עטרה בילר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

פרסומת סימילאק החדשה - ממקום רציונלי למרגש ומצחיק

התובנה שהורים צעירים זה יצור הססני גם היא טובה וחשובה, והצעת הערך - מותר להסס עד שזה מגיע לתחליף החלב - שם ברור מה יש לבחור - מוגשת בצורה מדויקת ולא מתאמצת
עטרה בילר |

בימי צ'ארלס דיקנס קראו לזה Child Labor. ילדים יצאו להביא פרנסה בעודם פעוטות, ובהיותם תמימים וחסרי מגן הם נוצלו ונושלו מילדותם. עד שהחברה הוקיעה את זה ותיקנה את המעוות. ובכל זאת, במהלך השנים האחרונות עושים שימוש לא קשור לכלום בילדים בתקשורת שיווקית וכמובן בפרסומות. בנקאות, תקשורת, מזון ושירותי בריאות משתמשים בילדים באופן קלישאי ולא מחוייב המציאות.

בסופו של דבר, כשמגיעים למוצרי פעוטות כלומר ממש לקטגוריה שקשורה אליהם ברמה העניינית - אנחנו צריכים להיזכר שיתכן שזה גם לגיטימי. אז לאחרונה אפשר להיחשף לכמה פרסומות שתינוקות מובילים באופן ענייני. הפרסומות לסימילאק ולחופשת לידה של אינטל עושות שימוש בתינוקות שדווקא במקרה שלהן הכי לגיטימי ובכל זאת מצחיק וקצת פחות צפוי.

'סימילאק' מקדם כבר מספר שנים את הרכיבים הנכונים של תחליף החלב ומקפיד להשעין אותם על פיתוח מדעי. "סימילאק בגלל המדע" מאד מזוהה עם המותג כשקריסת רמדיה שיחקה לידיו של היתרון התחרותי.

ללא שמן דקל הצטרף בשלב מסוים כדי להעמיק את היתרון המדעי כשברור שאף אחד לא ידע שצריך בלי שמן דקל עד ש'סימילאק' לא אמרו את זה. ובכל זאת ברור היה שמשהו אמוציונלי חסר בנרטיב של 'סימילאק' כאשר 'מטרנה', המתחרה העיקרית, בונה פלטפורמה שלמה של ייעוץ הנקה, שינה ותזונה לאמהות.

אז מבחינה מסוימת הצטרפה 'סימילאק' לזירת ההורות שהיא נרחבת ומעניינת יותר מזירת תחליפי החלב גרידא כי כמה אפשר לדבר כבר על תחליפי חלב מלבד לומר שהם הדבר הנכון והבריא?

הפרסומת החדשה של סימילאק מצלמת את "הבחירה הנכונה" מנקודת מבטו של תינוק שחושב בקול רם בקול של גבר. כבר מצחיק. הוא יודע מה הוא רוצה אבל לא יודע להגיד את זה. הגבר שמדבר מתוכו מגביר את הקונטרסט בין מה שהוא רוצה לבין זה שהוא לא יכול לבטא את עצמו. אמא שלו צריכה לבחור לו צעצועים, ספרים ובסופו של דבר גם תחליף חלב כי הוא עובר לבקבוק. כל בחירה שלה היא בין 2 אלטרנטיבות והיא בוחרת לו באופן שיטתי את ההיפך ממה שהוא רוצה. במקום רעשן - מנשך, במקום בייבי ג'ודו - בייבי יוגה.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אבל כשזה מגיע לסימילאק נגמרות ההתלבטויות. התינוק מבסוט ואפילו היה "מתחתן איתה אילולא הייתה אמא שלו" כי הוא מבין שהפעם הבחירה נכונה.

אז נכון ש'סימילאק' קצת התקרבה ל'מטרנה' ב-claim להבין מה שתינוקות רוצים, אבל מבחינת 'סימילאק' יש פה קפיצת מדרגה ממקום רציונלי מדי, למקום מרגש ומצחיק שמתמקד בערך הבחירה הנכונה. לבחור נכון זה עולם ומלואו, שמתנקז, במקרה של 'סימילאק', ללבחור את תחליף החלב הכי נכון אבל לא רק. התובנה שתינוקות יודעים מה הם רוצים וצריכים היא תובנה טובה. התובנה שהורים צעירים זה יצור הססני גם היא טובה וחשובה, והצעת הערך - מותר להסס עד שזה מגיע לתחליף החלב - שם ברור מה יש לבחור - מוגשת בצורה מדויקת ולא מתאמצת.

אינטל - מחליפים תפקידים

 

גם אינטל יצאה עם קליפ שמספר על תנאי שירות מיוחדים שהיא מעניקה לעובדיה במסגרת חופשת הלידה. 'אינטל' מוסיפה 6 שבועות לנשים ושבועיים לגברים שנולד להם תינוק. המסר מוגש מהזווית הפחות נהדרת - תינוק שמואס בעודף הצומי שהוא מקבל מאביו.

 

בהיותה חברת הייטק מחויבת 'אינטל' להיות צינית ולא מתקתקה, ואכן התינוק (שמשמיע מחשבות בקול של ילד בן שבע) והאבא הטרי מתחלפים בתפקידים. האבא עושה פרצופים אידיוטיים והתינוק הוא "הבוגר האחראי" שלא מבין "מה נסגר איתו". מצחיק ורלוונטי. חופשת לידה זה גם "תיק" לתינוק, לא רק להורה הטרי והפואנטה לכן נכונה, ושוב - השימוש בתינוק לגיטימי ולא מאולץ וכמובן רלוונטי לקטגוריה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.