טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה
דוחות

פריון מכה את תחזית הרווח למניה וההכנסות ועולה בטרום

החברה הישראלית הכתה את התחזיות עם הכנסות של 103 מיליון דולר ברבעון השני ורווח מתואם של 0.26 דולר למניה, לצד השקת מוצר חדש שיאפשר למפרסמים בטלוויזיות חכמות למדוד החזר השקעה בזמן אמת

רן קידר |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

פריון נטוורק Perion Network -7.88%   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025 והציגה ביצועים מעל הציפיות: ההכנסות הסתכמו בכ-103 מיליון דולר, ירידה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל, אך גבוהות בכ-3 מיליון דולר מהתחזיות. הרווח המתואם למניה עמד על 0.26 דולר, והכה את התחזית ב-0.09 דולר. בנוסף, החברה דיווחה כי לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2023 נרשמה צמיחה שנתית בהכנסות מתחום Advertising Solutions, שעלו ב-8%. פריון אף שמרה על תחזית ההכנסות וה-EBITDA לשנת 2025. במהלך הרבעון רכשה החברה 3.6 מיליון מניות של עצמה בסך כולל של 33.4 מיליון דולר.

במקביל לדוחות, פריון הכריזה על השקת Performance CTV, הרחבה משמעותית לפלטפורמת Perion One, המיועדת לערוץ הטלוויזיות החכמות, אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הפרסום הדיגיטלי. הפתרון החדש מאפשר למפרסמים להריץ קמפיינים ממוקדי-ביצועים בערוצי סטרימינג מובילים כגון Hulu, HBO Max, דיסני+, Discovery+, NBC ו-DirecTV, תוך שימוש באלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית לייעול ההשקעה בפרסום.

שוק ה-CTV (טלוויזיות חכמות) בארה"ב צפוי להגיע ליותר מ-36 מיליארד דולר כבר במהלך 2026, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 15.6% בשנים 2024-2028. פריון מבקשת לנצל מגמה זו כדי להרחיב את נתח השוק שלה ולהביא למפרסמים פתרונות מדידים שיחברו בין השקעה במדיה לתוצאות בפועל, המרות, מכירות והחזר על הוצאות פרסום (ROAS).

טל יעקובסון, מנכ"ל פריון: "Performance CTV הוא פריצת דרך נוספת בפלטפורמה של Perion One, ומביא את הדיוק של שיווק מוכוון-ביצועים לערוץ הפרסום בטלוויזיות החכמות. פתרון זה מעניק לשיווק ב-CTV יכולת ייחוס לתוצאות אמיתיות ומוחשיות, מעבר לחשיפה בלבד, וכך פותח את הדלת לתקציבים ממוקדים חדשים מתוך מטרה להרחיב את נתח השוק שלנו ולחזק את מעמדנו בערוצי וידאו בעלי צמיחה גבוהה. ההשקה של Performance CTV תואמת את האסטרטגיה שלנו לספק פתרונות מבוססי תוצאות עבור לקוחותינו".

סיכונים ו

עם זאת, הסיכונים של פריון נותרו משמעותיים היות ולמטרות מדידת האפקטיביות של הקמפיינים ולהצגת מודעות מותאמות, החברה אוספת מידע רב, כולל נתונים אישיים, על אופן האינטראקציה של משתמשים עם פרסומות. עם זאת, רגולציה עתידית עשויה להגביל את איסוף ושימוש המידע, להעלות את עלותו או אף לאסור חלק ממנו. מצב כזה עלול לפגוע משמעותית ברווחיות החברה ובצמיחת תזרים המזומנים החופשי שלה. 

בנוסף, שוק הדפדפנים מרוכז מאוד, כאשר ארבעה דפדפנים מחזיקים ביותר מ-94% מהשוק, וכרום של גוגל מחזיק לבדו מעל 65%. ריכוזיות זו מגבילה את כוח המיקוח של החברה, שנאלצת להתאים את שירותיה לשינויים שגוגל, למשל, עלולה להכתיב. מגבלות עתידיות נוספות על שירותי החיפוש עשויות לפגוע ברווחיות החברה ובצמיחת תזרים המזומנים שלה. במהלך 2024, למשל, מיקרוסופט ביצעה שינויים ב-Bing וההסכם איתה הופסק. 

למרות הסיכונים הללו, פריון אישרה את תחזית 2025, שנשענת על המשך חדירה לשוקי DOOH, CTV ו-Retail Media, לצד סינרגיות מרכישת Greenbids, שכבר תרמו עסקאות בהיקף של מעל מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים לאחר הרכישה.

קיראו עוד ב"גלובל"

שווי השוק של פריון הוא 459.8 מיליון דולר. במהלך 2025 עלתה מניית החברה בכ-20.5% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-21.1%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לאופולד אשנברנרלאופולד אשנברנר

ללא ניסיון בהשקעות: בן 23 גייס מיליארד וחצי דולר לקרן AI

בגיל 23 בלבד, ללא ניסיון השקעות קודם, לאופולד אשנברנר הצליח לגייס מעל 1.5 מיליארד דולר לקרן הגידור שהקים, המתמקדת בבינה המלאכותית ומשקיעה בחברות טכנולוגיה, אנרגיה וסטארט-אפים חדשניים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בינה מלאכותית

לאופולד אשנברנר הוא אחד המנהלים הצעירים ביותר בעולם קרנות הגידור. בגיל 23, ללא ניסיון השקעות מקצועי קודם, הוא הצליח לגייס כסף רב יותר לקרן החדשה שלו מרוב מנהלי התיקים המנוסים כשהם פותחים קרן עצמאית. הגיוס המוצלח נובע מהמוניטין שלו כמומחה צעיר לבינה מלאכותית, תחום שמושך עניין רב מצד משקיעים.


קרן ההגידור שלו, Situational Awareness, מנהלת כיום יותר מ-1.5 מיליארד דולר. הוא מתאר אותה כ"צוות חשיבה על בינה מלאכותית". האסטרטגיה כוללת השקעות במניות של חברות שצפויות להפיק תועלת מפיתוח טכנולוגיות AI - חברות מוליכים למחצה, תשתיות וחברות אנרגיה, יחד עם השקעות בחברות סטארט-אפ נבחרות כמו Anthropic. אשנברנר בחר לקרוא לקרן על שם המאמר שכתב על הזדמנויות וסיכוני הבינה המלאכותית המתקדמת. כשותף למחקר הוא גייס את קרל שולמן, חוקר בתחום הבינה המלאכותית שעבד בעבר בקרן ההשקעות של פיטר ת'יל.


התוצאות עד כה חיוביות. הקרן רשמה עלייה של 47% אחרי עמלות במחצית הראשונה של השנה. באותה תקופה, מדד S&P 500 עלה ב-6% כולל דיבידנדים, ומדד של קרנות גידור טכנולוגיות עלה כ-7%. אשנברנר, יליד גרמניה, עבד תקופה קצרה כחוקר ב-OpenAI לפני שעזב את החברה.

הכסף רץ אחרי ה-AI

אשנברנר אינו המנהל היחיד שמנסה לרכוב על גל הבינה המלאכותית. קרנות גידור המתמחות בתחום זה הוקמו בקצב מהיר בחודשים האחרונים. התופעה נובעת מהעניין הגובר של משקיעים להשתתף בסיפור הצמיחה של הבינה המלאכותית.


Value Aligned Research Advisors, חברת השקעות מניו ג'רזי שהוקמה על ידי האנליסטים הכמותיים לשעבר בן הוסקין ודיוויד פילד, השיקה קרן גידור המתמקדת בבינה מלאכותית במרץ. הקרן צברה כבר כמיליארד דולר בנכסים. החברה מנהלת בסך הכל כ-2 מיליארד דולר באסטרטגיות השקעה הקשורות לבינה מלאכותית. גם מנהלי קרנות מנוסים נכנסים לתחום. סטיב כהן, מנהל הקרן Point72, הקצה 150 מיליון דולר להקמת קרן גידור המתמחה בבינה מלאכותית. הקרן, שנקראת Turion על שם מדען המחשבים אלן טיורינג, מנהלת כיום יותר מ-2 מיליארד דולר ורשמה עלייה של כ-11% השנה עד יולי.


אמיר פנוש, מנכ"ל סיוה. קרדיט: נתי לויאמיר פנוש, מנכ"ל סיוה. קרדיט: נתי לוי
דוחות

סיוה הכתה את הציפיות - המניה מזנקת

הכתה את התוצאות בשורה העליונה והתחתונה ומדווחת על אבן דרך משמעותית - הגעה למעל 20 מיליארד מכשירים מבוססי סיוה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אמיר פנוש סיוה

סיוה Ceva Inc. -0.55%   מפרסמת את התוצאות לרבעון השני עם עלייה של 6% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, שהסתכמו ב-25.7 מיליון דולר. התוצאה הזאת עקפה את תחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של כ-25.2 מיליון דולר בלבד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי (GAAP) של 15 סנט למניה, אבל הרווח המתואם (Non-GAAP), בניכוי הוצאות על אופציות לעובדים ועלויות הפחתת נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם על 7 סנט למניה גם הוא מעל תחזיות השוק שעמדו על 5 סנט למניה.בתגובה המניה מזנקת כ-10% למחיר 23.8 דולר ושווי השוק עוקף את ה-520 מיליון דולר, מתחילת השנה המניה השיגה תשואה שלילית של כ-31%.

סיוה מספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטיות, חישה חכמה ובינה מלאכותית למכשירי קצה. מוצרי הקניין הרוחני של החברה כוללים טכנולוגיות בלוטות׳, Wi-Fi, UWB, ודור 5; מעבדי בינה מלאכותית; והיתוך חיישנים. טכנולוגיות החומרה והתוכנה של סיוה משלבות רמות ביצועים גבוהות לצד צריכת הספק נמוכה ונצילות יעילה של שטח החומרה. הטכנולוגיות של סיוה משולבות במכשירים של יצרנים ומותגים מובילים, לצד יצרניות צעירות המעוניינות לזרז פיתוח מוצרים חדשים. עד כה, שולבו הטכנולוגיות של סיוה ביותר מ-18 מיליארד מוצרים, בהם שעונים חכמים ומגוון רחב של מכשירים לבישים ומוצרי IoT, מכוניות אוטונומיות, ורשתות סלולר דור 5.

עיקרי התוצאות

הכנסות הרישוי נותרו יציבות על 15 מיליון דולר, בעוד שהתמלוגים צמחו ל-10.7 מיליון דולר לעומת 9.2 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה. שיעור הרווח הגולמי GAAP ירד ל-86% לעומת 90% בשנה שעברה, וההפסד התפעולי GAAP הסתכם ב-4.5 מיליון דולר, לעומת הפסד זעום של 0.04 מיליון דולר ברבעון המקביל. במונחי Non-GAAP, הרווח התפעולי הסתכם ב-0.8 מיליון דולר והרווח הנקי ב-1.8 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2024.

במהלך הרבעון נחתמו 13 הסכמי רישוי IP למגוון יישומים, בהם ארבעה הסכמי NPU (מעבדי בינה מלאכותית) למכשירי צריכה ותשתיות ענן, עסקאות תקשורת V2X ומכ"ם 4D לרכב, בלוטות' למכשירים תעשייתיים וצרכניים, ואודיו מרחבי לאוזניות ודיבוריות. חמישה מההסכמים נחתמו עם לקוחות חדשים וארבעה עם יצרני OEM. החברה דיווחה על שיא במשלוחי IoT סלולרי ו-WiFi 6, עם 488 מיליון מוצרים שסופקו ברבעון, וכן על אבן דרך של 20 מיליארד מכשירים מבוססי הטכנולוגיה שלה מאז הקמתה.

לפי דו"ח IPnest לשנת 2025, סיוה מחזיקה בנתח שוק של 68% בתחום ה-IP לקישוריות אלחוטית פי עשרה מהמתחרה הקרוב. במקביל, החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת ALi מטאיוואן, במסגרתו ישולבו מעבדי ה-NeuPro-Nano וה-NeuPro-M של סיוה בפלטפורמת וידאו VDSS, מהלך שצפוי לשפר ביצועי AI חסכוניים באנרגיה במכשירי קצה חכמים.