אילן סיגל פלאפון
צילום: רמי זרנגר

משרד התקשורת נגד פלאפון: "אסור לכם לכפות על לקוחות חבילות דור 5 בלבד"

המשרד מתערב במחלוקת על תמחור החבילות החדשות ודורש מפלאפון להמשיך לספק חבילות דור 4 לכולם. בתוך כך, שאר חברות הסלולר גם מצטרפות לגל ההתייקרויות

עמית בר |
נושאים בכתבה פלאפון


חברת פלאפון הודיעה השבוע כי תפסיק למכור חבילות דור 4 ללקוחות המחזיקים במכשירים שתומכים בדור 5, ותאפשר להם לרכוש אך ורק חבילות דור 5, שהן יקרות יותר. המהלך נתפס כניסיון לזרז את המעבר לדור 5 ולהגדיל את הכנסות החברה, אך עורר זעם במשרד התקשורת, שהבהיר: "אסור למנוע חבילות דור 4 מלקוחות על סמך סוג המכשיר שלהם".


במשרד התקשורת התייחסו לסעיף בתנאי הרישיון של פלאפון, שקובע כי על החברה לאפשר לכל לקוח לעבור בין חבילות ללא אפליה, ללא קשר למכשיר שברשותו. במילים אחרות, החברות אינן רשאיות לכפות על לקוחות לרכוש חבילות יקרות יותר רק בגלל שמכשיריהם תומכים בטכנולוגיה מתקדמת.

גל התייקרויות בשוק הסלולר

המהלך של פלאפון הוא חלק ממגמה רחבה יותר בשוק התקשורת, שבמסגרתה חברות הסלולר מעלות מחירים בתירוץ של שדרוג חבילות ושירותים. סלקום, למשל, העלתה את מחיר חבילת הבסיס לדור 5 ב-10 שקלים, והיא עומדת כיום על 59.90 שקל לחודש. גם הוט מובייל השיקה חבילה חדשה במחיר של 52.90 שקל לחודש, עלייה של 3 שקלים בהשוואה לחבילה הקודמת.


פלאפון עצמה הודיעה על עדכון מחירים לחבילות דור 5: החבילה הבסיסית התייקרה ל-54.90 שקל לחודש, אך חבילות ה-G MAX 5, המציעות תעדוף בגלישה בעת עומס, דווקא הוזלו. במקביל, חבילת דור 4 של פלאפון נותרה במחיר של 39.90 שקל בלבד, מה שמראה שהחברה מנסה למצב את דור 5 כבחירה המועדפת – והיקרה יותר.



משרד התקשורת קורא לשקול מעבר לחברות אחרות

במשרד התקשורת מדגישים כי בשוק הסלולר פועלות כיום שחקניות רבות, כולל חברות קטנות שמציעות חבילות זולות משמעותית. "חברות קטנות מציעות לעיתים חבילות במחיר ממוצע של כ-30 שקל בלבד, ואנו ממליצים ללקוחות לבדוק את התנאים שמציעות החברות הגדולות אל מול האלטרנטיבות הזולות יותר", ציינו במשרד.

המלצה נוספת נוגעת להיקפי הגלישה שמציעות החברות. "לקוחות רבים משלמים על חבילות הכוללות נפחי גלישה גבוהים שאינם נחוצים להם בפועל", הוסיפו במשרד. "אנו ממליצים לבחון מחדש את צרכי הגלישה שלכם ולהתאים את החבילה בהתאם".


על אף ההבטחות מצד פלאפון להמשיך לאפשר חבילות דור 4 "לעת עתה", ברור שהמגמה בשוק הסלולר נוטה לשדרוג טכנולוגי מואץ ולעדכון מחירים בהתאם. עם זאת, משרד התקשורת מפעיל לחץ רגולטורי כדי להבטיח שהלקוחות יוכלו לבחור את החבילה המתאימה להם מבלי להיכנס למלכודת מחירים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״