בזק: סיטי נשאר בהמלצת "תשואת שוק", משנה את מחיר היעד

בחודש דצמבר הפחית האנליסט מייקל קלאר את ההמלצה לחברת התקשורת מ"קניה" ל"תשואת שוק"
אבי שאולי | (4)
נושאים בכתבה בזק

פחות מחמישה חודשים לאחר שסיטי בנק הוריד את ההמלצה למניית בזק מ"קנייה" ל"נטרלי", השאיר האנליסט מייקל קלאר ביום שישי את ההמלצה על "ניטרלי", אך העלה את מחיר היעד מ-6.9 שקלים ל-7.1 שקלים (כ-3% יותר). מחיר הבסיס של חברת התקשורת הבוקר - 7.58 שקלים. מייקל קלאר מעדכן את מחיר היעד למניית בזק לאחר שאושר המהלך לרכישת מניות בזק מידי בעל השליטה, שאול אלוביץ'. מייקל קלאר מעריך שהליכי המיזוג עם החברה הבת בזק בינלאומי יביאו לחיסכון בעלויות של 250 מיליון שקל על פני שנתיים.  סיטי: "הקונסולידציה עם חברת YES תוסיף 450 מיליון שקל ברבעון לאביטדה ומנגד ההכנסות בשוק הסלולר (דרך חברת פלאפון) ימשיכו לרדת. בתחום ה-ADSL בזק צפויה לגייה בשנת 2015 עוד 60 אלף לקוחות".  נקודה מעניינת היא צפי של הכנסות של כ-200 מיליון שקל ממכירת נדל"ן בשנת 2015. מניית בזק זינקה ביותר מ-30% בתוך שנה בשנן שהמניות של חברות הסלולר קרסו באותה תקופה בדיוק. בזמן שההכנסות של פלאפון נחתכות, לבזק יש מקורות הכנסה אחרים: תקשורת קווית, שירותי תקשורת בינלאומיים, אינטרנט, בזק בינלאומי ו-YES. גם בלאומי פרטנר לא מתלהבים ממחיר המניה של בזק בתחילת החודש האנליסט גיל דטנר ממחלקת המחקר של לאומי שוקי הון פרסם המלצה דובית למניית בזק חת הכותרת - "תימחור המניה אופטימי מידי". דטנר הסביר שבזק נסחרת כעת לפי מכפיל EBITDA של 7.6, שזה גבוה ב-8.6 מהמכפיל הממוצע לפי בלומברג עבור חברות דומות באירופה. בשורה התחתונה הוריד גיל דטנר את מחיר היעד למניית בזק מ-6.2 שקלים ל-6 שקלים ואת ההמלצה חתך מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". חברת בזק סיימה את שנת 2014 עם הכנסות של 9.05 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.1 מיליארד שקל. הדוחות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 יפורסמו ב-14 במאי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנליסט 26/04/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
    אנליסטים בגרוש שבונים מודלים על בסיס חשבון מכולת
  • 3.
    קורא נבון 26/04/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    תשואת שוק או ניטרלי? תחליטו.
  • 2.
    אבי 26/04/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    בזק ב710...הם כמובן לא ישנו את המחיר אחרי הדיב...ליצנים.... ואם בזק ב710 - זה עדיין נותן שווי של 19.5 מיליארד שקל - מה שאומר שהמניות בידי ביקום יהיו שוות 6 מיליארד ( היום שוות 6.4 מיליארד) כלומר ביקום לפי שער אחרון עדיין תסחר בדיסקאונט של כ50%...איזה עיוות לא נורמלי....
  • 1.
    השוק לא טועה - ליצנליסטים (ל"ת)
    חזק בכל הפירמידה 26/04/2015 14:43
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.