטרנט. בנוסף, להערכתם מדובר באחד מתחומי הצמיחה בעולם הפרסום המקוון.

החברה עדיין לא עברה לרווחיות

מניית אלגומייזר מזנקת כעת בכ-15% לשווי שוק של כ-37.5 מיליון שקל. החברה דיווחה בשנת 2019 על הכנסות של כ-151.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-156.7 מיליון שקל אשתקד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הסיפור של החברה הזו לאורך השנים מבדר אותי עד מאד (ל"ת)
    מרצדס של זקנים 11/05/2020 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישראבלוף (ל"ת)
    ארמון 11/05/2020 01:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רשמתי פטנט 10/05/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    אני כותב הרבה מילים יפות, רושם בכותרת "תשקיף", והפרייארים נותנים לי בתמורה עשרות מיליונים שאני אשרוף בהדרגתיות על משכורות לי ולמקורבים שלי.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."