דנית ויקי טסה: מצחיקים ומשוחקים נפלא - אבל למי מהם אין הצדקה אסטרטגית?
בקליפ מצחיק, כדרכו, מפציעה אלינו שוב דמותה של דנית, זמרת החתונות שמוכנה לאכול רק ברנפלקס באופן הכי מפתיע ולא קשור. הדמות של דנית הונדסה באופן מיוחד שמתמודד עם בעיה אסטרטגית. ברנפלקס של תלמה הוא מוצר שכלוא בקטגוריה שסובלת מדעות קדומות ותדמית חסר - הלא היא קטגורית המזון הבריאותי עתיר הסיבים.
רובנו, גם אלה שנסחפים בזרם הבריאותי ונופלים קרבן לשיח על אכילה נכונה, עדיין נרתעים בתוך תוכם מאוכל שמזכיר אסוציאטיבית מזון לתוכים. אנחנו יודעים שדגני בוקר הם במקרה הטוב משמינים ומפוצצים בסוכר, או - וזה כנראה המקרה של ברנפלקס - בריאים מדי מכדי להיות טעימים.
כדי להיחלץ מאזורי הספק ומהצורך לשכנע ולהסביר שברנפלקס זה לא מה שחשבנו, כי הם גם טעימים וגם בריאותיים, נוצרה פלטפורמה המגולמת בידי דמותה של דנית. הפלטפורמה מצליחה, במקום לחנך ולהטיף מוסר - לקחת אותנו למקום שמרוב שהוא אבסורדי, הוא מגרה ומשכנע.
דנית, שמזמן מזמן לא ברור לנו אם היא גבר או אשה, או גבר בבגדי אשה, או אשה מגולמת בידי גבר, מייצגת את עולם הנהנתנות הפומפוזי שאינו יודע שובע ואינו מסוגל לדחות סיפוקים. למרות שדנית היא דמות מוגזמת וקומית, האסטרטגיה רצינית והישגית. קוראים לה "עקרון ההכבדה" והיא מגיעה אלינו מהטבע. עקרון ההכבדה נועד להוכיח את כנות הכוונות ואת האינטגריטי של מי שמעוניין להעביר מסר.
כדי להוכיח שאני רץ מהר - אני אתן "פור" למתחרים שלי. אני אסובב את הגב ליריב שלי כדי לשכנע שאני מהיר ממנו וחושיי חדים משלו. צבאים, טווסים וחיות רבות מכבידות על עצמן כדי להפגין עליונות ומנהיגות בטקטיקות שנראות בזבזניות לכאורה - כדי לגבור על יריבים ולהשיג את הנקבות. זה אומר, למעשה, שלפעמים כשאני מגחיך את עצמי - אני עושה זאת ממניעים אבולוציוניים. להפיץ את זרעי ולא להזיק לעצמי.
דנית של תלמה נועדה לייצר הכבדה מסוג זה. דנית היא האיפכא מסתברא של מזון בריאותי, שסובל מסטיגמה של חיוור, יבש, חסר שמחת חיים ומתאים לשוחרי בריאות מצפוניים ועצובים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אז זהו שדנית התברכה באישיות אנוכית, חסרת מודעות עצמית, ילדותית, נרקסיסטית ובגדול - אחת שסביר יותר שתתענג על שוקולד, המבורגרים, עוגות קצפת ופחמימות מכל הסוגים - הקלישאות של החיים הטובים נעדרי המצפון - מאשר על ברנפלקס. דווקא בגלל שדנית שוברת ציפייה, אנחנו מצליחים להסתכל אחרת על ברנפלקס ולשקול מחדש את הדעה הקדומה שצרבנו במותג. כלומר במוחנו - לגבי המותג.
הפרסומת החדשה לוקחת את דנית ל"אירופה" לצילומי קליפ מוזיקאלי שכל בר דעת מבין שהוא פאטתי - מלבד, כמובן דנית והצוות האקסטרווגנזי שלה. המניירות שלה הופכות יותר מוגזמות מפרסומת לפרסומת ובכך נפתח המותג ברנפלקס לעוד ועוד קהלים ותפיסות שנמנעו ממנו טרם עידן דנית.
חשוב לציין שגם ה-gag של שיבוץ הקליפ בברייק היקר של סיום "האח הגדול VIP" עם סוף חסר ששלח את הצופים ל Youtube - איפשר לצפות בסרטון המלא ולהתענג על 4 וחצי דקות משובחות של אישיותה הקפריזית, הצבועה מלאת ההכחשות של "דניז" (כי זה אירופה...), שבטוחה שהמותג הוא היא עצמה (ולא ברנפלקס), ואשר מנהלת סטנדרד כפול בין המונולוג המצקצק ב"קרוואן" - לבין המציאות שמסגירה את הברוטאליות חסר המעצורים שלה. בסוף הסאגה אנחנו מקבלים את הפשט. גם ברנפלקס סובל מאישיות דו קוטבית אבל כזו שפועלת לטובתנו. On the record – nutritious, off the record – delicious.
טרווליסט - אין הצדקה אסטרטגית אבל קריאייטיב טוב תמיד עדיף על קריאייטיב רע
בקליפ שונה אך דומה, כשגם הוא עוטה ורוד וגם הוא מזמן מזמן לא יודע אם הוא בן או בת, מדבר אלינו יקי טסה הדייל. האמת היא שהקליפ מצחיק מאד, משוחק ומבויים למשעי, ובתור פרסומת לאתר השוואת מחירי חופשות בשם טרווליסט - אפשר לומר שנעשה כאן המקסימום לשים אותו על מפת המודעות והשימושים.
ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר במוטיב דומה מדי למוטיב דנית זמרת החתונות. יקי הדייל הוא אחיה התאום של דנית. הוא דראמה קווין, הוא סותר את עצמו בחוסר מודעות מוחלט, הצהרותיו הפומפוזיות על מסירותו לעבודת הדיילות ולנוסעים עומדות בניגוד גמור לשנאה שהוא חש כלפיהם ולתיעוב שלו כלפי מטלות הדיילות הסיזיפיות וכלפי כפיות הטובה של המקצוע בכלל. בדומה לדנית יקי נושא מונולוג צבוע על אהבת המקצוע ועל קור רוחו בתנאי לחץ, בעוד שבמציאות הוא מאבד את זה ונוהג באגרסיה וחוסר טאקט כשכל כולו מרוכז בעיקר בעצמו וברחמיו העצמיים.
האסטרטגיה לשמה תוכנן יקי היא פשטנית ולא מתוחכמת. ככל שנעשה יותר שימוש בטרלוויסט – יותר אנשים יצאו לחופשות שזה אומר הרבה יותר טיסות, שזה אומר הרבה יותר עבודה לדיילים. נו.
יקי שנופל מהרגליים ו"לא נותנים" לו, כדבריו, "להיות דייל כמו בן אדם" ("וזה כואב לי"), בסך הכל מבטא את המשוואה: כדאי להשתמש בטרווליסט כי תמצאו שם הזדמנויות לטוס לחופשות, ואז יהיו הרבה חופשות. ויקי יהיה עייף (ה).
למעשה, אין הצדקה אסטרטגית אמיתית לבניית דמות ה"אוחצ'" של יקי מלבד הסטיגמה השחוקה על דיילים הומואים. בניגוד לדנית שמשרתת את המוצר ומטפלת בחסמים שיש לנו כלפיו, יקי, למרות שהוא מצחיק והטקסטים שלו לא רעים בכלל, אינו משמעותי בבניית המותג "טרווליסט" שאני צופה לו בום היסטרי לקראת הקיץ הקרוב וספק אם לא תהיה דעיכה מהמודעות עם רוח הסתיו הראשונה.
לסיכום, קריאטיב טוב תמיד עדיף על קריאטיב רע, אבל אסטרטגיה נכונה נועדה לבנות למותג נכסי צאן ברזל בקרב קהלי היעד ולהבטיח את מעמדו נוכח תחרות, לחץ להורדת מחירים ושחיקת הקטגוריה בכללותה.
- 10.ko 25/06/2015 14:20הגב לתגובה זובכלל לא של דנית יקי טסה זה אחד לאחד הדייל מCOME FLY WITH US (סדרת ההמשך של LITTLE BRITIAN) כל קשר לדנית מקרי בהחלט.
- 9.ראול 24/06/2015 11:35הגב לתגובה זואני בטוח שרק טוב יוצא מהטסה הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בבומים שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 8.רמי 23/06/2015 16:14הגב לתגובה זואני קורא את כל התגובות לפניי ולא מבין אתכם הרי דנית היא חיקוי של מרגול ויקי חיקוי של דנית - מה רע בזה?? החיקוי הרבה יותר מצחיק מהמקור סחתיין עלהם!!
- גן שולה 23/06/2015 19:57הגב לתגובה זובאיזה עולם דנית היא חיקוי של מרגול? בעולם שבו אישה מזרחית חזקה שמדברת בח' וע' ובטמפר מסויים היא דומה או חיקוי לאחר? יקי הוא חיקוי של דנית, כל מי שראה את זה זה הדבר הראשון שאמר. דנית היא פשוט דמות נפלאה שתפסה ככ הרבה קהלים שרק מחכים שתוציא עוד משהו. בקיצור צאי מתפיסת החיים המוטעת שלך, דנית היא דנית ,מרגול היא מרגול.
- 7.כולם מנסים לחקות את "משיח" (ל"ת)זיו 23/06/2015 16:02הגב לתגובה זו
- 6.פרסום אברהם מעתיקים כל הדרך אל הבנק (ל"ת)שי 23/06/2015 14:40הגב לתגובה זו
- 5.מה זה משנה? 23/06/2015 13:58הגב לתגובה זואבל זה פשוט לא נכון לקטלג את ברנפלקס כ"בריאותי", כי זה לא בריאותי בשום צורה ונראה לי שגם הצרכנים מודעים לזה (או מתקדמים לשם לפחות). אז אולי זה פחות חרא מאחיו המסוכרים, אבל זה עדיין חרא לייט, ובגלל אני חושבת שדנית נפלאה למוצר הזה. היא (כן) מודעת לעצמה ויש בה משהו שלא יכול להבטיח לי שבאמת מדובר במזון "בריאות", אבל, בהתאם לנסיבות, זה כביכול עדיף על דברים אחרים. וטרווליסט מצחיק
- 4.דורון גרבלי 23/06/2015 12:54הגב לתגובה זוחיקוי פשוט כסף טיפש לרכוב על גל של אחרים כמו קופיקס קופיז והמגה חיקוי קופי אקספרס
- 3.חדה ומדויקת כתמיד :) (ל"ת)רוי 23/06/2015 12:25הגב לתגובה זו
- 2.בשמו 23/06/2015 11:51הגב לתגובה זופרסומת לא מצחיקה שמנסה לרכוב על הגל של דנית מברנפלקס. לא צריך להתחיל לתאר בצורה כיביכול אינטיליגנטית וביקורתית ואפשר היה להסתפק ולקרוא לילד בשמו, העתקה לא מוצלחת.
- 1.אחד שהיה בחדר 23/06/2015 11:18הגב לתגובה זוהבריף של טראווליסט היה: תעשו לי כמו דנית. ותכניסו שם בדיחת שוקולד. הבריף של דנית היה: תעשו לי כמו הראשון. גם אם זה לא אומר כלום זה יצליח. אה, ואם אפשר תכניסו את התובנה ש"אתה לא אתה כשאתה רעב"... זה נראה לי משהו שעדיין לא עשו.השבוע.
- רני 23/06/2015 13:09הגב לתגובה זוקשקשן
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
