משרד התקשורת נגד פלאפון: "אסור לכם לכפות על לקוחות חבילות דור 5 בלבד"
המשרד מתערב במחלוקת על תמחור החבילות החדשות ודורש מפלאפון להמשיך לספק חבילות דור 4 לכולם. בתוך כך, שאר חברות הסלולר גם מצטרפות לגל ההתייקרויות
חברת פלאפון הודיעה השבוע כי תפסיק למכור חבילות דור 4 ללקוחות המחזיקים במכשירים שתומכים בדור 5, ותאפשר להם לרכוש אך ורק חבילות דור 5, שהן יקרות יותר. המהלך נתפס כניסיון לזרז את המעבר לדור 5 ולהגדיל את הכנסות החברה, אך עורר זעם במשרד התקשורת, שהבהיר: "אסור למנוע חבילות דור 4 מלקוחות על סמך סוג המכשיר שלהם".
במשרד התקשורת התייחסו לסעיף בתנאי הרישיון של פלאפון, שקובע כי על החברה לאפשר לכל לקוח לעבור בין חבילות ללא אפליה, ללא קשר למכשיר שברשותו. במילים אחרות, החברות אינן רשאיות לכפות על לקוחות לרכוש חבילות יקרות יותר רק בגלל שמכשיריהם תומכים בטכנולוגיה מתקדמת.
גל התייקרויות בשוק הסלולר
המהלך של פלאפון הוא חלק ממגמה רחבה יותר בשוק התקשורת, שבמסגרתה חברות הסלולר מעלות מחירים בתירוץ של שדרוג חבילות ושירותים. סלקום, למשל, העלתה את מחיר חבילת הבסיס לדור 5 ב-10 שקלים, והיא עומדת כיום על 59.90 שקל לחודש. גם הוט מובייל השיקה חבילה חדשה במחיר של 52.90 שקל לחודש, עלייה של 3 שקלים בהשוואה לחבילה הקודמת.
פלאפון עצמה הודיעה על עדכון מחירים לחבילות דור 5: החבילה הבסיסית התייקרה ל-54.90 שקל לחודש, אך חבילות ה-G MAX 5, המציעות תעדוף בגלישה בעת עומס, דווקא הוזלו. במקביל, חבילת דור 4 של פלאפון נותרה במחיר של 39.90 שקל בלבד, מה שמראה שהחברה מנסה למצב את דור 5 כבחירה המועדפת – והיקרה יותר.
- פרטנר ופלאפון יספקו שירותי סלולר לכ-220 אלף עובדי מדינה
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משרד התקשורת קורא לשקול מעבר לחברות אחרות
במשרד התקשורת מדגישים כי בשוק הסלולר פועלות כיום שחקניות רבות, כולל חברות קטנות שמציעות חבילות זולות משמעותית. "חברות קטנות מציעות לעיתים חבילות במחיר ממוצע של כ-30 שקל בלבד, ואנו ממליצים ללקוחות לבדוק את התנאים שמציעות החברות הגדולות אל מול האלטרנטיבות הזולות יותר", ציינו במשרד.
המלצה נוספת נוגעת להיקפי הגלישה שמציעות החברות. "לקוחות רבים משלמים על חבילות הכוללות נפחי גלישה גבוהים שאינם נחוצים להם בפועל", הוסיפו במשרד. "אנו ממליצים לבחון מחדש את צרכי הגלישה שלכם ולהתאים את החבילה בהתאם".
על אף ההבטחות מצד פלאפון להמשיך לאפשר חבילות דור 4 "לעת עתה", ברור שהמגמה בשוק הסלולר נוטה לשדרוג טכנולוגי מואץ ולעדכון מחירים בהתאם. עם זאת, משרד התקשורת מפעיל לחץ רגולטורי כדי להבטיח שהלקוחות יוכלו לבחור את החבילה המתאימה להם מבלי להיכנס למלכודת מחירים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.