אייל הררי, מנכ"ל רדקום
צילום: יח"צ
ראיון

אלוט: "מוכנים לשלב הבא של הצמיחה"

אלוט נעה לעבר מודל חדש של הגנת סייבר כשירות וצומחת במהירות בשוק מתפתח, עם חוזה משמעותי ב-EMEA שמצטרף לגיוס שהשאיר אותה נטולת חוב; המנכ"ל אייל הררי מסביר לנו איך החברה מתכוונת לנצל את המומנטום ולחזק את מעמדה מול ענקיות התחום

תמיר חכמוף | (5)
נושאים בכתבה אלוט ראיון

אלוט אלוט -9.42%   המספקת פתרונות ניתוח תעבורת רשת והגנת סייבר עבור ספקיות תקשורת וארגונים, מוצאת את עצמה בעיצומו מהלך טרנאראונד אסטרטגי, במעבר מודגש ל"Cyber Security First" ולשירותי הגנת סייבר כשירות שמוטמעים ישירות ברשתות הסלולר והפס הרחב של מפעילים גלובליים.

לאחרונה דיווחה אלוט על העסקה הגדולה ביותר שלה בחמש השנים האחרונות, חוזה בהיקף מוערך של עשרות מיליוני דולרים עם מפעיל Tier-1 באירופה (EMEA) לפריסת פתרונות ניהול תעבורה והגנת סייבר, לצד גיוס הון של כ-55 מיליון דולר ששימש למחיקת החוב ההיסטורי והותיר את החברה עם מאזן נקי מחוב. 

בשיחה שקיימנו עם מנכ"ל החברה אייל הררי הוא התייחס לעסקה, לאסטרטגיית הצמיחה החדשה ולשלב הבא של אלוט


ספר לנו קצת על העסקה האחרונה, שכמו שציינתם היא הגדולה ביותר בחמש השנים האחרונות

אז כן, זו הודעה מאוד מרגשת. אלוט מתעסקת בפתרונות של Cyber Security ו-Traffic Intelligence, כשהתחום המקורי שהחברה התחילה ממנו היה Traffic Intelligence. לפני מספר רבעונים השקנו מוצר חדש, פלטפורמה שנקראת SG Tera-III, שהיא היום עם היכולות הכי חזקות בשוק שלנו. ראינו שמפעילים גדולים עם דרישות מאוד גבוהות לביצועים. אנחנו מאוד נרגשים מהפלטפורמה הזאת, כי היא נותנת פתרון הרבה יותר מתאים למבנה הרשת שלהם.

כבר ברבעונים הקודמים ראינו ביקוש הולך וגדל למוצרים האלה. זכינו בלקוח ראשון ביפן לפני כשני רבעונים, יפן בדרך כלל הם הראשונים שהולכים על הטכנולוגיה המתקדמת. ועכשיו זה לקוח מאוד משמעותי, גדול ב-EMEA, שמכסה את כל הרשת שלו, גם הקווית וגם הסלולרית, ולוקח את הפתרון שלנו לקצה. זו עסקה מאוד גדולה, של עשרות מיליוני דולרים, הכי גדולה שלנו מעל חמש שנים. זו עסקה שהיא סיום של תהליך תחרותי. מדובר בלקוח חדש, שלא עבד עם המוצרים שלנו בתחום הזה קודם. העסקה הזאת תייצר לנו גם הכנסות כבר לקראת סוף השנה ובעיקר בשנה הבאה, וגם המשך הרחבות בעתיד. זה לקוח מאוד משמעותי.

אתה יודע, תמיד כתוב בעסקאות כאלה "עשרות מיליונים",  איך אפשר לדעת את הפוטנציאל?

אז אנחנו לא יכולים להגיד מספר מדויק, יש פה הסכמי סודיות וגם מתחרים. אני כן אגיד שיש פה גם עסקה קיימת וגם אפשרויות להרחבות, ושתיהן מאוד משמעותיות. הדגשנו שזה הכי גדול בחמש השנים האחרונות, כדי לתת עוד קצת צבע, אם זו הייתה עסקה של עשרה מיליון, כנראה לא היינו מתארים אותה ככה. מצד שני, זה גם לא מאה מיליון. זה מה שאני יכול לשתף כרגע.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

דיברת על מתחרים – מי בעצם המתחרים שלכם בשני התחומים?

ב- Traffic Intelligence, המוצר המסורתי שלנו. יש לו שני סוגי תחרות: מצד אחד תחרות מול יצרניות ציוד הרשת הגדולות כמו Cisco, Huawei, Nokia, Ericsson, שמציעות פתרונות דומים כחלק מהמוצרים שלהן.מצד שני מתחרים יותר ישירים שהם Best-of-Breed בתחום הזה, בעיקר שתי חברות: Senvine מצפון אמריקה ו-Inea משוודיה.

ב-Cyber Security שם יש הרבה יותר מתחרים מכל מיני כיוונים. לא בהכרח עושים בדיוק מה שאנחנו עושים. פה יש את Akamai, Norton, McAfee, Fortinet ולפעמים אפילו Palo Alto. שם גם המיקוד האסטרטגי שלנו היום. יש לנו עסקה משמעותית שדיווחנו עליה בסוף פברואר עם Verizon בארה"ב, שבה אנחנו מגינים על לקוחות ה-mobile business שלהם.

זה באמת השינוי (turnaround) שהבאת איתך לחברה?

אני הגעתי לפני שנה ורבע. החברה התחילה את המעבר לסייבר עוד לפניי, אבל התעסקה בכמה כיוונים במקביל. כשהגעתי, השלב הראשון היה לעשות תוכנית אסטרטגית, שקראנו לה Security First, לתת יותר פוקוס למעבר לחברת סייבר ולראות איך מייצרים פתרונות סינרגטיים עם עולם הנטוורקינג שממנו החברה באה. 

עשינו גם רה-ארגון מאוד משמעותי. לפני כן היו לנו שני חטיבות שעבדו כמו שתי חברות נפרדות. שינינו את זה למבנה פונקציונלי One Product Unit שיודע לייצר מוצרים שמשלבים את שני התחומים. שיניתי גם את כל מבנה המכירות. היום כל אזור מנהל את כל קווי המוצרים והחברה מחויבת להגדיל את ההשקעות בסייבר, שם גם אנחנו רואים את הצמיחה.

מה הייתרון שלכם מול המתחרות הגדולות?

רוב חברות הסייבר הגדולות פונות לגופים הגדולים. אבל הצורך בהגנה ירד היום למטה, גם עסקים קטנים וגם אנשים פרטיים צריכים הגנה, והתקפות נהיות הרבה יותר מתוחכמות וזולות בזכות ה-AI. פה היתרון שלנו, בזכות זה שאנחנו יושבים ברשת עצמה, אצל ספק התקשורת, אנחנו יכולים להגן על כל הלקוחות שלו בלי צורך שהם יתקינו משהו. זה zero-touch mass deployment.

איך אתם מרוויחים מזה?

ברוב המקרים ההכנסות מגיעות מהלקוחות שמשלמים למפעיל, ואנחנו מקבלים אחוזים. לפעמים יש גם תשלום חד-פעמי על ההקמה, אבל הרוב הוא חלוקת רווח עם המפעיל. למשל ורייזון יכולה לחייב 2-3 דולר לחודש על השירות הזה. תכפיל את זה ב-35 מיליון לקוחות וב-12 חודש, זה פוטנציאל של מיליארד דולר בשנה, שמתוכו אנחנו מקבלים נתח.

בוא נדבר על ההנפקה האחרונה, אחריה אתם בעצם ללא חוב?

נכון. לפני כארבע שנים החברה לקחה אג"ח להמרה של 40 מיליון דולר מליינרוק, שיש להם גם כ-20% בחברה. אני מאמין שחברות בגודל שלנו צריכות להיות ללא חוב. ההמרה הייתה במקור ב-9.3 דולר למניה ואז ירדה ל-8.3. זה יצר משקולת על המניה. היו משקיעים שלא אהבו את זה שיש לחברה חוב, ועוד כזה שבעל המניות הגדול מחזיק בו. בגלל זה, כשהרגשנו שיש הרבה ביקוש בשוק ומשקיעים חדשים שרוצים להיכנס, החלטנו לנצל את ההזדמנות ולגייס. גייסנו 46 מיליון דולר, בעל החוב גם המיר חלק, ובסך הכל גייסנו כ-55 מיליון דולר. היום אנחנו עם מאזן חזק וללא חוב.

נעבור לאסטרטגיה, אתם עכשיו בשלב השני מתוך שלושה שהצבתם לעצמכם?

בדיוק. השלב הראשון היה לייצב את החברה, לעצור את הירידה בהכנסות ולהפוך לרווחיים. הצלחנו את זה כבר ב-2024, עם רווחיות ראשונה מזה כעשור. עכשיו אנחנו במעבר לצמיחה, עם תוכנית לשלוש שנים (2025-2027). המיקוד הוא לצמוח תוך שמירה על רווחיות. אנחנו צומחים מעל 50% בסייבר סקיוריטי (מנוע הצמיחה), ונתנו תחזית לצמיחה דומה גם ב-2025. בהמשך, ב-2027-2028, ניכנס לשלב השלישי, Evolve and Transform שם נבחן גם רכישות. כרגע כל הפוקוס על צמיחה אורגנית והרחבת ה-Go to Market.

ולסיום - מה האתגרים?

ברור שיש פה הרבה עבודה לפנינו. אנחנו פועלים מול חברות מאוד גדולות, כמו Verizon ו-Vodafone באנגליה, שמרוצות וכשאתה בפנים יש לאן להתרחב. כל עוד נעשה עבודה טובה, יהיו עוד הזדמנויות. אבל זה שוק דינמי, במיוחד בישראל, אף אחד לא יודע מה יהיה שבוע הבא. לכן אנחנו לא נותנים תחזית לשנת 2026, רק מדברים על צמיחה דו ספרתית חזקה בהמשך.


שווי השוק של אלוט עומד על 1.55 מיליארד שקל, לאחר שזינקה ב-233% ב-12 החודשים האחרונים, ו-38% מתחילת השנה. החברה רשמה הפסד נקי ברבעון הראשון, אך במבט קדימה מכפיל הרווח העתידי עומד על כ-36.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חצאי אמיתות ואי דיוקים אין כלום חדש חוץ מדיבורים וקיצוצים (ל"ת)
    אחד שיודע 12/07/2025 00:45
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 15/07/2025 14:05
    הגב לתגובה זו
    שנה את השם שלך לפחות משהו יהיה נכון
  • 2.
    אנונימי 10/07/2025 11:55
    הגב לתגובה זו
    אין שום דבר משמעותי חדש באלוט.ממליץ לרשות לפקוח עין.
  • 1.
    בן 10/07/2025 09:33
    הגב לתגובה זו
    מעט מאוד פעמים החברה הרוויחה
  • אנונימי 12/07/2025 00:59
    הגב לתגובה זו
    אכן החוב נמחק אבל רוב הכסף לא בחברה.
בנק פיקדון (דאלי)בנק פיקדון (דאלי)

כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות?

התשואה על המק"מים ירדה ל-3.5%, הבנקים בקרוב יורידו את הריבית על פיקדונות. הקרנות הכספיות עשויות לספק תשואה נמוכה מפיקדונות

מנדי הניג |

סיום המלחמה והחזרת החטופים ישפיעו על ההשקעות הסולידיות. תך ימים נפלה תשואת המק"מ ל-3.5%. אגרות החוב עלו והתשואה האפקטיבית ירדה, והשאלה שמשקיעים סולידים שואלים את עצמם - מה עדיף? קרנות כספיות או פיקדונות? או אולי בכלל מק"מ. לכאורה, לא אמור להיות שינוי בטעמים בגלל סיום המלחמה, אבל התוצאה העקיפה של סיום המלחמה על השוק היא הפחתת ריבית צפויה. השוק המקומי מגלם הפחתת ריבית גדולה - לכיוון 3.5% תוך שנה. רואים את זה במחירי האג"ח והמק"מ. 

הורדת ריבית צפויה ובקצב גדול לא משפיעה על מחזיקי הפיקדונות הקיימים, אבל היא תשפיע על הפיקדונות החדשים. הבנקים צפויים להוריד את הריבית במהירות ועדיין תוכלו למצוא פיקדונות בריבית של כ-4% בשנה.

המק"מים כבר עשו התאמה מלאה ל-3.5%, והקרנות הכספיות צפויות להניב מתחת ל-4%. הן עכשיו עם נכסים שמספקים תשואה שנתית של 4.2%-4.3%, אבל כשהן יגלגלו את הנכסים כי הנכסים שלהן הן לטווח מאוד קצר - חודשים בודדים, הן ירכשו נכסים סולידים בתשואה נמוכה יותר. ככה זה בשוק של ריבית יורדת. המשמעות היא שמי שרוצה תשואה שקלית טובה לשנה כנראה יקבל אותה דווקא בפיקדונות שהן לרוב מוצר נחות מהקרנות הכספיות. 

שינוי תשואות בשוק

התהליך הזה מתחיל בשוק המק"מים, שם התשואה השנתית ירדה בימים האחרונים לכ-3.5% אחרי שהיתה לפני שבוע-שבועיים כ-4%.  הירידה משקפת כאמור את הציפיות של השוק להורדת ריבית קרובה, כנראה  כבר בהחלטת בנק ישראל ב-24 בנובמבר. במצב כזה, כל אפיק שמתבסס על השקעה לטווח קצר מאוד - כמו קרנות כספיות - חוטף ראשון את השינוי. הקרנות האלה מחזיקות נכסים קצרים, לרוב לפדיון של עד שלושה חודשים, וכשהריבית בשוק יורדת, הן צריכות לחדש את ההשקעות-החזקות בריבית יותר נמוכה. זה קורה כמעט אוטומטית, ומוביל לכך שהתשואה שלהן נשחקת בהדרגה כל חודש.

לעומתן, פיקדון בנקאי לשנה מאפשר לכם לנעול את הריבית עכשיו -  בכ-4% בשנה בממוצע, אם כי זה עניין של ימים עד שזה יירד דרמטית. עכשיו זה הדקה ה-90 ליהנות מריבית של כ-4% לאורך שנה, גם אם הריבית תרד, בפיקדון שקלי בריבית קבועה מובטחת לכם הריבית הנקובה בעת ההפקדה. 

ניתוח דוחות כספיים (GEMINI)ניתוח דוחות כספיים (GEMINI)

הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מלחמה בורסה

ברקע היום ההיסטורי שבו החטופים החיים שבו לישראל, נדמה שגם שוק ההון נכנס בהדרגה לשלב "היום שאחרי". מעבר לשינוי במציאות הביטחונית והמדינית, מדובר גם ברגע מתאים להביט אחורה - אחרי יותר משנתיים של מלחמה ולמרות אי ודאות מתמשכת, הבורסה בתל אביב רשמה שגשוג יוצא דופן.

למרות הצניחה בתחילת הלחימה והחשש מהאטה חדה, כל הסקטורים המרכזיים סיימו את התקופה בעליות. חלקם, כמו הביטוח והבנקים, הציגו תשואות תלת ספרתיות, תוצאה ישירה של יציבות פיננסית, רווחיות גבוהה, וזרימת כספים לשוק המקומי.



TRADINGVIEW


הסקטור הפיננסי הוביל את השוק


שני הסקטורים הבולטים של השנתיים האחרונות היו הפיננסיים: הביטוח והבנקים.

מדד הביטוח זינק ביותר מ-240%, כשהחברות בענף הציגו רווחי שיא לאורך התקופה. סביבת הריבית הגבוהה סיפקה רוח גבית משמעותית, הגדילה את רווחי ההשקעות בתיקי הנוסטרו ואת הכנסות המימון, לצד עלייה בפרמיות בביטוחי חיים, בריאות ורכב. בנוסף, הבורסה החזקה תרמה לעליות שווי בתיקי הנכסים, והמשקיעים חזרו למניות הביטוח לאחר תקופה ארוכה של תמחור חסר.

גם מערכת הבנקאות נהנתה מתנאים תומכים. הריבית הגבוהה יצרה רווחי עתק לבנקים, שהציגו דוחות עם רווחיות גבוהה בכל רבעון, וחלוקות דיבידנד נדיבות שהגיעו ל-50% מהרווחים תמכו בביקושים למניות הבנקים. במקביל, היציבות היחסית של השוק המקומי והיעדר חשש ממשי ליציבות פיננסית הפכו את הבנקים למקלט בטוח בעיני המשקיעים, ומדד ת"א בנקים עלה ביותר מ-115%.