פרסומת סימילאק החדשה - ממקום רציונלי למרגש ומצחיק
בימי צ'ארלס דיקנס קראו לזה Child Labor. ילדים יצאו להביא פרנסה בעודם פעוטות, ובהיותם תמימים וחסרי מגן הם נוצלו ונושלו מילדותם. עד שהחברה הוקיעה את זה ותיקנה את המעוות. ובכל זאת, במהלך השנים האחרונות עושים שימוש לא קשור לכלום בילדים בתקשורת שיווקית וכמובן בפרסומות. בנקאות, תקשורת, מזון ושירותי בריאות משתמשים בילדים באופן קלישאי ולא מחוייב המציאות.
בסופו של דבר, כשמגיעים למוצרי פעוטות כלומר ממש לקטגוריה שקשורה אליהם ברמה העניינית - אנחנו צריכים להיזכר שיתכן שזה גם לגיטימי. אז לאחרונה אפשר להיחשף לכמה פרסומות שתינוקות מובילים באופן ענייני. הפרסומות לסימילאק ולחופשת לידה של אינטל עושות שימוש בתינוקות שדווקא במקרה שלהן הכי לגיטימי ובכל זאת מצחיק וקצת פחות צפוי.
'סימילאק' מקדם כבר מספר שנים את הרכיבים הנכונים של תחליף החלב ומקפיד להשעין אותם על פיתוח מדעי. "סימילאק בגלל המדע" מאד מזוהה עם המותג כשקריסת רמדיה שיחקה לידיו של היתרון התחרותי.
ללא שמן דקל הצטרף בשלב מסוים כדי להעמיק את היתרון המדעי כשברור שאף אחד לא ידע שצריך בלי שמן דקל עד ש'סימילאק' לא אמרו את זה. ובכל זאת ברור היה שמשהו אמוציונלי חסר בנרטיב של 'סימילאק' כאשר 'מטרנה', המתחרה העיקרית, בונה פלטפורמה שלמה של ייעוץ הנקה, שינה ותזונה לאמהות.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מבחינה מסוימת הצטרפה 'סימילאק' לזירת ההורות שהיא נרחבת ומעניינת יותר מזירת תחליפי החלב גרידא כי כמה אפשר לדבר כבר על תחליפי חלב מלבד לומר שהם הדבר הנכון והבריא?
הפרסומת החדשה של סימילאק מצלמת את "הבחירה הנכונה" מנקודת מבטו של תינוק שחושב בקול רם בקול של גבר. כבר מצחיק. הוא יודע מה הוא רוצה אבל לא יודע להגיד את זה. הגבר שמדבר מתוכו מגביר את הקונטרסט בין מה שהוא רוצה לבין זה שהוא לא יכול לבטא את עצמו. אמא שלו צריכה לבחור לו צעצועים, ספרים ובסופו של דבר גם תחליף חלב כי הוא עובר לבקבוק. כל בחירה שלה היא בין 2 אלטרנטיבות והיא בוחרת לו באופן שיטתי את ההיפך ממה שהוא רוצה. במקום רעשן - מנשך, במקום בייבי ג'ודו - בייבי יוגה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אבל כשזה מגיע לסימילאק נגמרות ההתלבטויות. התינוק מבסוט ואפילו היה "מתחתן איתה אילולא הייתה אמא שלו" כי הוא מבין שהפעם הבחירה נכונה.
אז נכון ש'סימילאק' קצת התקרבה ל'מטרנה' ב-claim להבין מה שתינוקות רוצים, אבל מבחינת 'סימילאק' יש פה קפיצת מדרגה ממקום רציונלי מדי, למקום מרגש ומצחיק שמתמקד בערך הבחירה הנכונה. לבחור נכון זה עולם ומלואו, שמתנקז, במקרה של 'סימילאק', ללבחור את תחליף החלב הכי נכון אבל לא רק. התובנה שתינוקות יודעים מה הם רוצים וצריכים היא תובנה טובה. התובנה שהורים צעירים זה יצור הססני גם היא טובה וחשובה, והצעת הערך - מותר להסס עד שזה מגיע לתחליף החלב - שם ברור מה יש לבחור - מוגשת בצורה מדויקת ולא מתאמצת.
אינטל - מחליפים תפקידים
גם אינטל יצאה עם קליפ שמספר על תנאי שירות מיוחדים שהיא מעניקה לעובדיה במסגרת חופשת הלידה. 'אינטל' מוסיפה 6 שבועות לנשים ושבועיים לגברים שנולד להם תינוק. המסר מוגש מהזווית הפחות נהדרת - תינוק שמואס בעודף הצומי שהוא מקבל מאביו.
בהיותה חברת הייטק מחויבת 'אינטל' להיות צינית ולא מתקתקה, ואכן התינוק (שמשמיע מחשבות בקול של ילד בן שבע) והאבא הטרי מתחלפים בתפקידים. האבא עושה פרצופים אידיוטיים והתינוק הוא "הבוגר האחראי" שלא מבין "מה נסגר איתו". מצחיק ורלוונטי. חופשת לידה זה גם "תיק" לתינוק, לא רק להורה הטרי והפואנטה לכן נכונה, ושוב - השימוש בתינוק לגיטימי ולא מאולץ וכמובן רלוונטי לקטגוריה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
