אחרי השקת אתרי רשת שוקן: כעת גם אפליקציות למקומונים
רשת מקומוני שוקן משיקה אפליקציות ייחודיות לכל מקומון - כך נודע לאייס. האפליקציות בגרסת אייפון ואנדרואיד כבר זמינות בחנויות האפליקציות השונות.
המהלך הזה מגיע 4 חודשים לאחר מהלך נרחב של הרשת מבית קבוצת הארץ, במסגרתו הקימה 'שוקן' 11 אתרי אינטרנט מקומיים באזור ההפצה של מקומוני הפרינט שלה, בין היתר עבור כלבו החיפאי, כל העיר הירושלמי, צומת השרון ועוד.
ההשקות של אתרי המקומונים והאפליקציות מגיעות כחלק מחיזוק זרוע הדיגיטל של קבוצת הארץ, ולאחר מהלכי התייעלות לפני מספר שנים ברשת. בחודשים האחרונים יש מהלך הפוך - גיוס של כמה עשרות עובדים חדשים - כתבים, עורכים, גרפיקאים, עורכי וידאו, סוכני מכירות ועוד.
כעת האפליקציות החדשות יספקו למשתמש כותרות אקטואליות, כתבות המגזין, שירותים ואינפורמציה מאתרי הרשת, אירועים מרכזיים בכל עיר ואזור, לוח עסקים עירוני ובקרוב גם לוח נדל"ן. ואולם מדובר באפליקציות "דו כיווניות": במקביל הגולשים יכולים לדווח למערכות העיתונים בזמן אמת על אירועים בעלי עניין.
את הקמפיין השיווקי להשקת האפליקציות, תחת הכותרת "כל עיר צריכה פּוּש", יוביל משרד הפרסום מנצ' של יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר.
כבר בתקופה הראשונה להשקת המקומונים המקוונים, הצליחו האתרים למשוך כ-100 אלף משתמשים כל אחד. שגיא גז, מנהל מערך הדיגיטל של הרשת, הוסיף לאייס כי בחודש החולף פקדו את אתרי הרשת כחצי מיליון גולשים, ומאז עלייתם לאוויר ביקרו בהם כבר יותר 1.5 מיליון גולשים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
