פרסום ראשון

תקציב הפרסום של עיריית חיפה במכרז: יהב ישאיר את הכסף למשרדים בעיר?

5 שנים לאחר שטופל בשפי, ולפני כן בלם מרגלית שהתאחדו לאחרונה, יוצא התקציב למכרז. על פי אגף הדוברות בעיר, התקציב יעמוד על כ-6 מיליון שקלים
משה בנימין | (10)

5 שנים לאחר המכרז האחרון, ולאחר סיום הבחירות המקומיות, שהעניקו לראש העיר יונה יהב קדנציה נוספת, עיריית חיפה מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לאחר שטופל בפרסום שפי בבעלותו של יוקי פרייליך.

המכרז, שעל פי בדיקת אייס, רבים ממשרדי הפרסום המובילים בישראל כלל לא היו מודעים לקיומו, כבר עבר את שלב המועד האחרון להגשת המעטפות שהיה ב-28 בנובמבר. עם או בלי קשר לנפקדותם של המשרדים הגדולים, גורמים בשוק הפרסום החיפאי אומרים לאייס כי באופן מסורתי בעיריית חיפה "אוהבים להשאיר את הכסף בעיר".

וכסף יש? על פי הערכת האגף לדוברות, הסברה ופרסום בעיריית חיפה, תקציב הפרסום שנידון במכרז הקרוב עומד על כ-5 מיליון שקלים, לא כולל מע"מ. בנוסף, אגף הדוברות מציין כי תקציב הפקות הדפוס השנתי יעמוד על כמיליון שקלים.

מכרז ב-5 שלבים

בעיריית חיפה מבקשים מהמתמודדים להציע מחירון לפרסום בעיתונות המקומית והארצית. על פי המכרז, במסגרת פרסומי העירייה על המציע לקחת בחשבון עיצוב והפקת כ-300 סוגי מודעות שנתיות לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית המקומית והארצית, בשפות עברית, רוסית, אנגלית וערבית.

התשלום עבור שירותי הקריאייטיב-קופי יהיה במסגרת ריטיינר חודשי. במכרז מציינת העירייה כי "שירותי הקריאייטיב קופירייטינג יכללו, בין השאר מחקר ותכנון אסטרטגי לקידום ושיווק האירועים (מלבד סקרים) מיתוג ומיצוב פסטיבלים ואירועים; יעוץ ותכנון למערכי פרסום; פיתוח ערוצי תקשורת חדשים ומקוריים; אסטרטגיה פרסומית וקריאטיבית; קריאייטיב קופירייטינג ועוד.

סעיף נוסף שמצוין במכרז נוגע להפקות הדפוס, עניין מרכזי בכל הקשור לתקציב פרסום של עיריות. בסעיף זה מציינת העירייה כי היא מבקשת לקבל הצעות ל"הפקות דפוס על בסיס קבלת הצעות מחיר ובתמורה לתשלום עמלה

עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס".

המכרז עצמו מורכב מ-5 שלבים: בשלב א' תיבדק עמידת המשתתפים במכרז בכל דרישות תנאי הסף לצורך מעבר לשלבים הבאים. בשלב הבא יבחן המחירון לפרסום בעיתונות הכתובה והאלקטרונית כפי שהוצע על ידי המתמודדים. הניקוד עבור שלב זה יהיה 35% מהציון הכללי. בשלב ג' תבחן גובה העמלה אותה מבקשים משרדי הפרסום עבור פיקוח והשגחה על עבודות הדפוס - משקלו של סעיף זה בציון יעמוד על 5%. לאחר מכן ייבחנו הצעות המחיר שהגישו המשתתפים בדבר הריטיינר החודשי אותו הם מעוניינים לקבל עבור שירותי הקריאייטיב - יהווה 20% מהציון. בשלב האחרון יגישו המועמדים פרזנטציה בנושא מיתוג ומיצוב לפרויקט התחדשות בשכונת הדר - יהווה 40% מהציון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תנאי הסף של המכרז מחייבים את המתמודדים להיות בעלי היקף פרסום של 10 מיליון שקלים ומעלה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן נדרשים המתמודדים להציג קמפיין בעל אופי ציבורי לאחד מלקוחותיהם בהיקף של יותר מליון שקלים ומעלה באחת מ-3 השנים האחרונות.

בשוק הפרסום בחיפה פעלו עד לאחרונה 3 שחקנים מרכזיים: לם מרגלית, ירקוני ופרסום שפי. השבוע, כפי שפורסם באייס, הודיעו לם מרגלית ושפי על מיזוג ביניהם והקמת חברה בשם לם-מרגלית שפי שתנוהל על ידי עודד לם. תקציב הפרסום של העירייה טופל ב-5 השנים האחרונות על ידי שפי ולפני כן טופל על ידי שותפו הטרי לם מרגלית.

שוק קטן - מלמחמה גדולה// חומר למחשבה

סמיכות האירועים: הוצאת התקציב למכרז ומיזוג בין לם מרגלית לשפי מעלה את התהייה - האם המשרדים מוזגו לשם מטרה זו - הנצחון במכרז על תקציב הפרסום? כאמור, 2 המשרדים שהחזיקו בתקציב בעשור האחרון, ולמעשה העבירו את השרביט מאחד לשני, הם לם מרגלית ושפי. כעת כשירקוני נושף בעורפם, והזירה פנויה משחקני ענק, התקציב שמבטיח 5 שנים של חמצן הופך ליעד המרכזי.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חיפאית 05/12/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    אדון יונה יהב, רוצה להשאיר את הצעירים בחיפה? התחלה טובה תהיה להשאיר את תקציב הפרסום של העירייה בחיפה, כך אנשי פרסום יוכלו להישאר ולעבוד בעיר ולא להגר לתל אביב.
  • 8.
    אני רק שאלה 04/12/2013 21:58
    הגב לתגובה זו
    איפה הוחבא המכרז הזה עד היום ואיך שמרו אותו כמו אתרוג? למה אתמול הודעה על מיזוג האוויר והיום הודעה על העברת התקציב? מה יודע מי שניגש למכרז? עבור מי הוא עבד עד לאחרונה? מי ניגש למכרז? עבור מי הוא עבד לאחרונה?
  • 7.
    מירה 04/12/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    ראו הודעה על המכרז http://bitly.com/1cbhP29
  • 6.
    אורי 04/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    המשרדים בחיפה מיתגו את העיר כמעצמה תרבותית, איכותית ומהנה. עשרות אלפים מגיעים לחיפה בכל שנה בגלל פעילויות התרבות שהעיר הזו מפרסמת! חשוב לומר שלא רק שנעשתה עבודה טובה עד כה, אלא היא גם עבודה איכותית בקנה מידה ארצי!
  • 5.
    מישה 04/12/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    רק ראש מבחוץ, יכול לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהביא פתרונות וחשיבה שחיפה עוד לא ראתה! משרד חיפאי יחזור על אותן השבלונות לצערי. יהב, תחדש לי!
  • נו באמת 04/12/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
    די לבריחת המוחות הקריאטיביים למרכז... תנו לחיפאים לעשות את העבודה!
  • 4.
    רק אני 04/12/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    עיריית חיפה צריכה לדאוג לחיפאים! אותו תקציב מפרנס לא מעט משפחות חיפאיות. מן הראוי שהכסף הזה יישאר "בבית".
  • 3.
    רבי עקיבא 04/12/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    "החג של החגים", "קלבת שבת", "פסטיבל הסרטים" וכו'. יצרתם מותגים ברוח החיפאית ומגיע לכם להמשיך.
  • 2.
    עובד לשעבר 04/12/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    לראש העיר יונה יהב אתה ששונא את "מדינת תל אביב" וכל מה שהיא מייצגת תעביר את תקציב הפרסום לתל אביב? האם יש משרד פרסום בתל אביב שמכיר את חיפה, התושבים, העיתונים וכל מקום שיש שלט חוצות טוב יותר מהמשרדים החיפאים???. זה כמו שתיתן לסינים לפרסם את חיפה. הם לא מכירים את העיר.
  • 1.
    נמאס 04/12/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    בכל עיתון בו מתפרסמת כתבה מחמיאה לעיר חיפה, חפשו את הפרסום מטעם עיריית חיפה. לרוב היחס הוא שעל כל כתבה יש דף פרסום שלם. החיפאים הטמבלים לא הלכו להצביע והשאירו את העיר עוד שנה עם ההפקרות. עכשיו יקבלו 5 סגני ראש עיר בשכר ומגמת התחרדות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.