רפי עמית קמטק
צילום: יח"צ
בלעדי

אקסס של פריורטק תונפק בסין לפי שווי של 300 מיליון דולר

אקסס תונפק במסגרת בורסת הטכנולוגיה הסינית - סטאר, כשהצפי שההנפקה תושלם לקראת ברבעון השני של 2020; אקסס הגדילה הכנסות ברבעון השלישי ל-107 מיליון שקל ועברה לרווח של 2.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות 50 מיליון שקל בשני הרבעונים הקודמים, והפסד גדול 
ארז ליבנה | (2)
נושאים בכתבה פריורטק שוק ההון

האם ברבעון השני של 2020 נראה את אחת ההנפקות המעניינות של השנים האחרונות? כנראה שכן. אקסס, יצרנית מיקרוצ'יפים סינית שבה מחזיקה פריורטק 3.32% , בשיעור משורשר של 26%, בדרך לבורסת הטכנולוגיה הסינית - סטאר  לפי שווי שנאמד בכ-300 מיליון דולר.

 

לפי הדוח הרבעוני האחרון של פריורטק, ההשקעה של החברה באקסס היא 153 מיליון שקלים, קרוב לשליש משווי כל החברות המוחזקות של הקבוצה, הכוללות גם את קמטק (255 מיליון שקל) ופי.סי.בי. (97 מיליון שקל).

 

לפי הדוח, לאקסס נכסים שוטפים של 178 מיליון שקלים ונכסים לא שוטפים בשווי 558 מיליון שקלים. התחייבויותיה השוטפות של החברה נאמדות בכ-229 מיליון שקל.

סך כל הכנסותיה של החברה מתחילת השנה עומדות על 156 מיליון שקל, ירידה של למעלה מ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 196 מיליון שקלים. עם זאת, ברבעון השלישי ההכנסות הסכמו במעל 100 מיליון שקל - כך שקצב ההכנסות עלה משמעותית (קצב של 110 מיליון דולר בשנה - מהפאב הראשון). כמו כן, החברה מקימה את הפאב השני שעשוי לתרום משמעותית להכנסות.

סך הכול מתחילת השנה הפסידה החברה 28 מיליון שקל, ביחס לרווח של 13 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי עברה החברה לרווח.

 

ראוי לציין שבשנה האחרונה הושקעו כספים בשדרוג המפעל של אקסס ובהקמת מפעל נוסף. במפעל שהושלם עלתה יכולת הייצור של אקסס מ-86 מיליון דולר למעל -110 מיליון דולר.

 

הערכת השווי נאמדה הן על פי הגדלת כושר הייצור של החברה והן בשל העובדה כי לפני כשנה וחצי חברת פרינסיפל קפיטל (Principle Capital) הסינית רכשה מאמיטק (המחזיקה באקסס) חלק מאקסס בשווי של למעלה מ-200 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פריורטק 02/12/2019 14:22
    הגב לתגובה זו
    יש את קמטק, פיסיבי ואקסס, כל החבילה זה כאילו קונים את אקסס בחינם, אחרי ההנפקה הדיסקאונט יהיה 40 אחוזיפ
  • רק תיזהר 02/12/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    כי לפעמים המרחק בין הכתבות למציאות גדול . והנפקות לפעמים נכשלות ע"ע WEWORK ואז אתה יכול לגלות שפריורטק נסחרת לא רק בדיסקאונט אלא גם בפרמיה
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסףאורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"

אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אורן הר נבו אל על

אל על אל על 1.36%   של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.

אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026. 

באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.

על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה. 

אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.