אילן סיגל פלאפון
צילום: רמי זרנגר

משרד התקשורת נגד פלאפון: "אסור לכם לכפות על לקוחות חבילות דור 5 בלבד"

המשרד מתערב במחלוקת על תמחור החבילות החדשות ודורש מפלאפון להמשיך לספק חבילות דור 4 לכולם. בתוך כך, שאר חברות הסלולר גם מצטרפות לגל ההתייקרויות

עמית בר |
נושאים בכתבה פלאפון


חברת פלאפון הודיעה השבוע כי תפסיק למכור חבילות דור 4 ללקוחות המחזיקים במכשירים שתומכים בדור 5, ותאפשר להם לרכוש אך ורק חבילות דור 5, שהן יקרות יותר. המהלך נתפס כניסיון לזרז את המעבר לדור 5 ולהגדיל את הכנסות החברה, אך עורר זעם במשרד התקשורת, שהבהיר: "אסור למנוע חבילות דור 4 מלקוחות על סמך סוג המכשיר שלהם".


במשרד התקשורת התייחסו לסעיף בתנאי הרישיון של פלאפון, שקובע כי על החברה לאפשר לכל לקוח לעבור בין חבילות ללא אפליה, ללא קשר למכשיר שברשותו. במילים אחרות, החברות אינן רשאיות לכפות על לקוחות לרכוש חבילות יקרות יותר רק בגלל שמכשיריהם תומכים בטכנולוגיה מתקדמת.

גל התייקרויות בשוק הסלולר

המהלך של פלאפון הוא חלק ממגמה רחבה יותר בשוק התקשורת, שבמסגרתה חברות הסלולר מעלות מחירים בתירוץ של שדרוג חבילות ושירותים. סלקום, למשל, העלתה את מחיר חבילת הבסיס לדור 5 ב-10 שקלים, והיא עומדת כיום על 59.90 שקל לחודש. גם הוט מובייל השיקה חבילה חדשה במחיר של 52.90 שקל לחודש, עלייה של 3 שקלים בהשוואה לחבילה הקודמת.


פלאפון עצמה הודיעה על עדכון מחירים לחבילות דור 5: החבילה הבסיסית התייקרה ל-54.90 שקל לחודש, אך חבילות ה-G MAX 5, המציעות תעדוף בגלישה בעת עומס, דווקא הוזלו. במקביל, חבילת דור 4 של פלאפון נותרה במחיר של 39.90 שקל בלבד, מה שמראה שהחברה מנסה למצב את דור 5 כבחירה המועדפת – והיקרה יותר.



משרד התקשורת קורא לשקול מעבר לחברות אחרות

במשרד התקשורת מדגישים כי בשוק הסלולר פועלות כיום שחקניות רבות, כולל חברות קטנות שמציעות חבילות זולות משמעותית. "חברות קטנות מציעות לעיתים חבילות במחיר ממוצע של כ-30 שקל בלבד, ואנו ממליצים ללקוחות לבדוק את התנאים שמציעות החברות הגדולות אל מול האלטרנטיבות הזולות יותר", ציינו במשרד.

המלצה נוספת נוגעת להיקפי הגלישה שמציעות החברות. "לקוחות רבים משלמים על חבילות הכוללות נפחי גלישה גבוהים שאינם נחוצים להם בפועל", הוסיפו במשרד. "אנו ממליצים לבחון מחדש את צרכי הגלישה שלכם ולהתאים את החבילה בהתאם".


על אף ההבטחות מצד פלאפון להמשיך לאפשר חבילות דור 4 "לעת עתה", ברור שהמגמה בשוק הסלולר נוטה לשדרוג טכנולוגי מואץ ולעדכון מחירים בהתאם. עם זאת, משרד התקשורת מפעיל לחץ רגולטורי כדי להבטיח שהלקוחות יוכלו לבחור את החבילה המתאימה להם מבלי להיכנס למלכודת מחירים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.