טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה
דוחות

פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות

החברה הישראלית עוקפת את התחזיות עם הכנסות של 103 מיליון דולר ברבעון השני ורווח מתואם של 0.26 דולר למניה בזכות הבייבק שביצעה, לצד השקת מוצר חדש שיאפשר למפרסמים בטלוויזיות חכמות למדוד החזר השקעה בזמן אמת

רן קידר |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

פריון נטוורק Perion Network -0.59%   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025 והציגה ביצועים מעל הציפיות: ההכנסות הסתכמו בכ-103 מיליון דולר, ירידה של 5.2% לעומת הרבעון המקביל, אך גבוהות בכ-3 מיליון דולר מהתחזיות. הרווח המתואם למניה עמד על 0.26 דולר, והכה את התחזית ב-0.09 דולר. בנוסף, החברה דיווחה כי לראשונה מאז הרבעון השלישי של 2023 נרשמה צמיחה שנתית בהכנסות מתחום Advertising Solutions, שעלו ב-8%. פריון אף שמרה על תחזית ההכנסות וה-EBITDA לשנת 2025. במהלך הרבעון רכשה החברה 3.6 מיליון מניות של עצמה בסך כולל של 33.4 מיליון דולר.

במקביל לדוחות, פריון הכריזה על השקת Performance CTV, הרחבה משמעותית לפלטפורמת Perion One, המיועדת לערוץ הטלוויזיות החכמות, אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הפרסום הדיגיטלי. הפתרון החדש מאפשר למפרסמים להריץ קמפיינים ממוקדי-ביצועים בערוצי סטרימינג מובילים כגון Hulu, HBO Max, דיסני+, Discovery+, NBC ו-DirecTV, תוך שימוש באלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית לייעול ההשקעה בפרסום.

שוק ה-CTV (טלוויזיות חכמות) בארה"ב צפוי להגיע ליותר מ-36 מיליארד דולר כבר במהלך 2026, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 15.6% בשנים 2024-2028. פריון מבקשת לנצל מגמה זו כדי להרחיב את נתח השוק שלה ולהביא למפרסמים פתרונות מדידים שיחברו בין השקעה במדיה לתוצאות בפועל, המרות, מכירות והחזר על הוצאות פרסום (ROAS).

טל יעקובסון, מנכ"ל פריון: "Performance CTV הוא פריצת דרך נוספת בפלטפורמה של Perion One, ומביא את הדיוק של שיווק מוכוון-ביצועים לערוץ הפרסום בטלוויזיות החכמות. פתרון זה מעניק לשיווק ב-CTV יכולת ייחוס לתוצאות אמיתיות ומוחשיות, מעבר לחשיפה בלבד, וכך פותח את הדלת לתקציבים ממוקדים חדשים מתוך מטרה להרחיב את נתח השוק שלנו ולחזק את מעמדנו בערוצי וידאו בעלי צמיחה גבוהה. ההשקה של Performance CTV תואמת את האסטרטגיה שלנו לספק פתרונות מבוססי תוצאות עבור לקוחותינו".

סיכונים

עם זאת, הסיכונים של פריון נותרו משמעותיים היות ולמטרות מדידת האפקטיביות של הקמפיינים ולהצגת מודעות מותאמות, החברה אוספת מידע רב, כולל נתונים אישיים, על אופן האינטראקציה של משתמשים עם פרסומות. עם זאת, רגולציה עתידית עשויה להגביל את איסוף ושימוש המידע, להעלות את עלותו או אף לאסור חלק ממנו. מצב כזה עלול לפגוע משמעותית ברווחיות החברה ובצמיחת תזרים המזומנים החופשי שלה. 

בנוסף, שוק הדפדפנים מרוכז מאוד, כאשר ארבעה דפדפנים מחזיקים ביותר מ-94% מהשוק, וכרום של גוגל מחזיק לבדו מעל 65%. ריכוזיות זו מגבילה את כוח המיקוח של החברה, שנאלצת להתאים את שירותיה לשינויים שגוגל, למשל, עלולה להכתיב. מגבלות עתידיות נוספות על שירותי החיפוש עשויות לפגוע ברווחיות החברה ובצמיחת תזרים המזומנים שלה. במהלך 2024, למשל, מיקרוסופט ביצעה שינויים ב-Bing וההסכם איתה הופסק. 

למרות הסיכונים הללו, פריון אישרה את תחזית 2025, שנשענת על המשך חדירה לשוקי DOOH, CTV ו-Retail Media, לצד סינרגיות מרכישת Greenbids, שכבר תרמו עסקאות בהיקף של מעל מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים לאחר הרכישה.

קיראו עוד ב"גלובל"

שיחת המשקיעים שינתה את התמונה

בשיחת המשקיעים החברה ציינה כי היא רשמה ברבעון השני עלייה של 8% בהכנסות פתרונות הפרסום, הצמיחה הראשונה מאז הרבעון השלישי של 2023, עם תרומה בולטת ממדיה חיצונית דיגיטלית (DOOH) שצמחה ב־35% ומהתחזקות תחום המדיה הקמעונאית (Retail Media) שעלתה ב־27%. ההכנסות ממנועי חיפוש נותרו יציבות (22% מהמחזור), וההכנסות מהרשת עלו ב־5%. במקביל, הכנסות ה־CTV ירדו ב־5% עקב דחיית תקציבים למחצית השנייה של השנה.

החברה הציגה EBITDA מתואם של 7.1 מיליון דולר (שיעור של 7% מההכנסות), ורווח נקי Non-GAAP של 12 מיליון דולר (0.26 דולר למניה). תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 21.3 מיליון דולר, והמזומנים בקופה הסתכמו ב־318.5 מיליון דולר. במהלך הרבעון נרכשו 3.6 מיליון מניות ב־33.4 מיליון דולר, כשיתרת תוכנית הרכישה (38 מיליון דולר) צפויה להתבצע עד סוף השנה.

בהיבט האסטרטגי, פריון השיקה פתרון Performance CTV חדש עם שילוב טכנולוגיות ביצועים, והרחיבה את פריסת ה־DOOH באופן פרוגרמטי לשווקים באסיה ואירופה (כולל קוריאה, גרמניה ואיטליה). רכישת Greenbids משתלבת במערך Perion One ומייצרת סינרגיות, בעיקר ביכולות AI.

במהלך השאלות והתשובות, ההנהלה התייחסה לירידה של 5% ב־CTV והסבירה כי מדובר בדחיית תקציבים למחצית השנייה של השנה, תוך הצגת ציפייה לצמיחה בקצב מהיר מהשוק, המוערך בעלייה של 13% ב־2025. עם זאת, חלק מהמשתתפים העלו תהייה האם ההסבר הזה מספק, במיוחד על רקע השקתה של פלטפורמת Performance CTV וההשקעות שבוצעו בערוץ. לדבריהם, הפער בין הצפי האופטימי לבין הנתונים בפועל עלול להצביע על סיכון בתחזיות, אם התקציבים לא יחזרו בהיקף ובקצב שפריון מעריכה. ההנהלה מצדה הדגישה את הגישה ה"נטולת ערוצים" ואת העובדה שהחברה פועלת על פי תקציבי המפרסמים ולא לפי ביצועי ערוץ ספציפי.

בסיכום יום המסחר בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות המניה ירדה כ-10% במחזור מסחר גבוה. שווי השוק של החברה עומד על 1.42 מיליארד שקל לאחר שרשמה תשואה צנועה של 2.3% בלבד מתחילת השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).