תחילת סיקור: אנטרופי מעניקה לדלק קידוחים המלצת תשואת יתר
חברת הייעוץ הכלכלי למוסדיים אנטרופי החלה לסקר את דלק קידוחים יהש עם המלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 12.57 שקלים ליחידה, פרמיה של כ-24.3% על שער הבסיס של יחידות ההשתפות הבוקר.
במסגרת עבודתו של האנליסט אוהד גוטליב אשר הגיעה לידי Bizportal, חושב שווי המאגרים תמר ולוויתן במודל DCF נומינלי, כשתזרים המזומנים מבוסס על הנחות ואומדני NSAI עם התאמות להיקף מכירות המאגרים, מחירי הגז והתאמת העלויות להיקף ההפקה. תחזית הביקוש לגז במשק המקומי התבססה על תחזית הביקוש לשנים 2018-2042 של ועדת אדירי.
המודל כלל תרחיש ייצוא לדולפינוס בהסתברות של 85%, שיקלול השקעות נוספות בתשתית שיסתכמו בכ-200 מיליון דולר. מחירי הגז במודל עומדים בשנת 2020 בטווח של 4.7-5 דולר ל-MMBTU ועולים בהדרגה עד כ-8 דולר ל-MMBTU בשנת 2045. שיעור ההיוון בו נעשה שימוש עבור מאגר תמר לאורך כל שנות התחזית עמד על 7.5% ועבור לוויתן נעשה שימוש בשיעור היוון של 9.5%.
- אנטרופי: הממשל התאגידי ב-60% מהחברות הגדולות לא מספק
- המתחרים של מיטב דש לא אישרו לאילן רביב את חבילת השכר החדשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים צפויים בשוק המקומי
כיום מאגר תמר הינו המאגר המפיק היחיד בישראל עם הספק שנתי של כ-10.65 BCM, ובנוסף אליו קיים מצוף המשמש לייבוא LNG. באנטרופי מציינים כי עד סוף שנת 2019 צפוי מאגר לוויתן להתחיל להפיק גז טבעי ובתחילת 2022 צפויה גם התחלת הפקה מהמאגרים כריש ותנין (תחילה מכריש ומספר שנים לאחר מכן תנין).
"היקף ההפקה השנתי המקסימלי בלוויתן יהיה כ-11.7-12 BCM ובכריש ותנין כ-4 BCM. גידול זה בכושר ההפקה צפוי לעלות בהרבה על הביקוש המקומי, כך שמחירי הגז הטבעי צפויים לרדת ביחס למחירים שמשלמים כיום לקוחות תמר (ביניהם חברת החשמל שמשלמת מחיר מופקע - ע.ס). כמו כן, על מנת לא להיוותר עם עודף כושר ייצור מהותי, על שותפי המאגרים תמר ולוויתן למצות את אפשרויות ייצוא הגז", כותב גוטליב.
לדברי גוטליב, ביולי 2021 חברת החשמל, הלקוחה העיקרית של מאגר תמר, זכאית להפחתה מהותית של עד 25% במחיר רכישת הגז הטבעי, אשר עומד על כ-6.1 דולר ל- MMBTU נכון לרבעון הרביעי של 2018. לאור זאת שהמחירים הגלומים בחוזים חדשים שנחתמו מגיעים למחירים של 4-5 דולר ל-MMBTU, מעריך גוטליב שהמחיר של החוזה מול חברת החשמל וממוצע מחירי הגז ירד באופן מהותי.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
זכויות השותפות בנכסי נפט
דלק קידוחים עוסקת בתחום חיפושי והפקת נפט וגז בישראל ומחזיקה 22% במאגר תמר (והחזקה עקיפה באמצעות זכויות תמר פטרוליום) מחזיקה 45.34% במאגר לוויתן. כמו כן, השותפות בעלת זיכיון בבלוק 12, בו נמצא מאגר אפרודיטה וזכאית לתמלוגים של 5.12%-2.47% מהמאגרים כריש ותנין כחלק מהסכם מכירת המאגרים לאנרג'יאן היוונית.
במסגרת סקירה שפרסמנו בשבוע שעבר, גם בבית ההשקעות IBI העניקו לדלק קידוחים המלצת תשואת יתר, עם מחיר יעד של כ-13.5 שקל ליחידה, פרמיה של כ-33% על שער הבסיס של יחידות ההשתתפות הבוקר (לכתבה המלאה).
- 7.רימר 15/01/2019 08:59הגב לתגובה זורואים שהכותב מקצוען
- 6.המבקר 10/01/2019 17:12הגב לתגובה זוממליץ
- 5.רפי 08/01/2019 10:22הגב לתגובה זואנשים הלוו כספים לדלק נדל"ן באמצעות איגרות חוב, (לא מניות-חשוב להדגיש). והנה נוצרה נורמה חדשה במדינה שאין חובה להחזיר חובות. אם החייב רוחו טובה עליו, יחזיר אם לא , לא יחזיר. האם זו המדינה שאנו רוצים לחיות בה ?
- 4.שיחזיר את הכסף שגזל ממשקיעי דלק נדל"ן (ל"ת)תום 07/01/2019 13:55הגב לתגובה זו
- 3.שמואל 07/01/2019 12:39הגב לתגובה זומדוע מחזיק יה"ש משלם מס על דיוידנד קרוב ל- 95% ?
- 2.עמך 07/01/2019 11:53הגב לתגובה זועליה במניה של 24%=משיכה 24 מ"$
- 1.דניאל 07/01/2019 10:56הגב לתגובה זוהמלצה טובה על דלק קידוחים למה היא יורדת צריכה לזנק מוזר

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
