ניתוח קמפיין

העירום של קרן פלס עובד? זברה מזכירה לנו שבגדים לא קונים אושר והמסר עובר

המסר ש"לא צריך לשלם יותר כדי להרגיש" מעניין ומעורר מחשבה יותר מלצרוח "זול". וגם: הסרטונים החדשים של "צה"ל חזק" - מביך ולא מובן או גאוני?
עטרה בילר | (9)

בשורה התחתונה: המסר שכסף לא יכול לקנות אושר ואהבה עבר אינספור פעמים בשירים ובפרסומות. אבל זו הפעם הראשונה שמותג אופנה מאמץ את הקונספט.

"אפשר לעשות פרסומות בלי דוגמנים ואשליות" הוא דבר והיפוכו כאשר זה מגיע מפיה של אייקון כמו קרן פלס. אבל העובדה שתוך כדי השירה מפרקים פועלי הסט את האילוזיה של המדבר, ובשלב מסוים גם הזמרת מופיעה ללא כסות - היא מסקרנת ומעוררת מחשבה, במיוחד לאור העובדה שקרן פלס אשה מלאה והעירום שלה, במיוחד כזה המצולם מהגב, אינו פרובוקטיבי ודווקא מעורר הזדהות וחיבה.

המסר "אתם לא צריכים לשלם יותר כדי להרגיש" - כאשר הוא מגיע כדי לקדם קפוצ'ונים ב-30 שקלים - הוא מסר מעניין ומעורר מחשבה. הוא הרבה יותר מעניין מאותה צרחה "זול" "זול" אותה אנחנו כבר לא יכולים לשמוע יותר. מסתבר שכדי להצדיק מחיר זול צריך להשקיע לא פחות מחשבה מאשר להצדיק מחיר יקר.

"להרגיש" פירושו ליהנות מהחיים גם אם הבגד מתלכלך או נקרע, "להרגיש" זה לדעת שאני יכול לבחור בבגד לא יקר ושאני לא רק נדחק להתפשר עליו.

ההתערטלות משחקת את התפקיד הקלאסי שמטיף נגד צביעות, אותו תפקיד של less is more שפגשנו בזמנו בקינלי סודה. למעשה, זברה מציעה לנו להבין שבגדים לא קונים לנו אושר, וזה לא שהיא נגד מותגים, נהפוך הוא. היא בעדם, אלא שמותגים אמיתיים נועדו לשרת אותנו ולא אנחנו - אותם.

באופן הכי מטאפורי, זברה עושה לנו את מה שהילד עשה בבגדי המלך החדשים ואומרת לנו שהמלך עירום, אלא שהמלך במקרה הזה הוא המותגים היקרים והעירום משחק בתפקיד הכנות ולא בתפקיד השקר...

זברה לוקחת את עולם ה"זול" למקום אמנותי ולא מסחרי בדומה לרמי לוי, שיצר בזמנו מאניפסט חברתי סביב ה'עוף בשקל'. במקום להיות סתם "שובר שוק" לאוכלוסיה שבורת גב וקשת יום, הוא בחר לפנות למכנה המשותף הגבוה המדבר על זכותו של כל אחד מאיתנו להרשות לעצמו לחיות בכבוד.

גם H&O עבדו יפה בזמנו עם מיצוב המחיר הזול כסוג של "פלא" כאשר תבעו את המשפט "זה רק נראה יקר". אופנת זברה מתכתבת עם רעיון העל שכסף לא קונה לנו אושר. זה מזכיר את הנרטיב של מאסטרקרד שאומר:

Money can't buy you happiness. For all the rest there is Mastercard.

וזה מזכיר, כמובן, לכולנו את השיר של הביטלס can't buy me love. אז זברה מקדמת את שמחת החיים ואת כל הדברים שהם priceless וטוענת שאי אפשר לקנותם בכסף, כדוגמת הפרסומת הקודמת בה רואים משפחה לא עשירה עוצרת ברמזור לצד משפחה עשירה. הסיפור סובב סביב שמחת חיים של המשפחה הלא עשירה שכמובן עשתה קניות בזברה, לעומת היובש והשממון של המשפחה העשירה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הקליפ המדובר נחמד אבל פחות מעורר מחשבה מהקליפ הנוכחי עם קרן פלס, אולי בגלל העירום, שיש בו אומץ ומסר נוקב יותר לגבי אושר, והדרך להשיגו או שלא להשיגו.

אז נכון - הצילום מאד זהיר והתפאורה המדברית כן קיימת לפני שמפרקים אותה והזמרת כן מאופרת. אולם המסר צלח את כל זאת ולדעתי ימקם את זברה במקום מרכזי על המפה.

ועוד משהו: הקליפ של צה"ל אמיתי או שאני לקחתי משהו?

איש שמכין קפה ואומר לנו "זה חזק? צה"ל חזק!" על רקע כמה שניות אינטנסיביות שמדגימות פעילות קרבית בים באוויר וביבשה. מתופפת שדופקת סולו לא רע ואומרת לנו "זה חזק? צה"ל חזק!", שוב, על רקע פוטאג' צה"לי מלחמתי מרשים.

אז מצד אחד זה מביך, ולא ממש ברור "מה זה הדבר הזה?". למי זה פונה? למתגייסים? אז למה צריך להגיד שהצבא שלנו חזק? אולי זה מכוון לאיראן או לסוריה? ומה זו ההשוואה של צה"ל לקפה שחור ולמערכת תופים? יש פה בכלל בשורה? יש למישהו ספק שצה"ל הוא צבא חזק יותר מקפה טורקי? ואם אכן הוא חזק מקפה האם זה אומר בכלל משהו עליו שלא ידענו? גם צבא חלש יכול להיות חזק מקפה ומסולו תופים.

מצד שני הקליפים כן מייצרים התגייסות. התגייסות ויראלית. כמות התגובות הויראליות מרשים ומטיל ספק בתהיות שכרגע ציינתי. הכניסות, ההעברות והטייק-אופים שעשו לזה כבר היום כשזה עדיין טרי, מעידות על כך שיש לו אפיל ויראלי מדבק. ואנחנו יודעים שאין תחליף להתגייסות של של המונים שבוחרים להיות מעורבים ואקטיביים, ואולי בעצם מדובר בקליפ גאוני שמעודד התגייסות כי הנה - תביטו בעצמכם ותראו כמה תלולה יכולה להיות עקומת ההתגייסות כאשר מדובר ב"משהו חזק"...

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אבשלום קור 22/12/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    פרסומאית שלא יודעת לאיית לא צריכה למכור שום דבר
  • 6.
    פרסומת עלובה.. קרן, גב ערום בשביל זברה??? (ל"ת)
    איריס 11/12/2013 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איש פרסום 10/12/2013 08:44
    הגב לתגובה זו
    אמירה של אל תאמינו לפרסום היא לא חדשה. הבעיה שכאן הפרסומת מאד מושקעת ואנטי תזה לאמירה. המסר בסופו של דבר ממש לא ברור והדבר היחידי שזוכרים זה קרן ערומה. חבל, הייתה להם הזדמנות לאמירה מעניינת.
  • 4.
    הגב שלה לא יפה וכולו בפוטושופ מטושטש. (ל"ת)
    המלל מטופש ואידיוטי 09/12/2013 18:20
    הגב לתגובה זו
  • זה לא הגב שלה, זאת כפילה.. (ל"ת)
    מאי 12/12/2013 19:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ד"ר נו 09/12/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    מזמן לא נראתה פרסומת כל כך מתיימרת ותלושה מהמציאות... למה צריך לראות את קרן פלס בעירום כדי למכור בגדי ילדים? קשקוש אחד גדול, יומרני ולדעתי מפספס בענק. עטרה גם את פספסת.
  • 2.
    ענת 09/12/2013 13:18
    הגב לתגובה זו
    מי קהל המטרה? למה את חושבת שעירום מובן להם, מקובל עליהם- ונוגע בהם? אחת הפרסומות המזעזעות EVER. על צהל בכלל מביך לדבר...
  • זה גרוע?הקליפ של צה"ל גרוע ! (ל"ת)
    מד מן 10/12/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בני 09/12/2013 12:36
    הגב לתגובה זו
    פרסומת עבור משרד הפרסום ולא עבור המותג... מישהו בכלל זוכר או יזכור עבור מי הפרסומת? עבודה גרועה. נקודה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.