תקציב הפרסום של עיריית חיפה במכרז: יהב ישאיר את הכסף למשרדים בעיר?
5 שנים לאחר המכרז האחרון, ולאחר סיום הבחירות המקומיות, שהעניקו לראש העיר יונה יהב קדנציה נוספת, עיריית חיפה מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לאחר שטופל בפרסום שפי בבעלותו של יוקי פרייליך.
המכרז, שעל פי בדיקת אייס, רבים ממשרדי הפרסום המובילים בישראל כלל לא היו מודעים לקיומו, כבר עבר את שלב המועד האחרון להגשת המעטפות שהיה ב-28 בנובמבר. עם או בלי קשר לנפקדותם של המשרדים הגדולים, גורמים בשוק הפרסום החיפאי אומרים לאייס כי באופן מסורתי בעיריית חיפה "אוהבים להשאיר את הכסף בעיר".
וכסף יש? על פי הערכת האגף לדוברות, הסברה ופרסום בעיריית חיפה, תקציב הפרסום שנידון במכרז הקרוב עומד על כ-5 מיליון שקלים, לא כולל מע"מ. בנוסף, אגף הדוברות מציין כי תקציב הפקות הדפוס השנתי יעמוד על כמיליון שקלים.
מכרז ב-5 שלבים
בעיריית חיפה מבקשים מהמתמודדים להציע מחירון לפרסום בעיתונות המקומית והארצית. על פי המכרז, במסגרת פרסומי העירייה על המציע לקחת בחשבון עיצוב והפקת כ-300 סוגי מודעות שנתיות לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית המקומית והארצית, בשפות עברית, רוסית, אנגלית וערבית.
- מתחם "העלייה השנייה" בחיפה מתקדם: כמה תעלה דירה?
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התשלום עבור שירותי הקריאייטיב-קופי יהיה במסגרת ריטיינר חודשי. במכרז מציינת העירייה כי "שירותי הקריאייטיב קופירייטינג יכללו, בין השאר מחקר ותכנון אסטרטגי לקידום ושיווק האירועים (מלבד סקרים) מיתוג ומיצוב פסטיבלים ואירועים; יעוץ ותכנון למערכי פרסום; פיתוח ערוצי תקשורת חדשים ומקוריים; אסטרטגיה פרסומית וקריאטיבית; קריאייטיב קופירייטינג ועוד.
סעיף נוסף שמצוין במכרז נוגע להפקות הדפוס, עניין מרכזי בכל הקשור לתקציב פרסום של עיריות. בסעיף זה מציינת העירייה כי היא מבקשת לקבל הצעות ל"הפקות דפוס על בסיס קבלת הצעות מחיר ובתמורה לתשלום עמלה
עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס".
המכרז עצמו מורכב מ-5 שלבים: בשלב א' תיבדק עמידת המשתתפים במכרז בכל דרישות תנאי הסף לצורך מעבר לשלבים הבאים. בשלב הבא יבחן המחירון לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית כפי שהוצע על ידי המתמודדים. הניקוד עבור שלב זה יהיה 35% מהציון הכללי. בשלב ג' תבחן גובה העמלה אותה מבקשים משרדי הפרסום עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס - משקלו של סעיף זה בציון יעמוד על 5%. לאחר מכן ייבחנו הצעות המחיר שהגישו המשתתפים בדבר הריטיינר החודשי אותו הם מעוניינים לקבל עבור שירותי הקריאייטיב - יהווה 20% מהציון. בשלב האחרון יגישו המועמדים פרזנטציה בנושא מיתוג ומיצוב לפרויקט התחדשות בשכונת הדר - יהווה 40% מהציון.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
תנאי הסף של המכרז מחייבים את המתמודדים להיות בעלי היקף פרסום של 10 מיליון שקלים ומעלה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן נדרשים המתמודדים להציג קמפיין בעל אופי ציבורי לאחד מלקוחותיהם בהיקף של יותר מליון שקלים ומעלה באחת מ-3 השנים האחרונות.
בשוק הפרסום בחיפה פעלו עד לאחרונה 3 שחקנים מרכזיים: לם מרגלית, ירקוני ופרסום שפי. השבוע,
שוק קטן - מלמחמה גדולה// חומר למחשבה
סמיכות האירועים: הוצאת התקציב למכרז ומיזוג בין לם מרגלית לשפי מעלה את התהייה - האם המשרדים מוזגו לשם מטרה זו - הנצחון במכרז על תקציב הפרסום? כאמור, 2 המשרדים שהחזיקו בתקציב בעשור האחרון, ולמעשה העבירו את השרביט מאחד לשני, הם לם מרגלית ושפי. כעת כשירקוני נושף בעורפם, והזירה פנויה משחקני ענק, התקציב שמבטיח 5 שנים של חמצן הופך ליעד המרכזי.
- 9.חיפאית 05/12/2013 10:59הגב לתגובה זואדון יונה יהב, רוצה להשאיר את הצעירים בחיפה? התחלה טובה תהיה להשאיר את תקציב הפרסום של העירייה בחיפה, כך אנשי פרסום יוכלו להישאר ולעבוד בעיר ולא להגר לתל אביב.
- 8.אני רק שאלה 04/12/2013 21:58הגב לתגובה זואיפה הוחבא המכרז הזה עד היום ואיך שמרו אותו כמו אתרוג? למה אתמול הודעה על מיזוג האוויר והיום הודעה על העברת התקציב? מה יודע מי שניגש למכרז? עבור מי הוא עבד עד לאחרונה? מי ניגש למכרז? עבור מי הוא עבד לאחרונה?
- 7.מירה 04/12/2013 19:25הגב לתגובה זוראו הודעה על המכרז http://bitly.com/1cbhP29
- 6.אורי 04/12/2013 19:08הגב לתגובה זוהמשרדים בחיפה מיתגו את העיר כמעצמה תרבותית, איכותית ומהנה. עשרות אלפים מגיעים לחיפה בכל שנה בגלל פעילויות התרבות שהעיר הזו מפרסמת! חשוב לומר שלא רק שנעשתה עבודה טובה עד כה, אלא היא גם עבודה איכותית בקנה מידה ארצי!
- 5.מישה 04/12/2013 16:48הגב לתגובה זורק ראש מבחוץ, יכול לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהביא פתרונות וחשיבה שחיפה עוד לא ראתה! משרד חיפאי יחזור על אותן השבלונות לצערי. יהב, תחדש לי!
- נו באמת 04/12/2013 17:09הגב לתגובה זודי לבריחת המוחות הקריאטיביים למרכז... תנו לחיפאים לעשות את העבודה!
- 4.רק אני 04/12/2013 16:36הגב לתגובה זועיריית חיפה צריכה לדאוג לחיפאים! אותו תקציב מפרנס לא מעט משפחות חיפאיות. מן הראוי שהכסף הזה יישאר "בבית".
- 3.רבי עקיבא 04/12/2013 14:32הגב לתגובה זו"החג של החגים", "קלבת שבת", "פסטיבל הסרטים" וכו'. יצרתם מותגים ברוח החיפאית ומגיע לכם להמשיך.
- 2.עובד לשעבר 04/12/2013 14:25הגב לתגובה זולראש העיר יונה יהב אתה ששונא את "מדינת תל אביב" וכל מה שהיא מייצגת תעביר את תקציב הפרסום לתל אביב? האם יש משרד פרסום בתל אביב שמכיר את חיפה, התושבים, העיתונים וכל מקום שיש שלט חוצות טוב יותר מהמשרדים החיפאים???. זה כמו שתיתן לסינים לפרסם את חיפה. הם לא מכירים את העיר.
- 1.נמאס 04/12/2013 13:28הגב לתגובה זובכל עיתון בו מתפרסמת כתבה מחמיאה לעיר חיפה, חפשו את הפרסום מטעם עיריית חיפה. לרוב היחס הוא שעל כל כתבה יש דף פרסום שלם. החיפאים הטמבלים לא הלכו להצביע והשאירו את העיר עוד שנה עם ההפקרות. עכשיו יקבלו 5 סגני ראש עיר בשכר ומגמת התחרדות.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
