מיכאל שלוסר
צילום: מצגת החברה

אריקה בי-קיור: חילוקי דעות עם רואי החשבון המבקרים עלולים לעכב את הדוחות הכספיים

החברה מתמודדת עם מחלוקת מול פירמת EY בעקבות ביקורת חקירתית על דו"חותיה הקודמים, מה שעלול להשפיע על פרסום הדוח התקופתי לשנת 2024. דירקטוריון החברה מחכה להתייחסות משרד ברלב לפני שיקבל החלטות בעניין

אביחי טדסה |

חברת אריקה בי-קיור לייזר אריקה בי-קיור  הודיעה כי קיבלה טיוטה של דו"ח ביקורת חקירתית ממשרד ברלב ושות', שנשכר לבדוק כשלים שהתגלו בדוחות הכספיים של החברה לשנים 2021 ו-2022. הטיוטה הועברה להתייחסות בעלי התפקידים הרלוונטיים, כולל פירמת EY, המשמשת כרואי החשבון המבקרים של החברה מאז 2019. ב-13 בפברואר 2025, החברה קיבלה מכתב מעורכי הדין של EY, שבו נדחו הטענות שהועלו בטיוטת הדו"ח. המכתב כלל דרישה כי דירקטוריון החברה ידחה את מסקנות הביקורת החקירתית בנוגע ל-EY, בטענה כי הטענות שהועלו כלפיה אינן מבוססות. EY אף ציינה כי אם הטענות לא יידחו, היא לא תוכל להמשיך ולשמש כרואי החשבון המבקרים של החברה.


דירקטוריון החברה הדגיש כי אין באפשרותו לקבוע את נכונות הטענות שהועלו בטיוטת הדו"ח החקירתי עד לקבלת הדו"ח הסופי ממשרד ברלב. בהתאם לכך, המכתב של EY הועבר חזרה לבדיקה והתייחסות מצד משרד ברלב. עם זאת, ההתניה מצד EY יוצרת אתגר משמעותי עבור החברה, שכן היא נדרשת למצוא משרד רואי חשבון חדש שיבצע את ביקורת הדוחות הכספיים לשנת 2024 בזמן קצר מאוד, כאשר המועד האחרון לפרסום הדוח הוא 31 במרץ 2025. בשל לוח הזמנים הצפוף, הסיכוי שמשרד רואי חשבון חדש יספיק להשלים את הביקורת בזמן נחשב נמוך. לכן, ב-15 בפברואר 2025 הודיע יו"ר הדירקטוריון ל-EY כי אם לא תחזור בה מהדרישה לדחיית הדו"ח החקירתי, החברה תראה בה אחראית לכל נזק שייגרם כתוצאה מאי-פרסום הדוח במועד.


כעת, דירקטוריון החברה ממתין להתייחסות הסופית של משרד ברלב לטיוטת הביקורת, שלאחריה יוחלט האם לאמץ או לדחות את מסקנות הדו"ח. במקביל, החברה תבחן את האפשרות להתקשרות עם משרד רואי חשבון חדש, למקרה ש-EY תבחר שלא להמשיך ולספק שירותי ביקורת לחברה.


כזכור, הרשות לניירות ערך דרשה בעבר מהחברה לתקן באופן מיידי את דוחות הכספיים החל ממחצית הראשונה של שנת 2021. לפי הרשות, החברה ניפחה את שורת ההכנסות בדוחות הנ"ל בסכום של 9 מיליון שקל, בעוד סעיף הוצאות הנהלה וכלליות נרשם בסכום הנמוך ב-2.5 מיליון שקל מהסכום בפועל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.