תלונות לרשות ה-2 על פרסומת קאזה: "אופי מיני מוגזם ובוטה"
פרסומת הטלוויזיה החדשה והראשונה של רהיטי קאזה שעלתה לאוויר גוררת תגובות ותלונות מצד צופים. בפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום זרמון גרופ, מככבים 2 גברים ואשה שעוברים בין פריטי הריהוט השונים של קאזה תוך כדי ריקוד סוער. אל הרשות השנייה הופנו תלונות שמגדירות אותה כ"גסה ופוגענית". ברשות הפנו את התלונות למפרסם - רהיטי קאזה - בדרישה לתגובה לנושא עד לתאריך ה-20 באפריל.
בתלונה לרשות השנייה נכתב בין היתר כי "הפרסומת חושפנית...רואים שם בחורה שכל רגע רואים לה את התחתונים מבצבצים מתחת לשמלה. ממש לא ראוי שילדים קטנים רואים את זה". עוד נטען בתלונות כי הפרסומת נושאת אופי מיני מוגזם ובוטה המציג את האשה כאובייקט מיני המסיח את הדעת ממהות הפרסום; הפרסומת מינית ומחפצנת את הנשים; ילדים קטנים לא צריכים להיות חשופים לתכנים כאלו - מכירת רהיטים על ידי הצגת איברים מוצנעים כאמצעי פיתוי; לא יתכן ששני גברים לבושים בחליפה ודוגמנית שחושפת רגליים יפרסמו ספה. מה הקשר בין הרגליים והישבן של הדוגמנית לרהיטים? נראה לי שמישהו במשרד הפרסום התבלבל לגמרי וראוי להעמיד אותו על טעותו".
המענה לפנייה הגיע מצד משרד הפרסום זרמון גרופ, שלדבריו: "הפרסומת מתרחשת במסגרת עלילתית של מסיבת ערב קלילה וצעירה. המהלך העלילתי כולו מועבר באמצעות ריקוד וכוריאוגרפיה אשר נבנתה ע"י כוריאוגרף מקצועי.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בפרסומת אין כל החפצה של נשים ואף לא התייחסות מינית אליהן. יתרה מזאת הרקדנית המככבת בפרסומת מוצגת כעוצמתית, צעירה ומלאת חיים. למעשה היא אף מתוארת כחזקה ודומיננטית יותר מצמד הרקדנים אשר מתחרים על ליבה. תנועות הריקוד "החושפניות" של הרקדנית אינן שונות מכל תנועות הריקוד המקובלות כיום במופעי המחול המודרני או האמנותי הנפוצים בקרב הציבור בכלל ואוהדי המחול בפרט. כל ניסיון לצייר את הפרסומת או את חברת "קאזה" כ"מחפיצת נשים" הינה משוללת מן היסוד וחסרת כל בסיס.
"מטרת השימוש בריקוד ובכלל זה ברקדנית כחלק מפרסום החנות, נועדה על מנת להעניק למותג ולמוצרים רוח צעירה תחת אווירה שיקית ואופנתית. לטעמינו אין עוררין על כך שהפרסומת, המתבססת כאמור על כוריאוגרפיה מקצועית, הינה תדמיתית לחלוטין, חיובית וחפה מכל מסרים מיניים או שליליים".
- 14.פרסומת יפה!!! מה השם של הרקדנית רוצה לצוא אותה באינסטגרם? (ל"ת)אלכס 02/06/2017 20:44הגב לתגובה זו
- 13.יוסף 08/05/2017 13:57הגב לתגובה זוהוא מיצר פרובוקציה וזה מה שכל פרסומת שואפת לעשות כדאי להגיע לפלח גדול יותר של צופים .אני בכלל לא היתי מסתכל עם לא היתה את התלונה וכך עוד מאות אלפים "מעז יצא מתוק " למפרסמים ולמפורסמים
- 12.לא מאמין שמישהו בכלל 20/04/2017 15:31הגב לתגובה זוכן ממש ככה, לא נראה לי שבאמת מישהו מתאמץ להתלונן ולא רק על הפרסומת הזו ובכלל. מה משחקים אותה כאילו ש,,,, הרי כל הפרסומות משדרות סקס אפיל
- מבין עניין 21/04/2017 00:39הגב לתגובה זוזרמון, הראש של האריות, הכי טוב בענף הפרסום בארץ,נועז ומבריק,שאפו איילון
- 11.תחתונים של נשים זה מזמן נהיה מיינסטרים זה לא ערום כבר (ל"ת)ss 20/04/2017 13:01הגב לתגובה זו
- הטרנד היום זה ללכת בלי... (ל"ת)צודק! 20/04/2017 17:28הגב לתגובה זו
- 10.פרסומת יפה (ל"ת)מתן 19/04/2017 18:19הגב לתגובה זו
- 9."אומנות" "מודרניות", מילים של כיסוי שיקרי למילים פריצות וזנות (ל"ת)וביזוי נשים 19/04/2017 17:59הגב לתגובה זו
- 8.ריקושט 19/04/2017 17:41הגב לתגובה זומה שזרמון מתכוון להגיד שזה פורנו מקצועי רך ולכן זה לא נורא , ישנם דברים הרבה יותר גרועים בתחום .
- 7.מביניהו 19/04/2017 17:40הגב לתגובה זופרסומת משמימה וסולידית להפליא, שאפילו בניינטיז לא הייתה מייצרת שום באזז שלילי, גם לא מגדולי הצקצקנים. ניכר שאיילוני מתעקש לייצר על עצמו חדשות יש מאין ומפברק תגובות מתחסדות על כלום ושומדבר, מתוך תקווה לחזור ולהיות רלוונטי. 'צטער, זרמוני... היית פעם. כבר מזמן לא. אבל לפחות משה בנימין עדיין עושה לך נעים בגב. יללה, נקסט!
- 6.יורם 19/04/2017 17:14הגב לתגובה זויהיו משרדי פרסום גרועים שימכרו את זוועות מסוג זה.
- 5.מפרסמים חארות משחיתים את הנוער , כלבים שמאלנים (ל"ת)מפרסמים חארות 19/04/2017 17:14הגב לתגובה זו
- המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:17הגב לתגובה זולא קונה את הבולשיט הזה.
- מה זה פה YNET? (ל"ת)יובל 19/04/2017 18:17הגב לתגובה זו
- 4.גועל נפש וילות גוף האשה (ל"ת)הנגעל 19/04/2017 17:03הגב לתגובה זו
- עברני 21/04/2017 11:02הגב לתגובה זוכנל
- 3."כָּל הַפּוֹסֵל - בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל" (קִדּוּשִׁין ע) (ל"ת)אבי 19/04/2017 16:38הגב לתגובה זו
- 2.טרחנוביץ' 19/04/2017 16:16הגב לתגובה זוממש "בוטה". ובטח זה הדבר הכי גרוע שהילדים של היום רואים.
- 1.אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים (ל"ת)זירמון 19/04/2017 15:41הגב לתגובה זו
- הסרט לטעמי מגעיל. לפחות היו שמים חתיכה (ל"ת)רמי 19/04/2017 16:17הגב לתגובה זו
- המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:16חסר שאפות בארץ?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
