בזק: סיטי נשאר בהמלצת "תשואת שוק", משנה את מחיר היעד
פחות מחמישה חודשים לאחר שסיטי בנק הוריד את ההמלצה למניית בזק מ"קנייה" ל"נטרלי", השאיר האנליסט מייקל קלאר ביום שישי את ההמלצה על "ניטרלי", אך העלה את מחיר היעד מ-6.9 שקלים ל-7.1 שקלים (כ-3% יותר).
מחיר הבסיס של חברת התקשורת הבוקר - 7.58 שקלים. מייקל קלאר מעדכן את מחיר היעד למניית בזק לאחר שאושר המהלך לרכישת מניות בזק מידי בעל השליטה, שאול אלוביץ'. מייקל קלאר מעריך שהליכי המיזוג עם החברה הבת בזק בינלאומי יביאו לחיסכון בעלויות של 250 מיליון שקל על פני שנתיים.
סיטי: "הקונסולידציה עם חברת YES תוסיף 450 מיליון שקל ברבעון לאביטדה ומנגד ההכנסות בשוק הסלולר (דרך חברת פלאפון) ימשיכו לרדת. בתחום ה-ADSL בזק צפויה לגייה בשנת 2015 עוד 60 אלף לקוחות".
נקודה מעניינת היא צפי של הכנסות של כ-200 מיליון שקל ממכירת נדל"ן בשנת 2015. מניית בזק זינקה ביותר מ-30% בתוך שנה בשנן שהמניות של חברות הסלולר קרסו באותה תקופה בדיוק. בזמן שההכנסות של פלאפון נחתכות, לבזק יש מקורות הכנסה אחרים: תקשורת קווית, שירותי תקשורת בינלאומיים, אינטרנט, בזק בינלאומי ו-YES.
גם בלאומי פרטנר לא מתלהבים ממחיר המניה של בזק בתחילת החודש האנליסט גיל דטנר ממחלקת המחקר של לאומי שוקי הון פרסם המלצה דובית למניית בזק חת הכותרת - "תימחור המניה אופטימי מידי". דטנר הסביר שבזק נסחרת כעת לפי מכפיל EBITDA של 7.6, שזה גבוה ב-8.6 מהמכפיל הממוצע לפי בלומברג עבור חברות דומות באירופה. בשורה התחתונה הוריד גיל דטנר את מחיר היעד למניית בזק מ-6.2 שקלים ל-6 שקלים ואת ההמלצה חתך מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". חברת בזק סיימה את שנת 2014 עם הכנסות של 9.05 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2.1 מיליארד שקל. הדוחות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 יפורסמו ב-14 במאי. 
- 4.אנליסט 26/04/2015 16:25הגב לתגובה זואנליסטים בגרוש שבונים מודלים על בסיס חשבון מכולת
- 3.קורא נבון 26/04/2015 15:11הגב לתגובה זותשואת שוק או ניטרלי? תחליטו.
- 2.אבי 26/04/2015 15:10הגב לתגובה זובזק ב710...הם כמובן לא ישנו את המחיר אחרי הדיב...ליצנים.... ואם בזק ב710 - זה עדיין נותן שווי של 19.5 מיליארד שקל - מה שאומר שהמניות בידי ביקום יהיו שוות 6 מיליארד ( היום שוות 6.4 מיליארד) כלומר ביקום לפי שער אחרון עדיין תסחר בדיסקאונט של כ50%...איזה עיוות לא נורמלי....
- 1.השוק לא טועה - ליצנליסטים (ל"ת)חזק בכל הפירמידה 26/04/2015 14:43הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
