העירום של קרן פלס עובד? זברה מזכירה לנו שבגדים לא קונים אושר והמסר עובר
בשורה התחתונה: המסר שכסף לא יכול לקנות אושר ואהבה עבר אינספור פעמים בשירים ובפרסומות. אבל זו הפעם הראשונה שמותג אופנה מאמץ את הקונספט.
"אפשר לעשות פרסומות בלי דוגמנים ואשליות" הוא דבר והיפוכו כאשר זה מגיע מפיה של אייקון כמו קרן פלס. אבל העובדה שתוך כדי השירה מפרקים פועלי הסט את האילוזיה של המדבר, ובשלב מסוים גם הזמרת מופיעה ללא כסות - היא מסקרנת ומעוררת מחשבה, במיוחד לאור העובדה שקרן פלס אשה מלאה והעירום שלה, במיוחד כזה המצולם מהגב, אינו פרובוקטיבי ודווקא מעורר הזדהות וחיבה.
המסר "אתם לא צריכים לשלם יותר כדי להרגיש" - כאשר הוא מגיע כדי לקדם קפוצ'ונים ב-30 שקלים - הוא מסר מעניין ומעורר מחשבה. הוא הרבה יותר מעניין מאותה צרחה "זול" "זול" אותה אנחנו כבר לא יכולים לשמוע יותר. מסתבר שכדי להצדיק מחיר זול צריך להשקיע לא פחות מחשבה מאשר להצדיק מחיר יקר.
"להרגיש" פירושו ליהנות מהחיים גם אם הבגד מתלכלך או נקרע, "להרגיש" זה לדעת שאני יכול לבחור בבגד לא יקר ושאני לא רק נדחק להתפשר עליו.
ההתערטלות משחקת את התפקיד הקלאסי שמטיף נגד צביעות, אותו תפקיד של less is more שפגשנו בזמנו בקינלי סודה. למעשה, זברה מציעה לנו להבין שבגדים לא קונים לנו אושר, וזה לא שהיא נגד מותגים, נהפוך הוא. היא בעדם, אלא שמותגים אמיתיים נועדו לשרת אותנו ולא אנחנו - אותם.
באופן הכי מטאפורי, זברה עושה לנו את מה שהילד עשה בבגדי המלך החדשים ואומרת לנו שהמלך עירום, אלא שהמלך במקרה הזה הוא המותגים היקרים והעירום משחק בתפקיד הכנות ולא בתפקיד השקר...
זברה לוקחת את עולם ה"זול" למקום אמנותי ולא מסחרי בדומה לרמי לוי, שיצר בזמנו מאניפסט חברתי סביב ה'עוף בשקל'. במקום להיות סתם "שובר שוק" לאוכלוסיה שבורת גב וקשת יום, הוא בחר לפנות למכנה המשותף הגבוה המדבר על זכותו של כל אחד מאיתנו להרשות לעצמו לחיות בכבוד.
גם H&O עבדו יפה בזמנו עם מיצוב המחיר הזול כסוג של "פלא" כאשר תבעו את המשפט "זה רק נראה יקר". אופנת זברה מתכתבת עם רעיון העל שכסף לא קונה לנו אושר. זה מזכיר את הנרטיב של מאסטרקרד שאומר:
Money can't buy you happiness. For all the rest there is Mastercard.
וזה מזכיר, כמובן, לכולנו את השיר של הביטלס can't buy me love. אז זברה מקדמת את שמחת החיים ואת כל הדברים שהם priceless וטוענת שאי אפשר לקנותם בכסף, כדוגמת הפרסומת הקודמת בה רואים משפחה לא עשירה עוצרת ברמזור לצד משפחה עשירה. הסיפור סובב סביב שמחת חיים של המשפחה הלא עשירה שכמובן עשתה קניות בזברה, לעומת היובש והשממון של המשפחה העשירה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הקליפ המדובר נחמד אבל פחות מעורר מחשבה מהקליפ הנוכחי עם קרן פלס, אולי בגלל העירום, שיש בו אומץ ומסר נוקב יותר לגבי אושר, והדרך להשיגו או שלא להשיגו.
אז נכון - הצילום מאד זהיר והתפאורה המדברית כן קיימת לפני שמפרקים אותה והזמרת כן מאופרת. אולם המסר צלח את כל זאת ולדעתי ימקם את זברה במקום מרכזי על המפה.
ועוד משהו: הקליפ של צה"ל אמיתי או שאני לקחתי משהו?
איש שמכין קפה ואומר לנו "זה חזק? צה"ל חזק!" על רקע כמה שניות אינטנסיביות שמדגימות פעילות קרבית בים באוויר וביבשה. מתופפת שדופקת סולו לא רע ואומרת לנו "זה חזק? צה"ל חזק!", שוב, על רקע פוטאג' צה"לי מלחמתי מרשים.
אז מצד אחד זה מביך, ולא ממש ברור "מה זה הדבר הזה?". למי זה פונה? למתגייסים? אז למה צריך להגיד שהצבא שלנו חזק? אולי זה מכוון לאיראן או לסוריה? ומה זו ההשוואה של צה"ל לקפה שחור ולמערכת תופים? יש פה בכלל בשורה? יש למישהו ספק שצה"ל הוא צבא חזק יותר מקפה טורקי? ואם אכן הוא חזק מקפה האם זה אומר בכלל משהו עליו שלא ידענו? גם צבא חלש יכול להיות חזק מקפה ומסולו תופים.
מצד שני הקליפים כן מייצרים התגייסות. התגייסות ויראלית. כמות התגובות הויראליות מרשים ומטיל ספק בתהיות שכרגע ציינתי. הכניסות, ההעברות והטייק-אופים שעשו לזה כבר היום כשזה עדיין טרי, מעידות על כך שיש לו אפיל ויראלי מדבק. ואנחנו יודעים שאין תחליף להתגייסות של של המונים שבוחרים להיות מעורבים ואקטיביים, ואולי בעצם מדובר בקליפ גאוני שמעודד התגייסות כי הנה - תביטו בעצמכם ותראו כמה תלולה יכולה להיות עקומת ההתגייסות כאשר מדובר ב"משהו חזק"...
- 7.אבשלום קור 22/12/2013 11:57הגב לתגובה זופרסומאית שלא יודעת לאיית לא צריכה למכור שום דבר
- 6.פרסומת עלובה.. קרן, גב ערום בשביל זברה??? (ל"ת)איריס 11/12/2013 20:28הגב לתגובה זו
- 5.איש פרסום 10/12/2013 08:44הגב לתגובה זואמירה של אל תאמינו לפרסום היא לא חדשה. הבעיה שכאן הפרסומת מאד מושקעת ואנטי תזה לאמירה. המסר בסופו של דבר ממש לא ברור והדבר היחידי שזוכרים זה קרן ערומה. חבל, הייתה להם הזדמנות לאמירה מעניינת.
- 4.הגב שלה לא יפה וכולו בפוטושופ מטושטש. (ל"ת)המלל מטופש ואידיוטי 09/12/2013 18:20הגב לתגובה זו
- זה לא הגב שלה, זאת כפילה.. (ל"ת)מאי 12/12/2013 19:28הגב לתגובה זו
- 3.ד"ר נו 09/12/2013 16:51הגב לתגובה זומזמן לא נראתה פרסומת כל כך מתיימרת ותלושה מהמציאות... למה צריך לראות את קרן פלס בעירום כדי למכור בגדי ילדים? קשקוש אחד גדול, יומרני ולדעתי מפספס בענק. עטרה גם את פספסת.
- 2.ענת 09/12/2013 13:18הגב לתגובה זומי קהל המטרה? למה את חושבת שעירום מובן להם, מקובל עליהם- ונוגע בהם? אחת הפרסומות המזעזעות EVER. על צהל בכלל מביך לדבר...
- זה גרוע?הקליפ של צה"ל גרוע ! (ל"ת)מד מן 10/12/2013 16:18הגב לתגובה זו
- 1.בני 09/12/2013 12:36הגב לתגובה זופרסומת עבור משרד הפרסום ולא עבור המותג... מישהו בכלל זוכר או יזכור עבור מי הפרסומת? עבודה גרועה. נקודה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
