עמרם גייסה 98 מיליון שקל מעל למחיר השוק; המניה עולה

אחרי שצללה ביום חמישי ב-7%, מניית עמרם עולה היום במסחר, זאת בעקבות הגיוס שהראה כי ככל הנראה לא ידלל את בעלי המניות בכל מחיר

הרצי אהרון |

עמרם אברהםעמרם 0%  העוסקת בנדל"ן יזמי למגורים ובנדל"ן מניב בישראל. דיווחה הבוקר על גיוס של כ-98 מיליון שקל בהנפקה האחרונה שביצעה ביום חמישי והמניה עולה מהבוקר ב-4.5%. זאת לאחר שביום חמישי היא ירדה בכ-7%. 


סביר להניח שהסיבה שהשוק אוהב את הגיוס היא לא בעקבות שעמרם גייסה ודיללה את בעלי מניותיה, אלא להיפך, הוא לא אהב את זה ויותר מכך, הוא 'העניש' אותה על הגיוס והוריד אותה ביום חמישי ב-7% כאמור. אבל, מה שאנחנו רואים כעת זה בעצם העובדה שהגיעו ביקושים של כ-277 מיליון שקל ובעלי השליטה, אלון ויורם עמרם אמרו למעוניינים הנותרים - אנחנו לא מוכרים בכל מחיר. ואיפשרו גיוס של קצת פחות ממאה מיליון שקל.


המחיר ליחידה נקבע על 3,400 שקל - בזמן שלמוסדיים יש 2% עמלת בגין התחייבות מוקדמת. ההנפקה נסגרה בסכום של 1% מעל לשווי השוק בסגירת היום הקודם


גיוס הון - למה ולמי זה מועיל?

בעצם, אפשר לחשוב על גיוס הון כעל צורך בהגדלת המזומנים של החברה - אשר לפעמים מהווים חמצן ( עבור חברות ביו-מד לדוגמא) ולפעמים בעקבות צורך במימון פעילויות נוספות של החברה - צמיחה וכו'.



צריך לזכור - אנחנו לא מדברים על הנפקה ראשונה לציבור (IPO) שזה כמובן לא מהווה דילול לבעלי מניות קיימים (מהסיבה הפשוטה שאין עוד בעלי מניות כלל), אלא - אנחנו מדברים על מצב בו המשקיעים הקיימים, כלומר בעלי המניות בחברה, מדוללים - מה שאומר שבמקום להחזיק נתח מסוים בחרה למשל: 5%, אני אחזיק אחרי ההנפקה נתח נמוך יותר למשל:4.7%. 


זה משמעותי, ושזה קורה פעם אחר פעם זה עלול להדליק נורה אדומה למשקיע ולהזכיר לו שמטרתו כשהשקיע בחברה אינה הייתה שהיא תנפיק עוד מניות גדי להגדיל את סעיף המזומנים שלה ו'לשרוף' אותו, אלא - הוא השקיע כדי או להנות מרווחי החברה כדיבידנד או מעליית הערך של שווי שוק החברה.


את הצלילה של 7% במניית עמרם ביום חמישי אפשר לנסות להסביר ולומר שבעקבות ההנפקה השוק לא אהב את הדילול שהיה צפוי להגיע ו'העניש' את המניה. אבל, עכשיו כאשר אנחנו רואים את העלייה במניה ושהיא מתקרבת למחוק את הירידות שקרו בשבוע שעבר, רואים שהשוק אוהב את העברת המסר של בעלי השליטה בחברה אשר מאותתים לשוק שלא ינפיקו במחיר שלא תואם את מה שציפו לו מלכתחילה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מניית עמרם הונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב לפני פחות משנה, במחיר של 2083 אגורות למניה. מאז, המניה רשמה עלייה של כ-60%, שהובילה אותה לשיאים חדשים. הביצועים החזקים של המניה נבעו בין היתר מאמון המשקיעים בצמיחה של החברה ומפעילותה בשוק הנדל"ן המקומי.


שווי השוק של החברה עומד על כ-2.5 מיליארד שקל והונה העצמי הוא 1.15 מיליארד שקל. מכפיל הרווח שלה עומד על כ-26.


מניית עמרם אברהם
מניית עמרם בחצי השנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?