ארז ענתבי (אלוט תקשורת)
צילום: יחצ

אלוט: צמיחה של 14% בהכנסות הרבעון השלישי של 2019

החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-13% בהכנסות 2019; בשורה התחתונה רשמה הפסד מתואם של כ-1.9 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה אלוט אלוט תקשורת

ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט 0.72% הדואלית (סימול: ALLT) דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019 עם גידול של 14% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-13% בהכנסות 2019. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-1.9 מיליון דולר.

ההכנסות החברה ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-27.6 מיליון דולר, גידול של 14% בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של כ-27.5 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי (GAAP) של כ-2.1 מיליון דולר (או 6 סנט למניה) ברבעון השלישי של 2019, לעומת הפסד נקי של כ-2.5 מיליון דולר (או 7 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון השלישי של 2019 הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, (או 5 סנט למניה), בהשוואה להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר (או 3 סנט למניה) ברבעון המקביל של 2018. צפי האנליסטים היה להפסד של 5 סנט למניה.

ירידה בשולי הרווחיות הגולמית (Non-GAAP)

שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP עמד על 69.4% בדומה לרבעון המקביל של 2018. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ירד ל-70.2% בהשוואה ל-70.7% ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הצטמצם ל-2.2 מיליון דולר בהשוואה ל-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. וההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP עלה ל-2.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההנהלה צופה צמיחה של כ-13% בהכנסות 2019

ההנהלה מאשררת את התחזיות וצופה כי ההכנסות לשנת 2019 יסתכמו בטווח של 110-106 מיליון דולר, החברה ממשיכה לצפות ליחס הזמנות שיתקבלו לעומת הכנסות בפועל (Book to Bill) עבור כל שנת 2019 הגבוה מ-1.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט: "אנו מרוצים מהמשך הצמיחה בהכנסות לעומת שנה קודמת, ודבקים ביעדי האסטרטגיה וביעדים שהצבנו לטווח הארוך. חתמנו בהצלחה על מספר עסקאות חדשות ומשמעותיות בחודשים האחרונים. רשימת ההזדמנויות העסקיות נותרה גבוהה ואנו צופים להיכנס ל-2020 עם צבר הזמנות משמעותי אשר יאפשר לאלוט להאיץ את קצב הצמיחה וההכנסות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מושיקו 05/11/2019 13:29
    הגב לתגובה זו
    החברה תמריא בשנה הבאה העתיד לפניה.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.