טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון מבטלת את גלולת הרעל: הדירקטוריון מאמין בחזרה לצמיחה

אחרי חודשים של עימותים מול בעלי מניות מוסדיים, פריון נוטשת את מנגנון ההגנה מהשתלטות "גלולת הרעל"

אביחי טדסה | (2)

פריון פריון נטוורק -0.84%   הודיעה היום כי דירקטוריון החברה החליט לבטל באופן מיידי את תוכנית הזכויות ("גלולת הרעל") שהופעלה מוקדם יותר השנה - מהלך שנועד במקור להקשות על בעלי עניין חדשים להשתלט על החברה. הביטול מגיע, לדברי ההנהלה, לאחר שיפור משמעותי בשווי הכלכלי של פריון וביצירת ערך לבעלי המניות. בתוך כך הודיעה החברה כי תפרסם את תוצאות הרבעון השני ביום שני, 11 באוגוסט, לפני פתיחת המסחר, ולאחר מכן תקיים שיחת ועידה בהובלת המנכ"ל טל יעקובסון וה-CFO אלעד צוברי.


גלולת הרעל שהפעילה פריון בתחילת חודש אפריל עוררה סערה בשוק המקומי. מנגנון "גלולת הרעל", שמקנה לבעלי מניות קיימים אפשרות לקנות מניות במחיר מוזל אם גורם עוין חוצה סף החזקה מסוים, נועד להקשות על השתלטות חיצונית, אך בפועל שימש כמחסום למשקיעים אקטיביסטיים שביקשו להציף ערך בחברה. שניים מהם, וואליו בייס והפניקס, שצברו יחד קרוב ל־12% ממניות החברה, ניסו להביא לביטול המנגנון, ודרשו לכנס אסיפה כללית מיוחדת. הלחץ שהפעילו תרם לזינוק של 25% במניית פריון תוך זמן קצר.


סיקרנו בביזפורטל בהרחבה את הסיפור: רשות ניירות ערך לא מנעה את הפעלת המנגנון, ואף נימקה את עמדתה בכך שמדובר בחברה דואלית שכפופה להוראות ה-SEC. אך ההחלטה נתפסה אז ככניעה - כזו שמסכלת את זכותם של בעלי מניות להשפיע, במיוחד על רקע משבר האמון מול ההנהלה. חלק מהמשקיעים טענו שההחלטה נועדה לשמר את השליטה בידי הנהלת החברה ולחסום בעלי מניות מלהחליף את יעקובסון, שנתפס כגורם המעכב את השינוי.


פריון אמנם עדיין מציגה רווח ותזרים חיובי, אך שווי השוק שלה נחתך בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית. המניה, שקרסה בעקבות אובדן שותף אסטרטגי, וחוותה גל של אזהרות רווח, ירידה בפעילות וחוסר אמון מתמשך מצד המשקיעים. גורמים בשוק העריכו כי ביטול גלולת הרעל נועד להקל על כניסת בעל שליטה חדש או לחילופין, לאפשר לאקטיביסטים להוביל תהליך שינוי עמוק בחברה, לרבות החלפת ההנהלה.


המהלך הנוכחי - ביטול גלולת הרעל, דווקא בעת שהמניה מתחילה להתאושש, מאותת על שינוי כיוון אפשרי, ואולי גם על פתיחות לשיח עם המשקיעים. עיני השוק נשואות כעת לדוחות הרבעון השני ולתגובות שיגיעו מהקרנות הגדולות המחזיקות בחברה.


שווי השוק של פריון עומד על כ-1.65 מיליארד שקל, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-18%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-17%. ההון העצמי של החברה עומד על כ-2.66 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 10/07/2025 17:18
    הגב לתגובה זו
    מה זה
  • 1.
    אנונימי 10/07/2025 15:03
    הגב לתגובה זו
    בדרך למעלה בעה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.