incredibuild
צילום: יחץ

אינקרדיבילד גייסה 35 מיליון דולר לפי 400 מיליון דולר

ההשקעה מגיעה לאחר שהחברה הכפילה את המכירות השנתיות החוזרות (ARR) שלה - אבל השאלה תמיד היא מכמה לכמה, והחברות בכוונה מסתירות את הנתון הזה
גיא טל |

חברת אינקרדיבילד (Incredibuild), המפתחת פלטפורמת הפיתוח היברידית למפתחים ולצוותי DevOps, גייסה 35 מיליון דולר בסבב B. לדברי החברה ההכנסות השנתיות (ARR) הוכפלו וכך היא הצליחה לגייס לפי שווי גבוה יחסית - אבל האמת היא שהחברות לא חושפות את המספרים ופה קבור הכלב. כך למשל - אם ההכנסות של החברה עמדו על 2 מיליון דולר וקפצו ל-4 מיליון דולר, מדובר על הכפלה, אבל ברור לכולם שמדובר עדיין על חברה בשווי נמוך. 

החברה יצרה פלטפורמת ההאצה ההיברידית לתהליכי פיתוח – קומפילציות, בניית CI/CD, בדיקות ועוד. טכנולוגיית Virtualized Distributed Processing™ שפיתחה החברה מגייסת את יחידות העיבוד המרכזיות (CPUs) במחשב כדי להפוך כל מארח למחשב-על בעל מאות ליבות. העיבוד המבוזר של אינקרדיבילד ופתרונות מטמוני הבנייה שלה מזרזים, לדברי החברה, את מחזורי הפיתוח והבדיקה ומגדילים את יעילותו של כל שלב בפיתוח ואת תדירות האיטרציות – מה שמשפר את איכות המוצר, מגביר את שביעות רצון המפתחים, ומקצר את הזמן הנדרש מהפיתוח עד השיווק תוך הפחתה דרמטית של עלויות המחשוב במתקני החברה ובענן. 

על פי החברה, לאינקרדיבילד למעלה מרבע מיליון משתמשים מ-1,500 ארגונים גלובליים. החברה, שהכפילה השנה את מספר העובדים בה, מעסיקה מאות עובדים במשרד הראשי של החברה שנמצא בתל אביב, לצד משרדים בארה"ב, יפן, בריטניה וסין. 

החברה מייעדת את כספי ההשקעה להמשך פיתוח המוצר ובכניסה לתחומים נוספים כמו השוק הפיננסי, תחומי בינה מלאכותית, מטאוורס, תעשיית המשחקים ותחומים נוספים. כמו כן, כספי הגיוס ינוצלו להרחבת נוכחותה הגלובלית של אינקרדיבילד ולהאצה של מימוש תוכניותיה לבניית קהילת מפתחים, צוות Dev Rel, הרחבת תוכנית הענן של החברה וחיזוק קשרי החברה עם  שותפים אסטרטגיים. 

את הגיוס מובילה Hiro Capital, קרן הון סיכון שנוסדה על ידי יזמים ומתמקדת במשחקי וידאו, פלטפורמות ליוצרים וטכנולוגיות מטאוורס, ובהשתתפות המשקיע הקיים Insight Partners. Insight Partners רכשו נתח באינקרדיבילד תמורת 140 מיליון דולר לפני מעט יותר משנה בסבב גיוס שכלל מספר רכיבים, כאשר הצטרפו אל קרן פורטיסימו קפיטל שהשקיעה בחברה ב-2018. 

לדברי החברה במהלך שנה זו גם AWS ומיקרוסופט הודיעו שתיהן על שותפות עם אינקרדיבילד והכנסת המוצר של אינקרדבילד לתוך החבילה המיוחדת שיצרו עבור עולם מפתחי משחקי הווידאו, במטרה להאיץ את המעבר של לקוחות ושותפים אל הענן, בכל העולם. 

"ארגונים נתונים בלחץ חסר תקדים לזרז את השחרור של אפליקציות איכותיות, להגיע  לשוק מהר יותר ועם פחות תקורות", אמרה תמי מזאל-שחר, מנכ"לית אינקרדיבילד. "אנו רואים את ההשקעה של Hiro, בשילוב עם הגידול המשמעותי בהכנסות שלנו, כאישור לכך שהפלטפורמה המובילה שלנו ממשיכה ותמשיך לעזור לחברות מתעשיות שונות לשפר את ה-ROI וה-TCO ולהישאר בהובלה ביחס למתחרים שלהם. אנו ממשיכים לחזק את הקשר שלנו עם  מפתחים וצוותי ההנהלה אצל לקוחותינו כדי לספק להם בדיוק את מה שהם צריכים ולהרחיב את הפלטפורמה שלנו. באינקרדיבילד אנו מאמינים כי  Development Never Stops". 

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.