אמון הצרכנים: 38% מהציבור - ישראל בדרך הנכונה, כמה יקנו היום דירה?

המדד נמצא ברמה הגבוהה ביותר ב-12 החודשים האחרונים. ההערכה: השיפור נבע מעליות שערים בשוק ההון ובשוק העבודה
לירן סהר | (3)
נושאים בכתבה מדד אמון הצרכנים

המצב רוח הכלכלי של עם ישראל הולך ומשתפר, למרות התחושה הכללית של נגיסה בהכנסות בעקבות עליית יוקר המחייה, בדגש על מחירי הדיור. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר עלה בחודש מארס ב- 5.1 נקודות לרמה של 126.2 (אפריל 100 נקודות). המדד למצב השוטף עלה ב- 8.5 נקודות ומדד הציפיות עלה ב- 2.8 נקודות.

בארה"ב נרשמה באותה התקופה עלייה של 4 נקודות במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד לרמה של 82.3 נקודות. רמת המדד. היא הגבוהה ביותר בשש השנים האחרונות והיא משקפת אמון גובר בכלכלת ארה"ב וציפיות חיוביות להמשך.

כלכלני בנק הפועלים מסרו כי מדד אמון הצרכנים רשם החודש עלייה חדה יחסית ונמצא ברמתו הגבוהה ביותר בשנים עשר החודשים האחרונים - "אנו מעריכים כי השיפור באמון הצרכנים נבע מעליות השערים בשוק ההון כמו גם מהמשך השיפור בשוק העבודה. שיעור האבטלה ירד בחודש פברואר לרמה נמוכה של 5.8% תוך עלייה במספר המועסקים".

האינדיקאטורים לצריכה הפרטית היו מעורבים: עלייה בעסקאות בכרטיסי האשראי בחודש פברואר, אך מנגד ירידה במכירות רשתות השיווק. הכלכלנים מעריכים כי במידה ואי הוודאות לגבי צעדי הממשלה בשוק הדיור תביא לקיפאון ברכישת דירות חדשות בחודשים הקרובים, הדבר עלול לגרום, בטווח הקצר, לירידה בצריכת מוצרי בני-קיימא".

20.9% - המצב הכלכלי כיום טוב

20.9% מהנשאלים בסקר השיבו שהמצב הכלכלי כיום טוב, זאת בהשוואה ל-16.5% בחודש עבר, 32.1% השיבו שמצבם רע ואילו 46.1% השיבו שמצבם בינוני.

הציבור יותר אופטימי ביחס למצבו הכלכלי לקראת 6 החודשים הקרובים: 14.4% השיבו שמצבם יהיה יותר טוב, זאת לעומת 12.2% בחודש שעבר, 29.2% השיבו שמצבם יהיה יותר רע, זאת לעומת 32.2% בפברואר ו-50.5% השיבו שהמצב יהיה ללא שינוי, לעומת 50.8% בפברואר.

ביחס לרכישת דירה, מתברר שלמרות תוכניות מע"מ 0% לזוגות רוכשי דירה ראשונה ו'מחיר מטרה', אשר צפויות לפי מומחים בתחום הנדל"ן להוביל לקיפאון בשוק, שיעור האוכלוסיה שאמרה במארס שכעת זמן לא טוב לקנות דירה (וגם רכב) עומד על 39.2%, זאת לעומת 40.9% בחודש פברואר. 11.6% אמרו שכעת זמן טוב לקנות, לעומת 11.7% ו43% אמרו שהמצב הוא לא טוב ולא רע, לעומת 44.2% בחודש פברואר.

בנוגע למצב התעסוקה, 13.7% סבורים שיש כיום הרבה משרות, לעומת 11.9% בחודש פברואר, 48.9% סבורים שיש מעט משרות, לעומת 50.9% בפברואר ו-28.8% סבורים שיש לא הרבה ולא מעט, לעומת 28.7% בפברואר. בנוגע לעתיד, 10.1% סבורים שבעוד 6 חודשים יהיו יותר משרות, לעומת 9.3% בפברואר, 13.2% מעריכים שיהיו פחות משרות, לעומת 23.7% בחודש פברואר ו-61.8% מעריכים שיהיו לא הרבה ולא מעט, לעומת 57.4% בחודש פברואר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

18.7% - ההכנסה למשק בית תעלה

לגבי ההכנסה למשק בית, 18.7% סבורים שהיא תהיה יותר טובה בעוד 6 חודשים, לעומת 15.7% בחודש פברואר, 13.2% מעריכים שהיא תהיה יותר נמוכה, לעומת 13.8% בחודש פברואר ו-64% מעריכים שהיא תישאר ללא שינוי, לעומת 67.3% בחודש פברואר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קול העם 17/05/2014 12:51
    הגב לתגובה זו
    רוב הציבור לא מרוצה. לחלקו גם אין יכולת לעצור ולהרהר בכך. ובינתיים בראש הפידמידה ממשיכים לשאוב את כל משאבינו. משאבי העבר, ומשאבי העתיד.
  • 2.
    דוד 01/04/2014 14:16
    הגב לתגובה זו
    יש לנו מדינה יפיפיה ועם שפשוט לא מגיע לו להנות ממה שהיא מציעה. עצוב, אך בקצב הזה, המדינה מכשילה את עצמה בכל תחום אפשרי וככל שהזמן עובר, רק נהיה פה גרוע יותר ויותר. לא רוצה לדמיין מה יקרה פה בעוד 30-50 שנה. זה לא יהיה טוב, זה בטוח.
  • 1.
    בלוף=מעמד ביניים עני=כ-200משכורת=מחירהזוי50%=מיתון!!!!! (ל"ת)
    דמגוגיה הרצה לפראייר 01/04/2014 12:56
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.