בזק: סיטי נשאר בהמלצת "תשואת שוק", משנה את מחיר היעד

בחודש דצמבר הפחית האנליסט מייקל קלאר את ההמלצה לחברת התקשורת מ"קניה" ל"תשואת שוק"
אבי שאולי | (4)
נושאים בכתבה בזק

פחות מחמישה חודשים לאחר שסיטי בנק הוריד את ההמלצה למניית בזק מ"קנייה" ל"נטרלי", השאיר האנליסט מייקל קלאר ביום שישי את ההמלצה על "ניטרלי", אך העלה את מחיר היעד מ-6.9 שקלים ל-7.1 שקלים (כ-3% יותר). מחיר הבסיס של חברת התקשורת הבוקר - 7.58 שקלים. מייקל קלאר מעדכן את מחיר היעד למניית בזק לאחר שאושר המהלך לרכישת מניות בזק מידי בעל השליטה, שאול אלוביץ'. מייקל קלאר מעריך שהליכי המיזוג עם החברה הבת בזק בינלאומי יביאו לחיסכון בעלויות של 250 מיליון שקל על פני שנתיים.  סיטי: "הקונסולידציה עם חברת YES תוסיף 450 מיליון שקל ברבעון לאביטדה ומנגד ההכנסות בשוק הסלולר (דרך חברת פלאפון) ימשיכו לרדת. בתחום ה-ADSL בזק צפויה לגייה בשנת 2015 עוד 60 אלף לקוחות".  נקודה מעניינת היא צפי של הכנסות של כ-200 מיליון שקל ממכירת נדל"ן בשנת 2015. מניית בזק זינקה ביותר מ-30% בתוך שנה בשנן שהמניות של חברות הסלולר קרסו באותה תקופה בדיוק. בזמן שההכנסות של פלאפון נחתכות, לבזק יש מקורות הכנסה אחרים: תקשורת קווית, שירותי תקשורת בינלאומיים, אינטרנט, בזק בינלאומי ו-YES. גם בלאומי פרטנר לא מתלהבים ממחיר המניה של בזק בתחילת החודש האנליסט גיל דטנר ממחלקת המחקר של לאומי שוקי הון פרסם המלצה דובית למניית בזק חת הכותרת - "תימחור המניה אופטימי מידי". דטנר הסביר שבזק נסחרת כעת לפי מכפיל EBITDA של 7.6, שזה גבוה ב-8.6 מהמכפיל הממוצע לפי בלומברג עבור חברות דומות באירופה. בשורה התחתונה הוריד גיל דטנר את מחיר היעד למניית בזק מ-6.2 שקלים ל-6 שקלים ואת ההמלצה חתך מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". חברת בזק סיימה את שנת 2014 עם הכנסות של 9.05 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.1 מיליארד שקל. הדוחות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 יפורסמו ב-14 במאי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנליסט 26/04/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    אנליסטים בגרוש שבונים מודלים על בסיס חשבון מכולת
  • 3.
    קורא נבון 26/04/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    תשואת שוק או ניטרלי? תחליטו.
  • 2.
    אבי 26/04/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    בזק ב710...הם כמובן לא ישנו את המחיר אחרי הדיב...ליצנים.... ואם בזק ב710 - זה עדיין נותן שווי של 19.5 מיליארד שקל - מה שאומר שהמניות בידי ביקום יהיו שוות 6 מיליארד ( היום שוות 6.4 מיליארד) כלומר ביקום לפי שער אחרון עדיין תסחר בדיסקאונט של כ50%...איזה עיוות לא נורמלי....
  • 1.
    השוק לא טועה - ליצנליסטים (ל"ת)
    חזק בכל הפירמידה 26/04/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.