מתחת לרדאר: 'שוקן' מקימה רשת אתרי אינטרנט מקומיים
'כלבו' ו'כל העיר' כבר נהנים מאתרים שהושקו לפני 3 חודשים, ובסה"כ הכל הרשת אמורה לכלול 11 אתרים שיפעלו עצמאית. המהלך יוביל לגיוס עשרות עובדים
רשת שוקן נמצאת בעיצומו של מהלך חשאי משהו שאמור להחדיר אותה עמוק הרבה יותר לשוק הדיגיטלי, בתום עשור קשה לעולם הפרינט. לאייס נודע כי הנהלת הרשת מקימה רשת של 11 אתרי אינטרנט מקומיים באזור ההפצה של עיתוני הפרינט שלה, ומהלך כזה כבר הוביל לתחילת גיוס עובדים.
הצעד הראשוני החל לפני 3 חודשים עם הקמת 2 אתרים עבור 2 העיתונים הגדולים של הרשת - כלבו החיפאי וכל העיר הירושלמי. גורמים מספרים כי האתרים הצליחו למשוך בחודש האחרון כ-100 אלף משתמשים כל אחד. בימים האחרונים עלה לאוויר גם אתר צומת השרון רעננה, ועד אמצע חודש יולי יושקו שאר האתרים.
מדובר באתרים לצומת השרון הרצליה וצומת השרון כפר סבא, כמו גם אתרי אינטרנט למקומוני רשת השקמה של שוקן (השקמה כוללת עיתונים בחולון, בת ים, ראשון לציון, באר יעקב, בקעת אונו, יהוד, וגם עיתונים למגזרים הרוסי והדתי, א"כ). בשבועות האחרונים גויסה מיה מנע לשמש עורכת העל של השקמה שתהיה אחראית על הדיגיטל והפרינט, והיא זו שאמורה להוביל שוב את הקמת האתר. איציק עזרא יישאר עורך הפרינט. עד סוף החודש יעלו גם אתרים להשקמה בחולון, בת ים וראשון לציון. לרשת שוקן מקומונים גם באשדוד-אשקלון (כאן דרום) וגם בפתח תקווה (מלאבס). באזורים אלה גם יעלו אתרים בשבועות הקרובים.
בסך הכל אמורה רשת שוקן להפעיל 11 אתרי מקומונים. בעוד המתחרים מ-mynet של ידיעות אינטרנט (אתרי המקומונים של ynet) מפעילים בשנים האחרונות אתר מקומי פופולארי עם הומפייג' ארצי (שמוביל לאתרים האזוריים), בשוקן החליטו כי כל אתר יעמוד ברשות עצמו ויתרכז באזור שלו, אבל עם אותו עיצוב וגריד עבור כל הרשת.
ברשת עוד זוכרים את מהלכי ההתייעלות של השנים האחרונות. הקמת רשת אתרי המקומונים תוביל לגיוס של כמה עשרות עובדים חדשים - כתבים, עורכים, גרפיקאים, עורכי וידאו, סוכני מכירות ועוד, שיעבדו עבור האתרים המקומיים.
על המהלך אחראי מו"ל רשת שוקן אבי סולומון, שחייב למצוא אפיקי הכנסה נוספים על אלה של הפרינט - שכפי שקורה בכל העולם - הולך וקטן לאורך השנים. גורמים טוענים כי המהלך החדש לא מגיע על חשבון המקומונים ולא יוביל להליך התייעלות בגזרה זו, ולא נראה סגירה של עיתונים כפי שקרה בעשור האחרון, כמו למשל סגירת עיתון הדגל של הרשת - העיר תל אביב.
על פי גורם המכיר את הפרטים, בכל אחד מ-2 האתרים הגדולים ביקרו בחודש האחרון כ-100 אלף משתמשים, והציפיה היא להגיע לרף של כ-250 אלף משתמשים לאתר גדול, וכ-200 אלף לאתר בינוני, מה שיניב יותר מ-2 מיליון גולשים שונים לרשת בחודש. בשיחה עם אייס מודה גורם ברשת המקומונים כי המהלך היה צריך להגיע מהר יותר, אבל "טוב עכשיו מאף פעם לא. היו כבר ניסיונות בעבר שלא צלחו, והנה עכשיו זה קורם עור וגידים, אז כנראה שהטיימינג כן טוב. מהלך כזה ייתן חבילה טובה ללקוחות שלנו – מקומונים חזקים, זרוע אינטרנטית ופייסבוק".
את תגובתו של אבי סולומון לא ניתן היה להשיג.
- 4.LENETTOYEUR 08/01/2019 11:46הגב לתגובה זואתם מוזמנים לדבר עם העורכים/ות ולשאול אותם/ן על "גל הגיוסים" ששטף את הרשת...
- 3.רשת שוקן = רשת חוקן.... ארגון בצלילה חופשית (ל"ת)יורגן 12/06/2018 19:45הגב לתגובה זו
- 2.למי פונים אם רוצים להצטרף? (ל"ת)לחם עבודה 12/06/2017 19:28הגב לתגובה זו
- 1.דוד מנקביץ 12/06/2017 15:34הגב לתגובה זומהלך מצויין, מחזק את קבוצת שוקן
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
