ההברקה של ניקול: יוצאת מקלישאות הנקיון, מייצרת תוכן שמיש ומבינה איך אנחנו חושבים
בגלל כל מה שהפכנו להיות, בגלל הרשתות החברתיות, בגלל הטכנולוגיה שהופכת תוכן נגיש בכל מקום מכל מכשיר, ובגלל ההתפכחות של הצרכן משפלותו של הפורמט הקלאסי של הפרסומת, אנו ניצבים אל מול עידן שבו מותגים יקומו ויפלו על בסיס הנכונות שלהם להתגייס לטובת חיינו. ב"התגייסות" הכוונה איננה למוצרים אלא למותגים.
נמאס לנו לשמוע שסכיני גילוח מגלחים נפלא ושמטליות מטבח מנקות ומבריקות. אנחנו יודעים את זה והפסקנו להאמין לעוד תמונה של חרסינה מלוכלכת שהוכפת לבנה ומבריקה רק בזכות מטלית או חמר ניקוי. אותנו מעניין לדעת אם החברות שמייצרות את הדברים האלה מבינות איך אנשים חושבים ומרגישים. בכלל.
ההברקות של ניקול, בדומה למהלך הסרת הזקנים של סכיני הגילוח של life, מתגייסות כדי לעזור לנו בחיים בסוגיות שהעסיקו אותנו בפנאי וגם בנקיון אבל לא רק בספקטרום הצר של המוצרים עצמם אלא, איך לומר זאת, למרות הספקטרום הצר הזה.
במספר מקבץ של סרטוני "הברקות" מסייע לנו המותג ניקול לפתור בעיות עקשניות בנקיון הבית, הפעלת ילדים ובילוי בשעות הפנאי. שום סרטון אינו עסוק בלשיר שירי הלל למוצרי ניקול. שום סרטון לא שם את מוצרי ניקול בקדמת הבמה ורובם ככולם יוצאים מה"שטח" - הלא הוא חיי היום יום של בני האדם.
המוצרים של ניקול משתתפים בדרמה אבל הם לא אלה שמחוללים אותה. הם כמעט שלא מופיעים בה בתפקיד ראשי או בתפקידם המקורי. לדוגמא - אפשר לעשות פלאים עם גליל הקרטון המוארך שברמכז רדיד האלומיניום של ניקול. הוא יכול להיות קצה מעוקם של שואב אבק שמגיע לפינות בלי אפשריות בבית, והוא יכול להיות מכבש להדפסת "שטאנצים" יחד עם גליל האמצע של מגבות הנייר.
בכל "הברקה של ניקול" השימוש בניקול מאולתר וחומרים אחרים מעולמות אחרים מקבלים במה לצידה. זה יכול להיות חומץ או צבע גואש או נעצים ומכשירים סלולאריים למיניהם. ניקול שמה את עצמה בתפקיד כינור שני ובכך שמה במרכז הבמה את הצרכן והבעיה שמטרידה אותו, כפי הנראה, מזה שנים רבות ללא פתרון.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
הנחת היסוד של ניקול אומרת שני דברים: אי אפשר לפתור את כל הבעיות באמצעות מוצרים שניתן לקנות בחנויות. יש פינות שנותרות לא פתורות בחיי היום יום שלנו וכדאי שמישהו ירים את הכפפה הזו אחת ולתמיד. ההברקות של ניקול מצליחות לייצר גירוי בכך שהן נוטשות את קלישאות הנקיון הנצחיות ובכך הן מייצרות תוכן שמיש לאדם. בכך הן מתחילות לבנות תשתית של אמון עם הציבור, אמון שחייבים לטפח ולא למצמץ ולאבד עשתונות ולחזור להתנהג כמו בית חרושת לסחבות וספוגיות.
באופן פרדוקסאלי ניקול לוקחת סיכון שננקה את ראש המקלחון בחומץ ולא ננגבו במטלית ניקול אלא במטלית של מתחרה או סתם בפיסת בד שיש לנו בבית. הסיכון הזה מעורר אמון ומדובב אותנו לראות גם את ההברקה הבאה על ניקוי המיקרו ושאיבת האבק. ניקול אומרת לנו "אנחנו יודעים מה מטריד אתכם בחיי היום יום, לא נצליח לפתור את כל הבעיות באמצעות המוצרים שלנו אבל מתחשק לנו להיכנס לזה כי אנחנו אנשים כמוכם וגם אנחנו מבינים שלפעמים גליל האמצע הוא העיקר ומגבות הנייר הן הטפל".
במובן מסוים אנחנו חוזרים לעולם הישן תוך שימוש באפשרויות החדשות. תמיד נעדיף את האמת על המניפולציה החנפנית, אלא שכיום ניתן להנגיש לנו אותה בשמם ובמימונם של מותגים.
תוכן הוא שם המשחק ומי שלא יצליח להשתחרר מהפורמט הישן של 'כדאי לכם, תקנו, זה הכי טוב', לא ישחק בו.
- 10.יפה (ל"ת)בן 08/10/2015 14:01הגב לתגובה זו
- 9.יואל 01/10/2015 13:25הגב לתגובה זותכלס
- 8.אחלה (ל"ת)ניק 30/09/2015 10:50הגב לתגובה זו
- 7.טוויט שאפו! (ל"ת)ירון 30/09/2015 07:57הגב לתגובה זו
- 6.אני 29/09/2015 22:31הגב לתגובה זוובלי קרדיט כמובן
- 5.דווקא מסכים עם מגיב 4 (ל"ת)שימי 29/09/2015 20:22הגב לתגובה זו
- 4.רועי 29/09/2015 19:33הגב לתגובה זותודה
- 3.גם מגיב אחד וגם מגיב שתיים צודקים (ל"ת)שי 29/09/2015 17:37הגב לתגובה זו
- 2.מסכים עם מגיב מס' 1 (ל"ת)אייס אייס בייבי 29/09/2015 16:30הגב לתגובה זו
- 1.בלה, בלה, בלה (ל"ת)sos 29/09/2015 13:13הגב לתגובה זו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.