פרסומת לרהיטי קאזה. זרמון גרופ
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

תלונות לרשות ה-2 על פרסומת קאזה: "אופי מיני מוגזם ובוטה"

הצופים התלוננו כי הפרסומת "נושאת אופי מיני מוגזם ובוטה". זרמון בתגובה: "הפרסומת מתבססת על כוריאוגרפיה מקצועית וחפה מכל מסרים מיניים או שליליים"
משה בנימין | (21)

פרסומת הטלוויזיה החדשה והראשונה של רהיטי קאזה שעלתה לאוויר גוררת תגובות ותלונות מצד צופים. בפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום זרמון גרופ, מככבים 2 גברים ואשה שעוברים בין פריטי הריהוט השונים של קאזה תוך כדי ריקוד סוער. אל הרשות השנייה הופנו תלונות שמגדירות אותה כ"גסה ופוגענית". ברשות הפנו את התלונות למפרסם - רהיטי קאזה - בדרישה לתגובה לנושא עד לתאריך ה-20 באפריל.   

בתלונה לרשות השנייה נכתב בין היתר כי "הפרסומת חושפנית...רואים שם בחורה שכל רגע רואים לה את התחתונים מבצבצים מתחת לשמלה. ממש לא ראוי שילדים קטנים רואים את זה". עוד נטען בתלונות כי הפרסומת נושאת אופי מיני מוגזם ובוטה המציג את האשה כאובייקט מיני המסיח את הדעת ממהות הפרסום; הפרסומת מינית ומחפצנת את הנשים; ילדים קטנים לא צריכים להיות חשופים לתכנים כאלו - מכירת רהיטים על ידי הצגת איברים מוצנעים כאמצעי פיתוי; לא יתכן ששני גברים לבושים בחליפה ודוגמנית שחושפת רגליים יפרסמו ספה. מה הקשר בין הרגליים והישבן של הדוגמנית לרהיטים? נראה לי שמישהו במשרד הפרסום התבלבל לגמרי וראוי להעמיד אותו על טעותו".

 

המענה לפנייה הגיע מצד משרד הפרסום זרמון גרופ, שלדבריו: "הפרסומת מתרחשת במסגרת עלילתית של מסיבת ערב קלילה וצעירה. המהלך העלילתי כולו מועבר באמצעות ריקוד וכוריאוגרפיה אשר נבנתה ע"י כוריאוגרף מקצועי.

"בפרסומת אין כל החפצה של נשים ואף לא התייחסות מינית אליהן. יתרה מזאת הרקדנית המככבת בפרסומת מוצגת כעוצמתית, צעירה ומלאת חיים. למעשה היא אף מתוארת כחזקה ודומיננטית יותר מצמד הרקדנים אשר מתחרים על ליבה. תנועות הריקוד "החושפניות" של הרקדנית אינן שונות מכל תנועות הריקוד המקובלות כיום במופעי המחול המודרני או האמנותי הנפוצים בקרב הציבור בכלל ואוהדי המחול בפרט. כל ניסיון לצייר את הפרסומת או את חברת "קאזה" כ"מחפיצת נשים" הינה משוללת מן היסוד וחסרת כל בסיס.

"מטרת השימוש בריקוד ובכלל זה ברקדנית כחלק מפרסום החנות, נועדה על מנת להעניק למותג ולמוצרים רוח צעירה תחת אווירה שיקית ואופנתית. לטעמינו אין עוררין על כך שהפרסומת, המתבססת כאמור על כוריאוגרפיה מקצועית, הינה תדמיתית לחלוטין, חיובית וחפה מכל מסרים מיניים או שליליים".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    פרסומת יפה!!! מה השם של הרקדנית רוצה לצוא אותה באינסטגרם? (ל"ת)
    אלכס 02/06/2017 20:44
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יוסף 08/05/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    הוא מיצר פרובוקציה וזה מה שכל פרסומת שואפת לעשות כדאי להגיע לפלח גדול יותר של צופים .אני בכלל לא היתי מסתכל עם לא היתה את התלונה וכך עוד מאות אלפים "מעז יצא מתוק " למפרסמים ולמפורסמים
  • 12.
    לא מאמין שמישהו בכלל 20/04/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    כן ממש ככה, לא נראה לי שבאמת מישהו מתאמץ להתלונן ולא רק על הפרסומת הזו ובכלל. מה משחקים אותה כאילו ש,,,, הרי כל הפרסומות משדרות סקס אפיל
  • מבין עניין 21/04/2017 00:39
    הגב לתגובה זו
    זרמון, הראש של האריות, הכי טוב בענף הפרסום בארץ,נועז ומבריק,שאפו איילון
  • 11.
    תחתונים של נשים זה מזמן נהיה מיינסטרים זה לא ערום כבר (ל"ת)
    ss 20/04/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
  • הטרנד היום זה ללכת בלי... (ל"ת)
    צודק! 20/04/2017 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    פרסומת יפה (ל"ת)
    מתן 19/04/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    "אומנות" "מודרניות", מילים של כיסוי שיקרי למילים פריצות וזנות (ל"ת)
    וביזוי נשים 19/04/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ריקושט 19/04/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    מה שזרמון מתכוון להגיד שזה פורנו מקצועי רך ולכן זה לא נורא , ישנם דברים הרבה יותר גרועים בתחום .
  • 7.
    מביניהו 19/04/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    פרסומת משמימה וסולידית להפליא, שאפילו בניינטיז לא הייתה מייצרת שום באזז שלילי, גם לא מגדולי הצקצקנים. ניכר שאיילוני מתעקש לייצר על עצמו חדשות יש מאין ומפברק תגובות מתחסדות על כלום ושומדבר, מתוך תקווה לחזור ולהיות רלוונטי. 'צטער, זרמוני... היית פעם. כבר מזמן לא. אבל לפחות משה בנימין עדיין עושה לך נעים בגב. יללה, נקסט!
  • 6.
    יורם 19/04/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
    יהיו משרדי פרסום גרועים שימכרו את זוועות מסוג זה.
  • 5.
    מפרסמים חארות משחיתים את הנוער , כלבים שמאלנים (ל"ת)
    מפרסמים חארות 19/04/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
  • המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    לא קונה את הבולשיט הזה.
  • מה זה פה YNET? (ל"ת)
    יובל 19/04/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גועל נפש וילות גוף האשה (ל"ת)
    הנגעל 19/04/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
  • עברני 21/04/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    כנל
  • 3.
    "כָּל הַפּוֹסֵל - בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל" (קִדּוּשִׁין ע) (ל"ת)
    אבי 19/04/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טרחנוביץ' 19/04/2017 16:16
    הגב לתגובה זו
    ממש "בוטה". ובטח זה הדבר הכי גרוע שהילדים של היום רואים.
  • 1.
    אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים (ל"ת)
    זירמון 19/04/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
  • הסרט לטעמי מגעיל. לפחות היו שמים חתיכה (ל"ת)
    רמי 19/04/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
  • המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:16
    חסר שאפות בארץ?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.