אילן סיגל פלאפון
צילום: רמי זרנגר

משרד התקשורת נגד פלאפון: "אסור לכם לכפות על לקוחות חבילות דור 5 בלבד"

המשרד מתערב במחלוקת על תמחור החבילות החדשות ודורש מפלאפון להמשיך לספק חבילות דור 4 לכולם. בתוך כך, שאר חברות הסלולר גם מצטרפות לגל ההתייקרויות

עמית בר |
נושאים בכתבה פלאפון


חברת פלאפון הודיעה השבוע כי תפסיק למכור חבילות דור 4 ללקוחות המחזיקים במכשירים שתומכים בדור 5, ותאפשר להם לרכוש אך ורק חבילות דור 5, שהן יקרות יותר. המהלך נתפס כניסיון לזרז את המעבר לדור 5 ולהגדיל את הכנסות החברה, אך עורר זעם במשרד התקשורת, שהבהיר: "אסור למנוע חבילות דור 4 מלקוחות על סמך סוג המכשיר שלהם".


במשרד התקשורת התייחסו לסעיף בתנאי הרישיון של פלאפון, שקובע כי על החברה לאפשר לכל לקוח לעבור בין חבילות ללא אפליה, ללא קשר למכשיר שברשותו. במילים אחרות, החברות אינן רשאיות לכפות על לקוחות לרכוש חבילות יקרות יותר רק בגלל שמכשיריהם תומכים בטכנולוגיה מתקדמת.

גל התייקרויות בשוק הסלולר

המהלך של פלאפון הוא חלק ממגמה רחבה יותר בשוק התקשורת, שבמסגרתה חברות הסלולר מעלות מחירים בתירוץ של שדרוג חבילות ושירותים. סלקום, למשל, העלתה את מחיר חבילת הבסיס לדור 5 ב-10 שקלים, והיא עומדת כיום על 59.90 שקל לחודש. גם הוט מובייל השיקה חבילה חדשה במחיר של 52.90 שקל לחודש, עלייה של 3 שקלים בהשוואה לחבילה הקודמת.


פלאפון עצמה הודיעה על עדכון מחירים לחבילות דור 5: החבילה הבסיסית התייקרה ל-54.90 שקל לחודש, אך חבילות ה-G MAX 5, המציעות תעדוף בגלישה בעת עומס, דווקא הוזלו. במקביל, חבילת דור 4 של פלאפון נותרה במחיר של 39.90 שקל בלבד, מה שמראה שהחברה מנסה למצב את דור 5 כבחירה המועדפת – והיקרה יותר.



משרד התקשורת קורא לשקול מעבר לחברות אחרות

במשרד התקשורת מדגישים כי בשוק הסלולר פועלות כיום שחקניות רבות, כולל חברות קטנות שמציעות חבילות זולות משמעותית. "חברות קטנות מציעות לעיתים חבילות במחיר ממוצע של כ-30 שקל בלבד, ואנו ממליצים ללקוחות לבדוק את התנאים שמציעות החברות הגדולות אל מול האלטרנטיבות הזולות יותר", ציינו במשרד.

המלצה נוספת נוגעת להיקפי הגלישה שמציעות החברות. "לקוחות רבים משלמים על חבילות הכוללות נפחי גלישה גבוהים שאינם נחוצים להם בפועל", הוסיפו במשרד. "אנו ממליצים לבחון מחדש את צרכי הגלישה שלכם ולהתאים את החבילה בהתאם".


על אף ההבטחות מצד פלאפון להמשיך לאפשר חבילות דור 4 "לעת עתה", ברור שהמגמה בשוק הסלולר נוטה לשדרוג טכנולוגי מואץ ולעדכון מחירים בהתאם. עם זאת, משרד התקשורת מפעיל לחץ רגולטורי כדי להבטיח שהלקוחות יוכלו לבחור את החבילה המתאימה להם מבלי להיכנס למלכודת מחירים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.