רונן ליבוביץ
צילום: אייס

דובר רשות שוק ההון עוזב – המכרז הקצרצר נסגר כבר מחר

רק שבוע ניתן לעובדי מדינה להגיש מועמדותם לתפקיד במקומו של רונן ליבוביץ שהודיע על עזיבתו. גם עזיבתו השקטה לא תורמת לכך שלא בטוח שרבים יגישו מועמדות
אלכסנדר כץ | (1)

רונן ליבוביץ, דובר רשות שוק ההון ביטוח וחסכון, רק הודיע בשבוע שעבר על עזיבתו, וכבר המכרז הפנימי למציאת מחליף - עומד להסתיים מחר (יום ה'). גורמים בשירות הציבורי מבקרים את הזמן הקצר שניתן להגיש מועמדות לתפקיד - בין 15 ל-22 במארס - כמו גם את העובדה שהמכרז יצא תחת מה שנראה כמו מעטה חשאיות, כשרבים בשירות הציבורי כלל לא יודעים ממנו.

 

ליבוביץ החל את הקריירה התקשורתית שלו ככתב באתר NEWS1 של יואב יצחק. בהמשך עבר לנענע10 וחדשות הרדיו האזורי, עד שחצה את הקווים לטובת דובר ויועץ תקשורת לח"כ ד"ר נחמן שי. ב-2012 הצטרף ליחידת הדוברות באוצר, ועם הקמתה של רשות שוק ההון ביטוח וחסכון בסוף 2016, הצטרף אליה כדובר תחת הממונה דורית סלינגר.

 

רשות שוק ההון ביטוח וחסכון הוקמה ב-2016 על פי חוק, והיא אינה כפופה למשרד האוצר. היא פועלת על פי נהלי נציבות שירות המדינה, וכך גם המכרז הנוכחי שאורכו שבוע בלבד – ופונה ראשית כל לעובדי מדינה. במידה ו-ועדת המינויים לא מוצאת מועמד מתאים, יופץ מכרז חיצוני שמשך זמן הגשת המועמדויות אליו יהיה ארוך משבוע.

 

דובר רשות שוק ההון ביטוח וחסכון אחראי על ניהול הפעילות השוטפת של יחידת התקשורת וההסברה, לרבות גיבוש האסטרטגיה התקשורתית של אותה יחידת סמך של משרד האוצר, גיבוש תכנית עבודה, אחריות לביצוע פעילות הסברה, דוברות, יחסי ציבור ופרסום ברגיעה, וגם בעתות חירום - בתיאום עם מטה ההסברה הלאומי ויחידת הביטחון המשרדית.

 

הדובר גם אחראי על גזרת הפרסום והשיווק – כגון גיבוש התפיסה ההסברתית של היחידה, אחריות להפקה והפצה של חומרי הסברה אודות פעילות היחידה, כולל סקירות, לקט ידיעות, חוברות וכתבות, אחריות להפקת קמפיינים כולל ניהול התקציב, ליווי ההפקה ועריכה, קביעת תמהיל מדיה ביצוע הערכה ושאר מרכיבי הקמפיין. הוא גם אחראי על פעילות המדיה החדשה והאינטרנט – כולל אחראיות לאתר של הממונה, רשתות חברתיות ואף הפעלת יועצי תקשורת חיצוניים.

 

חלק מדרישות התפקיד, למעט תואר אקדמי וניסיון בעולמות הדוברות והתקשורת, הם הכרות עם מערכת השלטון, החברה והמשק, הכרות של מפת התקשורת הישראלית, ניסיון בתחום האינטרנט והניו-מדיה, ניסיון בניהול משברים ובניהול קמפיינים.

מנציבות שירות המדינה נמסר: "במסגרת שיפור התהליכים לקיצור משכי הזמן לאיוש משרות, ולאור השינויים הטכנולוגיים הקיימים של פרסום המכרזים באמצעות גיוס מקוון, אשר  מאפשר חשיפה רחבה לכלל הציבור ונגישות מקסימלית, לרבות הגשת מועמדות מקוונת - נקבע כבר בשנת 2016 שמשך הזמן להגשת בקשה להשתתפות במכרז יהיה 7 ימים אחרי התאריך הראשון של פרסום המכרז. מבדיקה שעשינו עם משרד האוצר נמסר לנו כי בנוסף לפרסום שלנו באתר הנציבות, המכרז פורסם גם לידיעת כלל עובדי משרד האוצר - הן באמצעות פורטל המשרד  והן באמצעות מייל ישיר לכל העובדים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המכרזים האלה ברשויות הממשלתיות "תפורים", בגלל זה כנראה הזמן הקצר (ל"ת)
    רז 21/03/2018 17:21
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.